pixabay.com

11:29 >> 11:29 Svet 3

Ruska reč | 18. 07. 2017.

RUSKI PUTNIČKI AVION LETEĆE ŠEST PUTA BRŽE OD ZVUKA: Od Brislea do Tokija za samo dva sata!

Na aviosajmu MAKS-2017 gostima će biti predstavljeni projekti hipersoničnog putničkog aviona, teškog transportnog aviona TTS-IS i supersoničnog biznis-putničkog aviona SDS/SPS

Američka konkurencija

Uprkos tome što je u SAD, kao i velikom broju evropskih zemalja zabranjena upotreba supersoničnih aviona iznad naseljenih mesta, američki vazduhoplovni inženjeri trenutno rade na dva projekta koji tretiraju upravo razvoj supersoničnih putničkih letelica. 
Reč je o projektu tzv. poslovnog VIP aviona AS2, kompanije Aerion Corporation (u konstrukciji aviona učestvuje i Airbus) i njegove konkurencije Spike S-512 koju razvija kompanija Spike Aerospace. Navodno, prvi avion bi trebao da poleti 2022. godine, dok bi drugi to mogao da uradi znatno ranije (njegov  prvi polet se očekuje već sledeće godine). Njihova srednja krstareća brzina neće prelaziti granicu od oko 1700 km/č, a kapacitet će biti 10-12 putnika.

Revolucionaran motor

Radi se o ustanovi koja predstavlja glavni naučnoistraživački centar ruskog vazduhoplovstva. Ovaj institut planira da na ovoj zaista impozantnoj manifestaciji predstavi svoje najnovije tehničke projekte koji se tiču letelica nove generacije.

Tako će posetioci moći da vide model hipersoničnog putničkog aviona koji razvija ova kompanija, zatim teškog transportnog aviona TTS-IS konstruisanog u obliku šeme tzv. ekranoleta, kao i nadzvučnog putničkog aviona SDS/SPS.

LUFTHANZA ŽESTOKO UVREDILA SRBIJU! Pozivaju putnike na odmor na Kosovu, u "ponudi" i srpski manastiri!

Model hipersoničnog putničkog aviona HEXAFLY-INT predstavlja ambiciozan projekat koji ima međunarodni karakter. U njegovom razvoju učestvuju ne samo vazduhoplovni inženjeri iz Ruske Federacije, nego i njihove kolege iz zemalja EU i Australije. 

Radi se o izuzetno revolucionarnoj koncepciji koja će drastično premašiti današnje standarde kakve imamo u avio-putničkom saobraćaju, posebno kada su u pitanju prekookeanski, interkontinentalni letovi. Radi se o letelici, koja svojim izgledom značajno odstupa od standardne šeme izrade putničkih aviona. 

Osnovni cilj koncepcije HEXAFLY-INT je ekstremno skraćenje putovanja između Evrope i udaljenih prestonica na Dalekom Istoku i Okeaniji (Vladivostok, Peking, Tokio, Sidnej, Velington i sl.).

wikipedija

Zamišljeno je da avion koristi motore na tečno vodonično gorivo, i da razvija brzinu od čak 8000 kilomatara na sat! Primera radi, ovaj avion bi iz Brisela do Tokija stigao za nešto manje od 2 časa i 15 minuta, a do dalekog Sidneja za neverovatnih 2 časa i 45 minuta.

Projekt SDS/SPS

Pored ovog projekta, institut CAGI razvija i domaću koncepciju supersoničnog putničkog aviona SDS/SPS. 

Ovaj avion bi iz Brisela do Tokija stigao za nešto manje od 2 časa i 15 minuta, a do dalekog Sidneja za 2 časa i 45 minuta

 

Njegova tehnička specifikacija će omogućiti let u dužini od 8600 km sa srednjom krstarećom brzinom od oko 2000 km/č. Ovaj avion je zamišljen da se proizvodi u varijanti koja će imati 2 klase, poslovnu VIP i ekonomsku-putničku, maksimalnog kapaciteta do 85 putnika.

Za razliku od prve generacije nadzvučnih putničkih aviona, koji su usled ogromne potrošnje goriva, u atmosferu ispuštali katastrofalnu količinu izduvnih gasova (uništavanje ozonskog omotača), ali i proizvodili nesnosnu buku, SDS/SPS neće imati takvih problema.

NEMAČKI GENERAL OTKRIO SLABU TAČKU NATO AVIJACIJE! Hakeri mogu da PREUZMU NAŠE AVIONE s opremom od 5.000 evra!

Projekat supersoničnog aviona nove generacije, započeo je još krajem 90-ih godina prošlog veka. Od 2011. godine država je preko Ministarstva nauke i trgovine u njegov razvoj počela da investira znatno veća sredstva, što je odmah ubrzalo njegovu celokupnu dinamiku. 

Tako su u prethodne četiri godine stručnjaci iz CAGI instituta obavili niz teorijskih i eksperimentalnih istraživanja u kojima su unapredili aerodinamičke, gasodinamičke i akustične karakteristike aviona i njegove pogonske grupe. 

Prva etapa testiranja eksperimentalnog modela aviona SDS/SPS započela je prošle godine. Ispitivanja su se odvijala u aero-tunelu koji simulira otpore vazduha koji se stvaraju prilikom podzvučnih brzina. Osnovni cilj ove etape ispitivanja je praćenje aerodinamičkih karakteristika aviona, prilikom faze poletanja i sletanja. 

wikipedija

Dobijeni rezultati predstavljaju osnovu za procenu stabilnosti i upravljivosti aviona na malim brzinama, u širokom dijapazonu napadnih uglova prilikom leta. Takođe, odrađena je i procena optimalne dužine poletno-sletne staze koja bi bila adekvatna za ovaj avion.

Ovo će biti prvi supersonični komercijalni avion još od vremena Tu-144, koja je povučen iz upotrebe 1978. godine i Konkorda koji ne leti od  2003. godine 

Do 2020. godine se očekuje da će biti gotov eksperimentalni motor za ovaj avion, a posle etape njegovih složenih testiranja očekuje se kompletiranje prvog prototipa ovog aviona, koji će biti spreman za svoj prvi let. Start ove faze je planiran za 2025. godinu. 

(VIDEO) Evo kako je u poslednjem momentu IZBEGNUTA NAJVEĆA AVIONSKA NESREĆA U ISTORIJI!

Ukoliko se uspešno realizuje projekat aviona SDS/SPS, on će biti prvi supersonični komercijalni avion još od vremena eksploatacije Tu-144, koja je usled čitavog spektra nerešivih tehničkih problema povučen iz upotrebe 1978. godine. 

Postojao je još jedan avion sličnih karakteristika koji su nešto kasnije razvile zapadne zemlje (Ujedinjeno Kraljevstvo i Francuska) ali je usled sličnih problema povučen iz saobraćaja 2003. godine. Radi se o supersoničnom putničkom avionu Konkord.

Transportno čudovište moći će da primi 500 tona tereta

Pored ovih izuzetno interesantnih noviteta, posetioci će moći da vide i maketu još jednog futurističkog projekta. Radi se o teškom transporteru TTS-IS. Ono što je zaista impresivno jesu tehničke karakteristike koje su vezane za ovaj avion. Prema zamislima vazduhoplovnih inženjera, ovaj avion će moći da prevozi čak 500 tona različitog tereta (npr.An-225 ima nosivost od 250t), na daljine od 6000km. Pogonska grupa motora će obezbediti srednju krstareću brzinu od nekih 500 km/č, a osnovno gorivo će biti prirodni gas.


 

 


 



Lala iz Banata

18.07.2017. 12:15

Седнеш у авион.... - прднеш...И док чујеш...Ти већ - стигао...!!


Vlada

18.07.2017. 14:57

@Lala iz Banata - I kad prdnes, ti ne cujes. Vec si otisao!


Dragomir

18.07.2017. 18:37

@Lala iz Banata - Лало Из Баната,е јеси блесав за све паре!Да сам поред тебе наручио бих пиво па колико нам стане литара у стомаци!


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]