• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: B92.net

15.06.2020

13:00

SRBIJA NEMA MORE, ALI IMAĆE NAJVEĆE "SUVE LUKE"! U ovom poslu leže milijarde, bićemo deo najvećih logističkih lanaca! JOŠ KAD ZAVRŠIMO BRZU PRUGU BEOGRAD-BUDIMPEŠTA...

Politika

SRBIJA NEMA MORE, ALI IMAĆE NAJVEĆE "SUVE LUKE"! U ovom poslu leže milijarde, bićemo deo najvećih logističkih lanaca! JOŠ KAD ZAVRŠIMO BRZU PRUGU BEOGRAD-BUDIMPEŠTA...

Podeli vest

Geografski položaj Srbije omogućava idealne uslove za razvoj koncepta suvih luka, jer je blizu svih velikih jadranskih i crnomorskih luka

Zaleđa lokacija u našoj zemlji planiranih da se razvijaju po ovom konceptu, omogućavaju neograničeno širenje terminala, što je od naročitog značaja kada je u pitanju transport kontejnera. Mogućnost za "suve luke" našoj zemlji otvorila je i inicijativa "Pojas i put" i gradnja brze železnice Beograd-Budimpešta.

Za gradnju kontejnerskih kopnenih terminala, takozvanih "suvih luka" krajem prošle godine zainteresovala se solunska luka.

Kako su za eKapiju potvrdili iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture posle početnih razgovora, predstavnici Luke Solun obišli su lokaciju na Makišu, a prezentovani su potencijali nove luke u Beogradu i intermodalnog terminal u Batajnici.

- Usled izbijanja COVID-19 pandemije došlo je do izvesnog zastoja, ali se očekuje intenziviranja razgovora po ukidanju restrikcija za putovanja, usled potrebe da se na terenu razmatraju sve opcije - kažu iz ministarstva.

Luka Solun je samo jedan od luka sa čijim poslovanjem se uzima u obzir prilikom planiranja razvoja luka i kopnenih terminala.

ODRŽAN SASTANAK DIREKTORA KOVID BOLNICA! Nastavlja se redukcija kapaciteta, ALI MORAMO SHVATITI DA JE VIRUS I DALJE TU

- Naime, za Srbiju su od velikog značaja i Luke Pirej, Konstanca, Rijeka, Kopar i Drač. Sve ove luke imaju veliki značaj za uvoz, ali pre svega za izvoz Srbije i poslovanje rečnih luka, odnosno kopneni terminal mora da prati razvoj ovih morskih luka kako bi omogućili domaćoj privredi efikasan plasman domaćih proizvoda na ino tržišta - ističu.

Foto: pixabay.com

Za sve rečne luke koje su povezane sa železničkom mrežom, kao i za intermodalne treminale može se reći da su neka vrsta kopnenih terminala.

KAKVA ISPALA! Makedonci pustili tranzit, ali Grci JOŠ NISU OTVORILI PRELAZ EVZONI! U GRČKU I DALJE SAMO PREKO BUGARSKE!

Ono što je osnovni problem naših terminala jeste nedovoljna povezanost sa morskim lukama u okruženju, kako bi se mogli definisati kao kopneni terminali u punom smislu reči.

- Dokaz tome jeste nedovoljna zastupljenost, odnosno razvijenost kontejnerskog transporta u Srbiji, mada u poslednje dve godine Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture čini prve značajne korake u smeru kontejnerizacije, kroz projekte nove luke u Beogradu, razvoja Luke Novi Sad, kao i izgradnje intermodalnog terminala u Batajnici - navode iz ministarstva.

U maju je otvoren novi intermodalni terminal u Luci Dunav u Pančevu. Dry Port terminals je osnovan sa ciljem da poveže železnički, drumski i vodni transport kontejnera.

 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
VOJIN IGNJATIJEVIC

pre 3 godine

MILI, PUZI, SVE JE BLIZE: KANAL DUNAV - EGEJSKO MORE !!!

sledeća vest

Izbori 2024

TV

Šta će biti sa parkovima po Beogradu? Opozicija pokušava da manipuliše građanima!
Live TV

Šta će biti sa parkovima po Beogradu? Opozicija pokušava da manipuliše građanima!

Pred beogradske izbore članovi opozicije pokušavaju da izmanipulišu građane Beograda. Malo, malo dižu paniku netačnim informacijama: tvrde da će pešački prelazi nestati sa mesta na kojima su neophodni, spinuju da je država dozvolila građenje stambenog objekta na mestu dečijeg parka, dižu paniku gde je nema. Sa druge strane, kada zađete među građane i kada popričate sa njima uglavnom komentarišu da Beograd nikada lepše nije izgledao. Gost "Info jutra" bio je glavni gradski urbanista Marko Stojčić sa kojim smo razgovarali o EXPU koji će se održati u Beogradu 2027. godine, ali i drugim važnim temama vezanim za naš glavni grad.

28.03.2024

10:35

Dinko Gruhonjić decu od 8 godina nazivao genocidnim! Nikada neće odgovarati za svoje reči jer je duboka država!
Live TV

Dinko Gruhonjić decu od 8 godina nazivao genocidnim! Nikada neće odgovarati za svoje reči jer je duboka država!

Predsenik Srbije Aleksandar Vučić kaže da su vitalni nacionalni interesi naše zemlje ugroženi. "U ovom trenutku, nije lako da kažem kakve smo vesti dobili u poslednjih 48 sati. Direktno nam ugrožavaju vitalne nacionalne interese i Srbije i Srpske. Narednih dana upoznaću narod Srbije sa svim izazovima koji su pred nama. Biće teško, najteže do sad. Borićemo se. Pobediće Srbija", napisao je Vučić na svom Instagram profilu. Na ovu temu u "Info jutru" govorio je novinar Tomislav Lovreković.

28.03.2024

10:11

Potpukovnik protivvazduhoplovne odbrane o obaranju "nevidljivog": Prva dva pokušaja bila su neuspešna, ali nismo gubili nadu! (VIDEO)
Live TV

Potpukovnik protivvazduhoplovne odbrane o obaranju "nevidljivog": Prva dva pokušaja bila su neuspešna, ali nismo gubili nadu! (VIDEO)

Na današnji dan pre 25 godine, četvrte noći NATO agresije na našu zemlju, Vojska Jugoslavije oborila je američki bombarder F-117A. Do tada se smatralo da ovaj tip aviona, koji je zbog smanjenog radarskog odraza zvan „nevidljivi”, nije moguće locirati na nebu. Ipak, to je uspelo Trećem raketnom divizionu 250. raketne brigade Vojske Jugoslavije, 27. marta 1999. u 20.42 časa. Dva projektila tipa „neva” ispaljena su iz atara Šimanovaca, a jedan je pogodio F-117A, koji se posle bombardovanja podzemnog komandnog centra u brdu Straževica u Beogradu zaputio ka vazdušnom prostoru Mađarske. Letelica u plamenu sunovratila se na njive u ataru sremskog sela Buđanovci. Pilot se katapultirao i prizemljio pomoću padobrana. Ostaci oborenog F-117A „noćni soko”, što je pun naziv aviona, danas se čuvaju u Muzeju vazduhoplovstva, kao trofej kojim nijedna vojska na svetu ne može da se podiči. O ovom poduhvatu Vojske Jugoslavije za Informer TV govorio je Đorđe Aničić, potpukovnik protivvazdušne odbrane, u emisiji "Info jutro".

27.03.2024

10:15

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija