• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Tanjug

13.11.2017

07:40

Gugl, Fejsbuk i Tviter U TEŠKOM PROBLEMU!

Vesti

Gugl, Fejsbuk i Tviter U TEŠKOM PROBLEMU!

Podeli vest

Gugl, Fejsbuk i Tviter suočavaju se sa velikim izazovom jer će morati da sarađuju sa Kongresom SAD koji priprema novi zakon u vezi izbora i oglašavanja

 


Naime, Kongres je analizom utvrdio da je američki zakon zaostao za brzim rastom društvenih mreža pa su, bez propisa koji uređuju plaćanje političkog reklamiranja na društvenim mrežama, strani agenti mogli da objavljuju lažni ili zapaljivi materijal u pokušaju da manipulišu javnim mnjenjem.

Ipak, zakonodavci ostaju optimisti kad je reč o mogućnosti da se izvuku pouke iz prošlosti. 

- Kada građani znaju ko je platio za nešto, to utiče na njihovo mišljenje. To ne znači da i dalje neće biti Amerkanaca koji će želeti takve reklame koje stvaru podele, ali će barem znati odakle one dolaze i možete imati mnogo jasniju debatu o tome ko šta kaže i šta pokušava da uradi - kaže republikanska članica Kongresa Ana Ešu. 

Ona ističe da "ako postoji mesto koje uvek razume promene, to je Silicijumska dolina. Ona je zasnovana na unošenju razdora, na preduzimanju rizika". 

Ukoliko bude usvojen, nacrt novog zakona o poštenom oglašavanju regulisaće onlajn političke rekalme po istim propisima koji važe za reklame na televiziji, što od kompanija iziskuje da vode javnu bazu podataka u kojima se čuvaju te reklame i u kojima će pružati informacije o njihovom finansiranju. 

- Amerikanci zaslužuju da znaju ko plaća za onlajn reklame. Čak i ako se Rusi nisu mešali, ipak bi trebalo da obnovimo zakone, koji moraju biti moderni koliko i oni koji pokušavaju da nama manipulišu - rekla je demokratska senatorka Ejmi Klobučar iz Minesote. 

Pixabay

Međutim, profesor političke komunikacije na Univerzitetu Džordž Vašington Dejv Karpf rekao je za Glas Amerike da će formiranje takve baze podataka bii teško i komplikovano. 

Pri tom, nijedan od šefova glavnih tehnoloških kompanija u oblasti društvenih mreža nije se u potpunosti obavezao da će podržati nacrt zakona, već naprotiv, izgleda da su naklonjeniji pristupu samostalne politike. 

Predloženi zakon o poštenom oglašavanju, uz to, rešava samo deo problema na društvenim mrežama. 

- Još veći problem je to što Rusi i drugi otvaraju sajtove da bi namerno širili dezinformacije, lažne ili netačne vesti, pri čemu se ne identifikuju kao sajtovi pod ruskim pokroviteljstvom - rekao je Mark Džejkobson, profesor na Univerzitetu Džordžtaun. 

Republikanska članica Kongresa Ešu upozorava da mešanje u izbore neće prestati, ukazujući da je vreme da zakonodavci, kompanije i građani preuzmu zajedničku odgovornost. 

- Moramo da uradimo mnogo bolji posao od ovoga sada. Biće nam potrebna saradnja sa njima - rekla je ona, zaključivši da kompanije koje upravljaju društvenim mrežama moraju da kažu Kongresu kako mogu najbolje da primene ono što su zakonodavci propisali.


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija