Tanjug/Zoran Sinko

22:28 Politika 0

EKIPA INFORMERA | 16. 11. 2018.

OTKRIVAMO! TAJKUNI IMAJU NOVI PAKLENI PLAN! Šolak i Đilas tajno kupuju TV Prva i O2!

Dragan Šolak i Dragan Đilas pregovaraju sa Teom Kirijakuom, vlasnikom dve televizije, i nude mu silne milione. Šolak, koji je vlasnik SBB, i Đilas, koji kontroliše brojne medije, kupovinom Prve i O2 postali bi monopolisti

Tajkuni Dragan Šolak i Dragan Đilas tajno pregovaraju o kupovini TV Prva i O2 TV, dve televizije sa nacionalnom frekvencijom, otkriva Informer!

Šolak i Đilas ove nedelje su, kako saznajemo, vlasniku televizija, grčkom biznismenu Teu Kirijakuu, dali 'obavezujuću ponudu za preuzimanje' tešku više od sto miliona evra! Šolak, koji je vlasnik SBB, i Đilas, koji kontroliše ogroman deo medija u Srbiji, kupovinom TV Prva i O2 TV postali bi monopolisti i kontrolisali bi više od 50 odsto tržišta elektronskih medija u zemlji.

Ne žale novca

Prema rečima naših izvora, razgovori Šolaka i Đilasa sa Teom Kirijakuom intenzivno traju već neko vreme i u poslednjih desetak dana ušli su u završnu fazu.

- Šolak je u dogovoru sa Đilasom rešio da pošto-poto kupi Prvu i O2. Kirijaku je, s druge strane, još pre godinu dana odlučio da se povuče sa srpskog tržišta i sada je samo pitanje da li će mu Šolak i Đilas ponuditi dovoljno para... - prenosi izvor Informera koji je odlično upućen u pregovore o kupovini dve televizije.

Takođe, kako saznajemo, Dragan Šolak preko svoje firme SBB uveliko se sprema da uđe i u biznis merenja televizijskih rejtinga i šerova.

- On će tako pokušati i da manipuliše podacima o gledanosti. Njegov i Đilasov cilj je da kontrolišu što veći deo javnog mnenja i da na taj način pokušaju da izazovu promenu vlasti u Srbiji - kaže jedan od naših sagovornika.

Spasić: Ugrožena medijska sloboda


Mario Spasić iz Saveta za monitoring ocenjuje da je na delu pokušaj preuzimanja medijske scene.

- Veoma je opasna tolika koncentracija medijske moći. Nadležna regulatorna tela ne bi smela ovako nešto da dozvole. Ne može postojati samo jedan mikrofon koji bi bio u rukama jednog čoveka ili jedne grupe ljudi. Koncentracijom medijske moći ugrožava se sloboda medija - upozorava Spasić.

I dok se Šolak i Đilas juče nisu oglašavali i nisu odgovarali na naša pitanja, direktorka Studija B Ivana Vučićević kaže da sve ovo nije iznenađenje.

- Za Šolaka i Đilasa je normalno, njima se podrazumeva da oni i samo oni kontrolišu medije i marketinški kolač, ucenjujući i novine i televizije. Za Đilasa je normalno da novinare izbacuje sa konferencija i preti im zatvorom. Normalno mu je i da od REM traži da krši zakon i oduzima nacionalne frekvencije televizijama koje objavljuju informacije o njegovim mutnim poslovima sa Šolakom... Ali čak i da im uspe ovaj opasan naum, nijedna laž im neće pomoći da promene mišljenje građana. Kolegama kojima će Šolak postati vlasnik, a Đilas urednik, želim sve najbolje, uz upozorenje da mogu završiti na sudu ili čak u zatvoru ako budi radili po svojoj savesti - podvlači Vučićevićeva.

Uhodan tandem

Vladimir Orlić, zamenik šefa poslaničke grupe SNS, navodi da Šolak i Đilas samo šire partnerski biznis.

Vučićević: Hoće da unište sve!

Glavni urednik Informera Dragan J. Vučićević potvrđuje da su Đilas i Šolak dali ponudu Grcima da kupe O2 TV i TV Prva.

- Oni već kontrolišu SBB, najvećeg kablovskog operatera u Srbiji i najvećeg internet provajdera. Sada bi hteli i dve televizije sa nacionalnom frekvencijom. Žele da svima upravljaju! Kada bi kupili ove dve televizije, mislite li da bi na njima neko smeo da pomene milione na Đilasovom i Jeremićevom računu? Naravno da ne! Reč je samo o tome da Đilas i kompanija zapravo žele da preko politike unište konkurenciju - podvlači Vučićević.

- Đilas ima ogromno iskustvo u kontroli medija iz perioda kada je žario i palio Srbijom, a i dosadašnja saradnja tajkunskog dvojca bila je vrlo plodonosna. Od milionskog posla sa zgradom na Novom Beogradu, pa sve do zajedničkih firmi u poreskim rajevima... Pošto su već uhodan tandem, sada ubrzano zaposedaju tržište medija u Srbiji. Dok jedan operiše milionima, drugi tuži, preti zatvorom, oduzimanjem frekvencija i zatvaranjem svima koji odbiju saradnju sa njima. To je u skladu sa čuvenom Đilasovom devizom: "Zgaziću svakog ko mi se nađe na putu" - zaključuje Orlić.

'Malteške mućke': Izbegavaju porez

Kako smo ranije pisali, gazda SBB Dragan Šolak, koji sa Đilasom kontroliše većinu elektronskih medija u Srbiji, kupio je za 650.000 evra državljanstvo Malte ne bi li izbegao plaćanje poreza u Srbiji i Hrvatskoj.

Šta oni sve već kontrolišu u Srbiji

* SBB
* Total TV
* Grand
* 8 kanala Sport kluba
* N1
* Sinemaniju
* TV Ultra

Kako je pisala "Malta tudej", Đilas i Šolak su preko svojih ljudi u julu 2017. registrovali firmu na Malti.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]