Dnevne novine
SRBIJA

Autor: informer.rs/agencije

26.03.2015

07:58

ŠOKANTAN DETALJ! Poslednje reči pilota: MOLIM TE, pusti me unutra!

Vesti

ŠOKANTAN DETALJ! Poslednje reči pilota: MOLIM TE, pusti me unutra!

Podeli vest

Kopilot u avionu "Džermanvingsa", koji se pred dva dana srušio u francuskim Alpima, nameravao je da obori avion, tvrdi državni tužilac Marseja Bris Roben

On je identifikovao kopilota kao Andreasa Lubica(28), nemčkog državljanina, koji nema nikakav dosije koji bi ukazivao na povezanost sa terorizmom.

Roben je, pozivajući se na informacije dobijene iz crne kutije na kojima je bio snimljen razgovor u kokpitu, rekao da je kopilot preuzeo kontrolu nad avionom i namerno ga usmerio ka zemlji.

Pilot Patrik S. je na kratko napustio kokpit i nije mogao da se vrati jer su vrata bila zaključana iznutra.

- Kopilot je bio živ sve do udara u zemlju. Kopilot je sam upravljao avionom. On nije hteo da otvori vrata kokpita pilotu i namerno je počeo da spušta avion - rekao je Roben, prepričavajući informacije skinute sa crne kutije na kojoj se nalazi snimak razgovora u kokpitu, prenose agencije.

Posljednjih deset minuta kopilot nije rekao ni jednu riječ, dok je pilot očajnički preko interfona molio da ga pusti nazad u kabinu - rekao je Robin otkrivši da je kopilot u tim trenucima bio živ i zdrav.

- Čuli smo disanje do posljednjeg trenutka tako da smo sto posto sigurni da je bio živ. Kapetan mu se deset minuta ranije preko interfona jasno predstavio i zamolio ga da mu otvori vrata. Međutim, nikakve reakcije od njega nije bilo.


On je dodao da je pilot napustio kokpit, pretpostavlja se da bi otišao u toalet, a zatim nije mogao ponovo da uđe.

U međuvremenu je kopilot ručno i "namerno" podesio avion da se spušta i udari u južni deo francuskih Alpa.

- Kopilot je namerno oborio avion - podvukao je Roben.

Ove informacije su dobijene iz crne kutije, ali Roben kaže da kopilot nije izgovorio ni reč nakon što je pilot napustio kokpit.

Ranije danas, svetski mediji su spekulisali da je užasnoj tragediji u kojoj je život izgubilo 150 ljudi najverovatnije je prethodila svađa i tuča pilota i kopilota.

Tanjug

Francuski mediji navode da je nakon preslušavanja crne kutije odbačena teorija o mehaničkom kvaru aviona, a istraga je usmerena na sumnjivo ponašanje pilota... Prema tim informacijama, piloti su se uoči pada posvađali, a zatim i potukli.

- Pred kokpitom je došlo do svađe kad je jedan od pilota pokušao da se vrati u kabinu, pošto je nešto pre toga o izašao iz nje - piše portal index.hr.

Američki "Njujork Tajms" objavio je, pozivajući se na izvora iz istrage koji je imao uvid u sadržaj crne kutije, da je jedan od pilota napustio kokpit pre početka pada aviona.

Osim što je izašao, pilot nije uspeo da se vrati u kokpit. Tokom prvog dela leta razgovor posade bio je rutinski i opušten, vreme je bilo povoljno, let je tekao glatko. No, nakon  izlaska pilota iz kokpita situacija se menja. 

- Čuje se kako pilot spolja kuca na vrata kokpita, ali mu niko ne odgovara. Kuca zatim jače, ali odgovora nema. Odgovor nije ga ni dočekao - ispričao je istražitelj za ugledni američki dnevnik. 

Dodao je kako se čulo i da pokušava da provali kroz vrata, ali nije jasno zašto je izašao iz kokpita. 
- Ono što je sigurno je da je jedan pilot ostao sam u kokpitu i svog kolegu nije pustio unutra - rekao je istražitelj koji je želeo da ostane anoniman. 

Tri električne brave

Povodom ovih informacija, nemački mediji pišu da vrata na kokpitu ovog aviona imaju tri električne brave i u normalnim uslovima leta su zaključana.

Kako navode, ako neko spolja, iz aviona, želi da uđe u pilotsku kabinu, onda posada može manuelnim putem da otvori vrata. Ukoliko osobe u kokpitu ne reagiju, onda drugo letačko osoblje, na primer, stjuardesa, može da otvori vrata, ukucavanjem jedne šifre, koja ima od dva do sedam znakova.

Šifra se uvek programima pre početka leta, ukazuju mediji, navodeći da, postoji i mehanički mehanizam za hitne slučajeve u nevolji, kojim posada može da otvori vrata.

Pored toga, postoji i "ekstra brava", za slučaj da jedna od eketričnih ne funkcioniše.

Lufthanza: Nemamo takve informacije

Iz Lufthanze, kompanije u čijem je vlasništvu Džermanvings, rekli su da nemaju informacije od službi koje istražuju nesreću koje bi mogle da potkrepe tvrdnje "Njujork Tajmsa".

- Nećemo špekulisati, ali ćemo pratiti istragu - poručili su.

Kako su naglasili u ovoj kompaniji, kopilot aviona "Džermanvingsa" je na poslu u toj kompaniji od septembra 2013. godine i imao iza sebe 630 sati letačkog iskustva.

Oni, međutim, nisu želeli da saopšte njihova imena.

 

 

Porodice žrtava doputovale u Francusku

Porodice žrtava aviona Erbas doputovale su u Francusku, izjavio je portparol Ministarstva unutrašnjih poslova Pjer-Anri Brande.

- Dva aviona iz Dizeldorfa i Barselone, u kojima su se nalazili članovi porodica i prijatelji žrtava su sletela - rekao je Brande i dodao da će se oni sastati sa tužiocem Brisom Robinom, pre nego što ih autobusom budu odvezli u područje Alpa gde se srušio avion.

U međuvremenu, izvlačenje tela žrtava i potraga za dokazima o uzroku nesreće na mestu pada aviona "Džermanvingsa" koji se srušio u francuskim Alpima su nastavljeni, saopštila je policija.

Lekari sudske medicine i vojna policija obučena za planinske uslove helikopterom su došli na mesto nesreće da bi nastavili da pretražuju ostatke aviona, navodi AFP.

Jedan planinski vodič u blizini mesta nesreće izjavio je da ne može da vidi prepoznatljive delove tela.
- To je neverovatno. Erbas je ogroman. Kada dođete i tamo nema ničega... to je jako šokantno - rekao je vodič.
Mestu nsreće, koje se nalazi na visini od oko 1.500 metara, može se prići samo helikopterom ili iscrpljujućim pešačenjem.


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Izbori 2024

Vesti

Gustnado je stigao u Srbiju! Traje kratko, ali za sobom ostavlja surovu pustoš!
Društvo

Gustnado je stigao u Srbiju! Traje kratko, ali za sobom ostavlja surovu pustoš!

U ataru između Crepaje i Padine u sredu popodne uočena je pojava za koju su mnogi pomislili da je tornado ili tromba, a u mnoštvu komentara povodom snimka objavljenog na društvenim mrežama, našle su se i pretpostavke da je Srbijom protutnjao “pustinjski đavo”, međutim, autorka snimka je navela da je u pitanju gustnado (gastnado).

18.04.2024

21:47 >> 21:50

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

SAZNAJEMO! Uhapšen Sergej Trifunović
Hronika

SAZNAJEMO! Uhapšen Sergej Trifunović

Inspektori Četvrtog odeljenja beogradske policije priveli su večeras glumca i političkog aktivistu Sergeja Trifunovića i to nakon što su kod njega našli nekoliko grama opojne droge, nezvanično saznaje Informer!

18.04.2024

21:36

Sport

Na današnji dan: Rođen jedan od najboljih fudbalera svih vremena!
Fudbal

Na današnji dan: Rođen jedan od najboljih fudbalera svih vremena!

19. APRILA 1972. godine rođen je legendarni brazilski fudbaler Rivaldo. Afirmisao se u Palmeirasu, pa igrao za Deportivo La Korunju, Barselonu, Milan, Kruzeiro, Olimpijakos, AEK... Sa Brazilom je bio prvak sveta 2002, sa Milanom prvak Evrope 2003, a Zlatnu loptu je dobio 1999. godine.

19.04.2024

06:00

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija