USKORO ĆE CELA ZEMLJA BITI POVEZANA NAJMODERNIJIM SAOBRAĆAJNICAMA! Širom Srbije gradi se još 157 km autoputa!

Informer DN

20:44 Srbija 0

B. S. | 21. 05. 2019.

USKORO ĆE CELA ZEMLJA BITI POVEZANA NAJMODERNIJIM SAOBRAĆAJNICAMA! Širom Srbije gradi se još 157 km autoputa!

Izgradnja deonice Preljina - Požega (31 km) počela prošlog petka. U junu startuju radovi na Moravskom koridoru (109 km). Tokom leta kreće i gradnja dela autoputa Beograd - Sarajevo između Kuzmina - Sremske Rače (17 km)

U Srbiji se trenutno gradi ili uskoro počinje izgradnja još čak 157 kilometara najmodernijeg autoputa! Pored deonice Preljina - Požega (31 km), na kojoj su radovi počeli u petak, već od juna praviće se Moravski koridor od Preljine do Pojata (109 km), a u planu je i početak gradnje deonice autoputa Beograd - Sarajevo između Kuzmina i Sremske Rače (17 kilometara).

Izgradnja ovih puteva biće, međutim, samo nastavak povezivanja svih krajeva Srbije modernim saobraćajnicama! Jer nakon subotnjeg otvaranja južnog kraka Koridora 10 kroz Grdelicu, tokom leta sledi i puštanje istočnog kraka prema Bugarskoj, kao i dela Koridora 11 između Obrenovca i Čačka.

Informer DN

Dobro za nove investicije

Novi autoputevi privući će nove investicije, turiste, a o bezbednosti saobraćaja da i ne govorimo
Mlađen Kovačević, ekonomista

Mreža puteva

Kako nam je rečeno u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture, Srbija će do kraja 2021. godine, kada budu završeni svi radovi na postojećim projektima, cela biti ispresecana modernim autoputevima.

- U roku od samo nekoliko meseci počeće izgradnja čak 157 kilometara modernih autoputeva. Deonicu Preljina - Požega kineska kompanije "CCCC" gradi od prošlog petka, a već za mesec dana trebalo bi da počnu radovi na Moravskom koridoru od Preljine do Pojata, koji će povezati zapadnu i istočnu Srbiju.

Takođe, u planu je i početak gradnje deonice od Kuzmina do Sremske Rače, na autoputu Beograd - Sarajevo, sa još jednim mostom preko Save. Ideja je da ti radovi počnu tokom leta prilikom posete Srbiji turskog predsednika Redžepa Tajipa Erdogana, kažu u ministarstvu.

Pre toga, tokom ovog leta biće kompletiran istočni krak Koridora 10 prema Bugarskoj i deo Koridora 11 od Obrenovca do Čačka, dok će do kraja godine u saobraćaj biti puštena i deonica Surčin - Obrenovac.

- Na istočnom kraku prema Bugarskoj već se vozi na 42 km, a 45 km ćemo otvoriti u toku leta. A kada za Vidovdan pustimo u saobraćaj 63 km novog autoputa od Obrenovca do Ljiga i spojimo ga sa već otvorenom deonicom Ljig - Preljina (40 km), od Beograda do Čačka stizaće se za nešto više od sat vremena. Kruna radova tokom 2019. godine biće kada za Svetog Nikolu završimo deonicu Surčin - Obrenovac sa novim velelepnim mostom preko Save - kažu u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture.

Razvoj ekonomije

Za šest godina 438 km autoputa!

Srbija bi u roku od šest godina, od 2015. do 2021. godine, trebalo da dobije čak 438 kilometara potpuno novog autoputa! Od 28. novembra 2015. godine, kada je puštena u saobraćaj deonica južnog kraja Koridora 10 Vladičin Han - Donji Neradovac, pa do kraja ove godine, biće pušteno u saobraćaj 281 km autoputa, dok će se preostalih 157 km graditi od ovog leta do kraja 2021.

Ekonomista Mlađen Kovačević ističe da je ekspanzija u gradnji autoputeva veoma korisna za Srbiju.

- Od tako velike i moderne mreže autoputeva imaćemo samo koristi. Znate i sami da su tokom proteklih godina stranci dosta zaobilazili Srbiju jer nam putna mreža nije bila dobra. Sada to neće biti slučaj, i samim tim ćemo prihodovati više od putarina. Najznačajnija je tu izgradnja Koridora 10, na koji smo čekali decenijama. Takođe, mislim da će uz te velike saobraćajnice nicati i nove fabrike i pogoni, što je svakako jako dobro za nas - zaključuje Kovačević.

I ekonomista Ljubomir Madžar kaže da, kada god se negde izgradi autoput, stvori se verovatnoća da taj kraj počne ekonomski da se razvija.

- Gradnjom Koridora 11 taj deo Srbije oko Čačka moći će da se razvija. Dobra mreža puteva utiče i na dolazak stranih investitora, pa treba očekivati i otvaranje novih fabrika uz ovaj koridor. Takođe, mislim da je jako značajno što je izgrađen put kroz Grdeličku klisuru, to će privući strance, pogotovo turiste da prolaze kroz našu zemlju - objašnjava Madžar.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]