VESIĆ: Mnoge lokalne samouprave na meti bogatih pojedinaca!

Beograd.rs

14:30 Politika 0

Tanjug | 19. 06. 2019.

VESIĆ: Mnoge lokalne samouprave na meti bogatih pojedinaca!

Mnoge lokalne samouprave se suočavaju sa izazovima i često se nalaze na meti bogatih pojedinaca koji vrše pritisak na njih da dobiju nezakonite privilegije, izjavio je danas zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić


- I kada u tome ne uspeju pokreću medijsku kampanju protiv lokalne samouprave ne bi li diskreditovali one koji ne žele da im omoguće protivzakonit posao ili neke olakšice u postojećem poslu - kazao je Vesić.

On je za Tanjug rekao da je o tome razgovarao sa predstavnicima drugih lokalnih samouprava Zapadnog Balkana, kao i predstavnicima Evropske komisije na marginama sastanka "Dani proširenja" u Briselu.

- Govoreći sa predstavnicima drugih lokalnih samouprava sa zapadnog Balkana kao i predstavnicima Evropske komisije na marginama ovog sastanka složili smo se da se mnoge od njih suoačavaju sa izazovima da se često nalaze na meti bogatih pojedinaca koji vrše pritisak da dobiju nezakonite privilegije - rekao je Vesić.

On je kazao da je poslednji primer takovog ponašanja pritisak vlasnika najvećeg kablovskog operatera u Srbiji SBB i suvlasnika televizije N1 Dragana Šolaka na Grad Beograd i njega lično zloupotrebljavajući novinare koji rade na toj televiziji.

VESIĆ ODBRUSIO GLAVNOM UREDNIKU TV N1: Ćosiću, prestani da mobinguješ i terorišeš zaposlene!

Vesić je rekao da je Šolak tokom tranzicije u Srbiji izgradio medijsku imperiju, uz pomoć različitih vlada, od Miloševićeve pa sve do vlada koje su bile na vlasti u Srbiji do 2012. godine i da je tako postao gotovo monopolista u Srbiji kada je u pitanju kablovska televizija.

- Mreža koju je postavljao je uglavnom nezakonita, a lokalnim samoupravama nije plaćao ništa iako imaju zakonsko pravo da ubiraju dažbine. Kada je Grad Beograd odlučio da pokrene pitanje nezakonito postavljenih mreža kao i plaćanje nadoknade, ne samo u slučaju njegovog kablovskog operatera nego i svih ostalih, Šolak je preko urednika koga je postavio na svojoj televiziji pokrenuo kampanju diskreditovanja gradske vlasti i mene lično - rekao je Vesić.

On je dodao da su ga o tome ”obavestili novinari ove televizije, a da je on odmah obavestio javnost”.

Vesić navodi i da mu je jedan novinar te televizije dostavio Šolakovo uputstvo koje im je preko urednika podeljeno o tome kako da napadaju njega lično i Grad Beograd, kao i da je drugog novinara primorao da taj njegov pamflet pročita od reči do reči na konferenciji za štampu.

- Nedopustivo da se na ovaj način zloupotrebljava privatna televizija. U međuvremenu se preti novinarima i sprovode istrage u njegovoj televiziji ne bi li otkrio izdajicu, a preko ''analitičara'' koje plaćaju njegove kompanije vodi medijsku hajku protiv Grada Beograda. Pa čak i preko jednog od dva udruženja novinara koje sebe naziva nezavisnim, a čiji je predsednik nažalost njegov nezvanični portparol odnosno uvek je tu da štiti njega a ne novinare - ispričao je Vesić.

(VIDEO) VUČIĆ O KAMPANJI TV N1 PROTIV VESIĆA: Ne mogu da verujem da se neko u Srbiji na taj način bavi novinarstvom!

Vesić je poručio da Šolak ne može ništa da ne plaća građanima Beograda i da bezobzirno desetinama godina koristi javne resurse i da se tako protivzakonito bogati.

On je kao primer naveo da su na stubovima javne rasvete našli nelegalno postavljenu opremu kablovskog operatera SBB, a da je sa tih stubova koristio i struju.

Vesić je poručio da će narednih dana objaviti slike ove krađe koju Šolakova kompanije sprovodi u Beogradu.

- Preko posrednika, Šolak mi je poručio da ga ne diram, a da on neće dirati mene. To praktično znači da očekuje Grad Beograd ne treba da mu naplaćuje dažbine i uklanja nelegalnu mrežu a on neće naređivati novinarima svoje televizije da nas napadaju - rekao je Vesić.

(VIDEO) VESIĆ RASKRINKAO ŠOLAKA I ĆOSIĆA: Televizija N1 još jednom uhvaćena u laži!

On je dodao da "ovakvo Šolakovo ponašanje ne bi bilo dozvoljeno ni u jednom zemlji EU".

Zamenik gradonačlenika Beograda navodi i da o tome kako Šolak zloupotrebljava svoju televiziju svedoči izveštaj Džejmsa Hardinga, bivšeg urednika BBS koji je kritikovao uređivačku politiku ove televizije, ocenivši je kao neprofesionalnu i pristrasnu, a predstavnik druge strane kompanije koja je suvlasnik njegove televizije Brent Sadler je podneo ostavku.

- Grad Beograd je dovoljno snažan da izdrži napad ovog beskrupuloznog milionera, ali da druge manje lokalne samouprave u Srbiji i drugim zemljama Zapadnog Balkana to nisu, tako da im treba pomoći da izdrže napade i čuvaju javni interes - istakao je Vesić.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]