• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Tanjug

29.04.2017

11:01

NATOVAREN VISKIJEM! Prvi direktni voz iz Londona stigao u Kinu, prešao 12.000 km

Vesti

NATOVAREN VISKIJEM! Prvi direktni voz iz Londona stigao u Kinu, prešao 12.000 km

Podeli vest

Natovaren viskijem i mlekom za bebe, prvi teretni voz na direktnoj liniji Velika Britanija - Kina, koja je druga najduža železnička ruta na svetu, stigao je u istočni kineski grad Jivu nakon pređenih 12.000 kilometara

Ovo putovanje je najnoviji podvig u naporima kineski vlasti da ojačaju trgovinske veze sa Zapadnom Evropom duž savremenog saobraćajnog koridora "Put svile".

 - Voz je stigao jutros oko 9:30 sati (1:30 po GMT) u Jivu - rečeno je agenciji AFP u kompaniji Indastri Tijanmeng u gradu Jivu .

Najjača svetska trgovinska nacija pokrenula je strategiju "Jedan pojas, jedan put" 2013. godine, i od tada ulaže milione u izgradnju velikih infrastrukturnih saobraćajnica.

Voz, koji je takođe nosio lekove i mašine, krenuo je iz Londona 10. aprila i prošao kroz Francusku, Belgiju, Nemačku, Poljsku, Belorusiju, Rusiju i Kazahstan tokom 20-dnevnog putovanja pre nego što je stigao u Jivu, u istočnoj pokrajini DŽeđijang, koja je glavni veleprodajni centar za mala potrošna dobra.


Nova ruta duža je od poznate ruske Trans-sibirske železnice, ali je za oko 1.000 kilometara kraća od linije Kina-Madrid, koja je puštena 2014. godine.

London je petnaesti grad povezan na novu teretnu mrežu državne kompanije Čajna Reilvej Korporejšen, koja kaže da su njene usluge jeftinije od vazdušnog prevoza i brže od morskog transporta.

Putovanje bi trebalo da bude 30 dana brže od prevoza robe brodom, saopštile su kineske provincijske vlasti, ali je vožnja trajala dva dana više od očekivanih 18 dana.

Voz, nazvan "Istočni vetar" (East Wind), ima mnogo manje kapacitete - samo 88 kontejnera za transport, prema raspoloživim podacima, u poređenju sa 10.000 do 20.000 kontejnera koje mogu da nose teretni brodovi.

Nije poznato koliko je isplativ ovaj poduhvat, pa neki stručnjaci dovode u pitanje ekonomsku opravdanost ovog ambicioznog projekta.

Otprilike 80 odsto svetske trgovine odvija se morskim putem, pošto se teretni vozovi suočavaju s preprekama u vidu tehničkih i birokratskih procedura koje variraju od zemlje do zemlje, navodi francuska agencija.


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Hoki

pre 6 godina

Cim su napravili prugu, znaci da je ekonomski isplativa. Ko bi ulozio tolike pare a da se pre toga nije pozabavio digitronom.

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija