Autor: vostok.rs

28.08.2017

(VIDEO) RUSIJA I KINA KREĆU NA MESEC: Moskva i Peking otkačili SAD i NASA, dogovorili da pošalju posadu na zemljin satelit!

Rusija i Kina zaključiće sporazum koji će definisati specifična područja za saradnju u istraživanju kosmosa do 2022. godine. Očekuje se da će dokument biti potpisan u oktobru 2017. godine, a stupiće na snagu 2018. godine

Kako se ističe, sporazum bi trebalo da donese značajne koristi za obe države.

Mapa puta

Pre svega, Moskva i Peking će se koncentrisati na zajedničko istraživanje Meseca. Poznato je da obe sile pokazuju veliko interesovanje za proučavanje prirodnog satelita Zemlje.

Dosta im ucena SAD i NASA

Saradnja dva alternativna centra moći ima za cilj da se suprotstavi planovima Pentagona za militarizaciju kosmosa i uključuje kompleks diplomatskih i vojnih mera. U formatu Saveta bezbednosti UN, Rusija i Kina će blokirati pokušaje Sjedinjenih Država da legalizuju vojnu eksploataciju kosmosa.
Pored toga, Moskva i Peking prema nekim izveštajima razvijaju anti-satelitsko oružje kako bi SAD lišile sposobnosti da izvode izviđanje bez prepreka i sprovedu označavanje ciljeva za napade sa visokopreciznim oružjem.

Takođe postoji mogućnost da će Rusija i Kina objaviti program za istraživanje Meseca, koji će uključivati slanje bespilotnih letelica, kao i letelica sa posadom.

Pored toga, Rusija i Kina će proučavati daleki kosmos (objekte u udaljenom kosmosu), razradu posebnih materijala i satelitskih sistema.

(VIDEO) RUSI PRAVE AVION ZA RAT U KOSMOSU: Lovac-presretač "MiG 41" NOĆNA MORA ZA AMERE!

Sporazum će uključivati i zajedničko dinstanciono sondiranje Zemlje, potragu za ostacima kosmičkih letelica, odnosno zajedničku borbu protiv kosmičkog otpada, jednog od najhitnijih problema današnjice u kosmosu.

Prema saopštenjima, Moskva i Peking sada su pred zaključivanjem prvog takvog sporazuma u istoriji bilateralnih odnosa, koji će uključivati uobičajene zadatke i zapravo postati "mapa puta" za saradnju do 2022. godine.

Sadašnje partnerstvo između Rusije i Kine u kosmičkoj industriji zasnovano je na dva dokumenta koja su potpisana gotovo pre četvrt veka. 18. decembra 1992. godine zaključen je međuvladin sporazum, a 25. marta 1994. godine, međuresorni sporzum.

(VIDEO) OVO JE RUSKA RAKETA KOJA JE ZAUVEK PROMENILA SVET! "Semjorka R-7" slavi 60. rođendan!

Oba dokumenta su po prirodi bili deklarativni i nisu uključivali zajedničko delovanje.

Prema izveštajima, ideja konkretizacije bilateralne saradnje u miroljubive svrhe nastala je početkom 2000-ih godina. Tokom ovog perioda Kina je pokazala prve velike uspehe u istraživanju kosmosa, a Moskva je imala sredstva da nastavi sa velikim programima.

pixabay.com

Prekretnica u pregovorima bili su događaji iz 2014. godine. Saradnja Ruske Federacije i Sjedinjenih Država u kosmosu, koja je ranije bila izvan dometa političkih bitaka, postala je ugrožena.

Vašington je uveo režim sankcija koji ograničava finansijske tokove, kao i snabdevanje kompleksnim materijalima i opremom za visokotehnološku rusku industriju.

Konkretno, restriktivne mere se odnose na izvoz baznih elektronskih komponenti, koje su korištene u izgradnji satelita. Rusija se suočila sa potrebom da zameni američke proizvode, a Kina će sada verovatno postati snabdevač potrebnim komponentama.

Zajednički rad

Nije nikakva tajna da je Vašington veoma zabrinut rastućim ekonomskim apetitima i geopolitičkim ambicijama Kine. U kosmičkoj sferi, Peking nastoji da stvori sopstvenu globalnu satelitsku mrežu i nada se da će postati punopravni konkurent Nasi i Pentagonu, koji provode aktivne izviđačke aktivnosti iz kosmosa.

Sporazum o rusko-kineskoj saradnji verovatno odgovara, ne samo okvirima opštih komercijalnih, naučnih i tehničkih interesa. Najverovatnije, Moskva i Peking shvataju da nije lako pojedinačno konkurisati Sjedinjenim Državama.

PENTAGON UŽASNUT, TAJNO RUSKO ORUŽJE ODVELO BRODOVE SAD NA KOPNO: Otkazali im svi navigacioni sistemi u Crnom Moru!

Mediji u SAD su više puta upozoravali da se Rusija i Kina spremaju za pritisak na Vašingtona u kosmičkoj sferi.

Kina sve moćnija

Kosmička industrija Kine napravila je istinsku naučnu i tehnološku revoluciju pre 10-15 godina. 2003. godine Peking je uspešno lansirao prvu manuelnu kosmičku letelicu "Šenčou", a od 2007. godine počeo je istraživati površinu Meseca, šaljući robote "Čang" na prirodni satelit Zemlje.
U 2011. godini, Kina je poslala svoju prvu orbitalnu stanicu i prevazišla Sjedinjene Države u broju kosmičkih lansiranja.
Do 2022. godine Peking namerava da dovrši stanicu, a u septembru 2017. planira da lansira najnoviju raketu "Long Marč 5" kako bi poslao lunohod "Čang 5".

Kosmička sila

Kina se često suočava sa optužbama za krađu intelektualne svojine. S tim u vezi, saradnja sa Kinom u oblasti visoke tehnologije može uzrokovati i utemeljene strahove. Međutim, ruski i strani stručnjaci se slažu da je za više od jedne decenije Kina dostigla kvalitativni proboj u istraživanju kosmosa i danas je malo inferiorna u odnosu na Rusiju.

(VIDEO) MISTERIOZNA RADIO-STANICA U RUSIJI 40 GODINA EMITUJE ČUDAN SIGNAL: Tajna vojna baza ili vanzemljaci komuniciraju sa matičnom planetom!

Kineski kosmički program pokrenut je 1956. godine. Skoro 20 godina, kineski naučnici nisu uspeli da postignu bilo kakav ozbiljan uspeh. Godine 1976. Kina je uspela da vraća satelite na Zemlju. Veruje se da je Kina do sada postala treća kosmička sila.

pixabay.com

Međutim, kosmička industrija Kine napravila je istinsku naučnu i tehnološku revoluciju pre 10-15 godina. 2003. godine Peking je uspešno lansirao prvu manuelnu kosmičku letelicu "Šenčou", a od 2007. godine počeo je istraživati površinu Meseca, šaljući robote "Čang" na prirodni satelit Zemlje.

(VIDEO) RUSI SU BILI DALEKO ISPRED AMERA, ALI SU IZGUBILI TRKU ZA MESEC: Umesto jedne razvijali dve rakete, a onda je umro Hruščov!

Dostignuća kineskih naučnika zasnovana su na razradi sovjetske i američke tehnologije. Na primer, "Šenzou" je urađen na principu "Sojuza" sovjetskog kosmičkog broda, a "Čang" na principu sovjetske mašine "Luna".

Međutim, Kina i odstupa od preuzimanja stranih modela i tehnologija.

Pragmatično interesovanje

Šef Instituta kosmičke politike Ivan Mojsjejev je rekao da će rusko-kineski sporazum o saradnji svakako doneti korist obema zemljama.

- Ne bih precenio značaj budućeg sporazuma. Međutim, bez ikakve sumnje, mi ćemo videti novu rundu saradnje i približavanja interesa naših zemalja - rekao je Mojsjejev.

Po njegovom mišljenju, saradnja između Rusije i Kine će biti pragmatična. Sfera interakcije će se odnositi na snabdevanje kosmičke tehnologije, investicija i naučnih istraživanja.

ŠOK OTKRIĆE! PLANET NIBIRU POSTOJI: Našli ga španski planetolozi, od Sunca je udaljen 41 milijardu kilometara i 10 puta je teži od Zemlje!

Međutim, Kina i Rusija neće integrisati nacionalne kosmičke programe.

- SAD su prekinule isporuku čipova i druge složene opreme, a Kina nam tu može pomoći. S druge strane, interes Pekinga prema Rusiji prvenstveno se fokusira na poznate motore RD-181. Takođe, mislim da Moskva neće prenositi tehnologiju svoje proizvodnje -  dodao je Mojsjejev.

(VIDEO) OPET ĆE ZAPLOVITI RUSKA ZVEZDANA FLOTILA: Tajno oružje SSSR, uskoro se VRAĆA NA ZADATAK!

On ističe da Rusija očekuje da će privući kineski novac u kosmičku industriju.

pixabay.com

- Kina je i dalje zainteresovana za tehnologiju i nastoji da ojača svoju fundamentalnu nauku. Ruska konstruktorska škola i saradnja sa nama može dati puno Kini - rekao je šef Instituta kosmičke politike.

Kako izgleda lansiranje Sojuza sa novog kosmodroma Vostočni pogledajte u sledećem video zapisu!!!

Evo kako izgleda i lansiranje kinseke rakete "dugi marš"!!!

XXL

pre 6 godina

Tu bi trebao i naš Režim da se uključi i svojom poreskom politikom placeve na mesecu upišu u katastar kao - gradsko građevinsko zemljište. Naravno i da se uredno izdaju poreska zaduženja i rešenja.