Tanjug

16:16 Srbija 1

Tanjug | 10. 04. 15.

PREMOSTILI VELIKU MORAVU Most poklon neimara za Vaskrs!

Mostograditelji Preduzeća "Goša Fom" iz Smederevske Palanke i "Mostogradnja" Beograd završili su radove na konstrukciji železničkog mosta preko Velike Morave kod Ćuprije na deonioci dvokolosečne pruge u izgradnji, Gilje - Ćuprija- Paraćin, na "koridoru 10".


Most dug 322,5, raspona 52,5 metara, premostio je dve obale i omogućio Italijanskoj kompaniji "Italiana costruzioni CAF", da počne preko njega polaganja koloseka.

Most je spojio obale i do 20. aprila, uslovno rečeno, "Italiana cnostruzioni CAF", biće uvedena u posao na mostu. Ostaće još neki radovi, tipa korozivna zaštita, farbanje i doterivanje nekih sitnih detalja koji neće uticati na odvijanje radova italijanske kompanije, rečeno je danas Tanjugu na mostu.

Radi se na uređenju korita reke, hidroizolazija i zaštita metalne konstrukcije mosta gumiranim elemntima, kažu stručnjaci na mostu kojih je danas ovde samo nekoliko jer su otišli da proslave Vaskrs.

Italijanska kompanije je do mosta i sa jedne i sa druge strane, položila kolosek, a "Simens" postavio kontaktnu mrežu.

"Italiana construzioni CAF" je na koloseku završila oko 90 odsto radova, a toliko, otprilike, i "Simens" i očekuje se da ova deonica pruge bude puštena u promet u avgustu.

Most je čelični, težak 2.400 tona, dug je 322,5 metara, raspona dužine 52,5 metara i drži ga ukupno šest stubova od kojih su dva rečna.

Radnici "Goše" i "Mostogradnje" mesecima su radili u tri smene, noću i vikendom, kako bi most završili "u nekom planiranom roku".

Izgradnju mosta je, 1. marta 2011. godine počeo austrijsko-slovenački konzorcijum "Alpina- Meteorit" pa prekinuo zbog stečaja.

Tanjug



"Goša" i "Mostogradnja" radove su počeli 24. aprila prošle godine prema sporazum o izgradnju koga su potpisali sa Železnicom Srbije.

Vrednost poslova, prema ugovoru, koga su ove srpske firme obavile i koje će obaviti do definitivne predaje investitoru je 2,5 milona evra.

"Alpina" je na mostu izgradila sve betonske stubove predviđene projektom, u koje je, ugrađeno blizu 11.000 tona betona. Do odlaska u stečaj, "Alpina" je izgradila i 67,5 metara mosta.

Izgradnju ovog mosta finansira Evropska investiciona banka a investitor je Železnica Srbije.

Most je izgrađen u okviru celokupne rekonstrukcije i modernizacije deonice pruge Gilje - Chuprija - Paraćin, koju, prema ugovoru od 2. jula 2012 godine, od 1.marta 2013. gradi Italijanska kompanija "Italiana costruzioni CAF", a kontaktnu električnu mrežu i signalne uređaje kompanija "Simens".


Reč je o dvokolosečnoj pruzi dugoj 10,5 kilometara za brzine do 167 kilometara na sat.
 



Dragomir

10.04.2015. 16:36

Ем ти газде када чак у Италију иду да траже фирму да гради пругу?Италијан узме своју новчану тарифу и ангажује нашу фирму?А онда наша фирма ангажује трећу фирму?А све то може да уради мало боља сеоска фирма!Камена туцаника има ди 'оћеш а аматери по селима могу да лију бетонске прагове.Мало више гвожђа и да не мућкају са цементом.Ту су шине и крај приче. ПС.Мост дугачак 322 метара!Кинези су тамо код њих саградили мост дугачак преко 40 километара!ЧЕТЕРЕС И КУСУР КИЛОМЕТАРА!


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]