• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: A. C.

07.11.2016

09:22

ŠTA ZA SRBIJU ZNAČI OTVARANJE DEONICE AUTOPUTA LJIG - PRELJINA: OD BEOGRADA DO ČAČKA 17 km kraće i 50 minuta brže!

Vesti

ŠTA ZA SRBIJU ZNAČI OTVARANJE DEONICE AUTOPUTA LJIG - PRELJINA: OD BEOGRADA DO ČAČKA 17 km kraće i 50 minuta brže!

Podeli vest

Na novoj deonici izgrađena četiri tunela i čak 66 mostova * Investicija vredna 308 miliona evra * Za godinu dana biće kompletiran autoput od Obrenovca do Čačka

Ne samo da će putovanje kroz ovaj deo Srbije biti daleko kraće nego i daleko bezbednije
 

Tanjug

Zorana Mihajlović, ministarka saobraćaja

Deonica autoputa Ljig - Preljina koja će danas biti svečano otvorena skratiće putovanje od Beograda do Čačka za 17 kilometara i čak 50 minuta vožnje! Moderna saobraćajnica dugačka 40,4 kilometra ima četiri tunela i čak 66 mostova, kao i 26 kilometara pristupnih puteva. Ceo projekat vredan je 308 miliona evra, a izvođač radova bila je azerbejdžanska kompanija "Azvirt".

Što je najbitnije, otvaranje ovog dela puta na Koridoru 11, uz izgradnju deonica Obrenovac - Ub i Lajkovac - Ljig sledeće godine omogućiće da do kraja 2017. bude kompletiran moderan autoput od Obrenovca do Čačka.

Koliko je ovo bio bitan, velik i ozbiljan poduhvat objasnio je za Informer direktor "Koridora Srbije" Dmitar Đurović, koji tvrdi da ovako moderan autoput nije izgrađen u poslednjih 50 godina.

- Deonica Ljig - Preljina duga je 40 kilometara i 359 metara, što je za 17 kilometara kraće od dosadašnjeg puta Ibarskom magistralom. Uz to, ljudi će stizati 50 minuta brže pošto se do sada ova deonica prelazila za sat i 15 minuta, a sada će od Ljiga do Preljine moći da se stigne za samo 25 minuta. Koliko je ovo bio veliki poduhvat svedoči činjenica da su izgrađena čak četiri tunela: Brđani (450 metara), Šarani (1.040 metara), Savinac (270 metara), Veliki Kik (200 metara) i usek Golubac dug 125 metara. Pored toga, cela trasa ima čak 66 mostova a izgrađeno je i 26 kilometara paralelnih lokalnih puteva. Smatram da je ovo sigurno najmoderniji i najbezbedniji put koji je izgrađen u poslednjih pola veka - rekao je Đurović, i dodao da će se uskoro završiti i ostale deonice:

Večernje Novosti

- U narednoj godini biće završene deonice Obrenovac - Ub i Lajkovac - Ljig i počeće gradnja deonice Beograd - Obrenovac. To znači da ćemo od Obrenovca do Čačka do kraja 2017. praktično imati moderan autoput. Uskoro nas očekuje i izgradnja deonice Preljina - Pojate, kojom ćemo se spojiti sa Crnom Gorom - ističe Đurović.

Ovo je najmoderniji i najbezbedniji put koji je izgrađen u poslednjih pola veka
 

Dmitar Đurović, direktor "Koridora Srbije"

Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović rekla je za Informer da je ovo prvi autoput koji prolazi kroz samo srce Šumadije i napomenula da je nemerljivo bezbedniji od Ibarske magistrale, kojom se do sada saobraćalo.

- Puštanje u saobraćaj 40 kilometara autoputa velika je stvar za Srbiju jer je to najduža deonica koju smo do sada izgradili na Koridoru 11. Izgradnjom deonice Ljig - Preljina, Srbija je dobila prvi autoput koji prolazi kroz samo srce Šumadije. Ne samo da će putovanje kroz ovaj deo Srbije biti daleko kraće već će svi vozači biti mnogo bezbedniji nego kad putuju Ibarskom magistralom - istakla je Mihajlovićeva.

Da je deonica Ljig - Preljina od ogromnog značaja za Srbiju smatra i profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić, koji tvrdi da je najvažnije "skloniti" vozače sa Ibarske magistrale.

- Ibarska je bila najrizičniji put u našoj zemlji, koji je svakodnevno odnosio živote. Sjajna je vest da će ljudi napokon ići ovom deonicom, a ne magistralom. Uz to, ta deonica je sama po sebi impozantno izgrađena. Ponosim se što je Srbija dobila jedan ovakav autoput, što Srbi više neće ginuti na Ibarskoj magistrali i što ćemo svi uštedeti po 50 minuta za neke pametnije i važnije stvari u životu - poručio je Vujanić.

Večernje Novosti

 

Izgrađeno 50 km na Koridoru 11

Večernje Novosti

Zorana Mihajlović je otkrila da je na Koridoru 11 do sada ukupno izgrađeno više od 50 kilometara puta.
- Kineske kompanije grade na još dve deonice ukupne dužine 50,8 kilometara, a sa početkom građevinske sezone krenuće radovi i na 17,6 kilometara autoputa Surčin - Obrenovac, za koji smo u subotu u Rigi potpisali ugovor o finansiranju vredan 208 miliona evra - kaže Mihajlovićeva.


KORIDOR 11 - DEONICE

* BEOGRAD - OBRENOVAC (25,1 km)
vrednost radova 200 miliona evra
Beograd - Surčin (7,9 km)
Surčin - Obrenovac (17,582 km)
početak radova 2017. godine

* OBRENOVAC - UB (26,2 km)
vrednost radova 337,7 miliona dolara
(u cenu uračunata i deonica Lajkovac - Ljig)
rok 37 meseci
završetak 2017. godine

* LAJKOVAC - LjIG (24 km)
vrednost radova 337,7 miliona dolara
(u cenu uračunata i deonica Obrenovac - Ub)
rok 37 meseci
završetak 2017. godine

* UB - LAJKOVAC (12,5 KM)
završen

* LjIG - PRELjINA (40,4 km)
vrednost radova 308 miliona evra
završen

* PRELjINA - POJATE
u planu

* POJATE - CRNA GORA
u planu



Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
KoleM

pre 7 godina

OK, ali nije li malo mnogo skoro 10 miliona evra po kilometru? Cene repromaterijala su poslednjih godina pale, plate takođe.

Milan

pre 7 godina

U doba žutih provizije su bile takve da je izgrađeno samo 12 najlakših km i to za koje pare????!!!

zoran

pre 7 godina

Matematika ti nije jača strana. Cena je 7,6 miliona evra po kilometru. Što je sasvim povoljno. Deonica koju grade Kinezi je 6,7 miliona evra po kilometru. Još povoljnije. Pre će biti da su ti namere loše.

pc

pre 7 godina

Ako ne verujes da je to previse onda pogledaj koliko kosta autoput kroz evropske drzave.

Aleksandar

pre 7 godina

Sada bi bilo dobro da se te[ki saobracaj, odnosno kamioni preko 3 tone prebace na stari put, da novi put ne uni[te dvadesettona[i i te\i. Sreto do Crne Gore

rada

pre 7 godina

Ma uradite prvo put prema Crnog Gori, Zlatiboru i Albaniji A ovaj Preljina Pojate nije mnogo bitan on prolazi kroz centar Srbije. Šta će Srbima putevi čak ga i Beogradjanima nije na putu za Zlatibor i more (Crnu Goru) a i šiptarima ya sada ne treba još nisu stigli do centra Srbije.

zoran

pre 7 godina

Evo ga jedan koji ne poznaje geografiju. Ako nisi znao ovo je autoput prema Zlatiboru i dalje prema Crnoj Gori. I najviše će ga koristiti Beograđani, jer im je na putu. Neko ponekad želi da bude smešan i ironičan, a na kraju ispadne glup.

Od Moravu

pre 7 godina

Ja se ne bi slozio sa tobom .Ti Beogradjani su beogradski Crnogorci koji,posle napornog rada u raznim minstarstvima trebaju i lakse putovati na svojoj djedovini ,preko Zlatibora u Crnu Goru.

rada

pre 7 godina

Blago tebi kada ti poznaješ geografiju . Mi ostali snaći ćemo se već nekako???????????

Koridori

pre 7 godina

Za Srbiju ne zaci koliko za Crnu Goru.Zasto...90%posto Srba letuje u Grcku a 100.000 beogradskih Crnogoraca lakse ce na djedovini...U svakom slucaju Srbiji nedostaje infrastruktura, na ovom pravcu dovoljan bi bio polu profil auto puta kao sto ima Grcka izmedju Djevdjelije i Soluna daleko bi manje kostalo.

Morava

pre 7 godina

Citam 66 mostova na 40 km auto puta a da niko se ne seti da napravi dva mosta na Moravi kod Jagodine i Svilajnca.Sramota da jos uvek ,na starim mostovima gde i pruga postoji ne mogu se razmimolaziti automobili,o kamionima i da ne govorimo?

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set