A
"ĐENERALIJEV" POTPUNI KASKO JE ČIST FIJASKO! Željku ukrali kola, osiguranje NEĆE DA MU PLATI ODŠTETU!
Željko Mitrović iz Beograda ostao je bez naknade za ukradeni auto, jer to što je bio potpuno kasko osiguran ne pokriva sve oblike krađe automobila
Zaštitnik potrošača 02. 08. 2017. 09:36
2
Informre

Ja ne znam razliku između ove i one krađe. Za mene je krađa - krađa. Osećam se duplo prevaren, i od lopova i od osiguravajuće kuće
Željko Mitrović

Uplatili ste "potpuni kasko" u "Đeneraliju" i mislite da je vaš auto u potpunosti zaštićen. E, pa grdno ste se prevarili. Tako je mislio i Željko Mitrović, stomatolog iz Beograda, sve dok mu ispred nosa nije ukraden automobil koji je upravo bio "potpuno kasko osiguran".

Nemio događaj odigrao se na okretnici tramvaja na Banovom brdu kada je Mitroviću došao kupac za kola. Kako kaže, nijednog trenutka nije imao razloga da sumnja da čovek nije ozbiljan kupac, a delovao je poprilično zainteresovano za kupovinu.

- Otvarao je gepek, haubu, vrata, detaljno proveravao da li je udaren. Odavao je utisak čoveka koji zna šta radi i koji se razume u automobile. Nakon dvadesetak minuta bio sam siguran da razgovaram sa ozbiljnim kupcem. Uključio sam motor da radi i dozvolio mu da pogleda podatke o kilometraži i potrošnji na bord kompjuteru. Stajao sam pola metra od automobila, vrata su bila otvorena. Pritisnuo je naglo gas i pobegao. Refleksno sam potrčao za kolima, on je skrenuo prema meni. Zastao sam da me ne bi udario, što je on iskoristio i pobegao prema Žarkovu - ispričao je Željko "Potrošačkom savetniku".

Slučaj je odmah prijavio policiji, a nakon toga otišao do filijale "Đenerali osiguranja":

- Tražili su mi da im predam drugi ključ i saobraćajnu, što je bilo nemoguće jer je sve to bilo u automobilu.

Informre

Posle 30 dana dobio je odgovor od "Đeneralija".

- Obaveštavamo vas da smo izvršili obračun nastale štete i dali nalog da se isplati 0,00 dinara - pisalo je u dopisu.

Povrativši se od šoka, Željko se žalio osiguranju, a potom i Narodnoj banci. Iz odgovora na žalbu saznao je da nije bio osiguran od načina krađe koji se njemu dogodio, iako se polisa koju je imao zove "Potpuno kasko osiguranje". Polisa ga je, kako mu je rečeno, štitila samo od "razbojničke i provalne krađe ili razbojništva celog vozila ili delova vozila".

- Kada sam osiguravao automobil, tražio sam kasko gde ću biti zaštićen od svih vrsta krađa. Apsurdno je suludo očekivati da neko, osim pravnika, zna definiciju i podelu krađa u krivičnom zakoniku. Ja ne znam razliku između ove i one krađe. Za mene je krađa - krađa. Osećam se duplo prevaren, i od lopova i od osiguravajuće kuće. Mirno sam spavao godinu i po dana misleći da sam zaista potpuno kasko osiguran, baš kako se i zove osiguranje.

Kako kaže, nije mu jasno kako nešto može da se zove potpuno, a podrazumeva samo delimičnu zaštitu.

Tužilaštvo je Željkov slučaj definisalo kao "tešku krađu na izrazito drzak način". Međutim, osiguranje kaže da i ukoliko sud potvrdi to, Željko ne može očekivati odštetu jer to ne spada pod pomenutu polisu.

Zaštita potrošača: To što "Đenerali" radi je neprihvatljivo

Informre

Na pitanje da li je adekvatno nazvati ovakav osiguravajući proizvod "Potpuno kasko osiguranje", Nenad Bumbić iz udruženja "Zaštita potrošača" smatra da je to neprihvatljivo.

- Neprihvatljivo je da "Đenerali" na svom sajtu i reklamnim materijalima koristi izraze poput "Kasko osiguranje - Potpuna zaštita vašeg vozila" kad je jasno da polisa niti štiti od svih vrsta krađa niti od svih šteta. Ovim se kupci navode da misle da je pokriće mnogo šire nego što jeste.

Željko Mitrović je u međuvremenu izgubio sudski spor sa "Đeneralijem", na šta Bumbić kaže:
 

Đenerali: Nismo mi krivi

U "Đeneraliju" tvrde da ne snose nikakvu krivicu jer je klijent bio upoznat sa uslovima kombinovanog osiguranja "koji na vrlo jasan i precizan način definišu obim pokrića, odnosno u kojim slučajevima osiguranik ima pravo na nadokandu iz osiguranja".
- Svaka ugovorna strana dužna je da prilikom zaključenja ugovora ispolji pažnju dobrog domaćina i upozna se sa uslovima. Ukoliko osiguranik to nije učinio, ne može krivicu prebaciti na osiguranje.
Na pitanje zašto se onda zove "potpuno osiguranje", kažu:
- Potpuno kasko osiguranje znači da je osiguranjem od definisanih rizika pokriveno vozilo kao celina, a ne neki njegov poseban deo.

- Verujemo da je Željko Mitrović na sudu izgubio spor zato što nije u dovoljnoj meri problematizovano korišćenje neadekvatnih izraza od strane "Đeneralija", koji većinu potrošača navode na pogrešan zaključak.

Bumbić za "Zaštitnik potrošača" kaže da je sa osiguravajućim kućama veliki problem jer ni njihovi zaposleni ne znaju šta znače odredbe ugovora.

- Tajni kupci udruženja "Zaštita potrošač"a su u više navrata tražili da im predstavnici različitih osiguravajućih društava pojasne pojmove i odredbe navedene u ugovorima i polisama. Ispostavilo se da ni agenti osiguranja često nisu u stanju da rastumače ugovorne odredbe polisa koje prodaju.

On kao primer navodi uslove "Đeneralijevog" osiguranja kuća i stanova kojim je navodno pokrivena šteta nastala usled izlivanje vode, osim ako šteta nije posledica lošeg održavanja vodovodnih instalacija.

- Pitali smo zaposlene u "Đeneraliju" da li je stan koji je sagrađen 1986. pokriven osiguranjem u slučaju izlivanja vode. Nismo dobili decidan odgovor već "pojašnjenje" koje nam opet nije bilo jasno i tvrdnju da se zahtevi za isplatu štete od vode izuzetno retko odbijaju. Iz lanca mejlova koje smo dobili vidi se da je više zaposlenih učestvovalo u pisanju odgovora, uključujući i višeg procenitelja imovinskih šteta - kaže Bumbić.

Na pitanje kako se onda odlučiti za polisu osiguranja kaže:

- Za većinu potrošača, pa i mene je gotovo nemoguće tačno uporediti ponude različitih osiguranja. Od radnika u osiguranju treba tražiti da objasne zašto je njihova ponuda bolja od konkurentske. Tako ćete otkriti mnoge skrivene mane. Na primer, neke osiguravajuće kuće nude zaštitu u slučaju provale u vaše vozilo, ali osiguranje ne pokriva naknadno ugrađene uređaje. Ovo znači da nećete dobiti odštetu ako vam ukradu radio ili neki skuplji muzički uređaj koji nije ugrađen u fabrici. Čest problem nastaje i zbog štete koju su na vozilima napravile životinje poput psa, a koju osiguranja ne pokrivaju.

SLIČNE VESTI
KOMENTARI2
OSTAVI KOMENTAR
Predrag10.08.2017. 19:02
- "Verujemo da je Željko Mitrović na sudu izgubio spor zato što nije u dovoljnoj meri problematizovano korišćenje neadekvatnih izraza od strane "Đeneralija", koji većinu potrošača navode na pogrešan zaključak".... O cemu ti to majstore, covek ti je trazio osiguranje za sve tipove kradja a sta ste mu za to ukazano poverenje dali, ugovornu kvaku kojom pokusavate da opravdavate ovaj sraman postupak "izdaje" svog klijenata! Nema te logike koja moze zdravom umu objasniti ovakvu odluku, posebno sto je dokazana kradja a pocinioci pohapseni. Sjajna referenca za dalje poslovanje sa onima koji vam pored ovakvog slucaja jos uvek budu verovali.
Odgovori
mile17.08.2017. 21:43
Ljudi bezite od tog osiguranja,to su najveci prevaranti i nikome nista ne placaju.Meni pukla vodovodna cev poplava oni tvrde da to nepokriva njihova polisa?.Nikada vise nece videti moj dinar.Puni su sudovi njihovi predmeta.PREVARANTI
Odgovori
SVE O POZNATIMA
Vreme
Beograd 15o
15 C
Beograd
  • Novi Sad
    14o
  • Niš
    16o
  • Subotica
    13o
  • Zrenjanin
    14o
  • Klek
    14o
  • Kula
    12o
  • Sombor
    12o
  • Vrbas
    12o
  • Vranje
    17o
  • Prokuplje
    16o
  • Leskovac
    16o
  • Arilje
    10o
  • Kraljevo
    13o
  • Apatin
    12o
  • Vlasotince
    16o
  • Pirot
    16o
  • Ingija
    14o
  • Loznica
    13o
  • Grocka
    14o
  • Kovin
    14o
  • Ruma
    14o
  • Kladovo
    19o
  • Novi Pazar
    10o
  • Jagodina
    13o
  • Ivanjica
    10o
  • Titel
    14o
  • Ub
    12o
  • Bor
    15o
  • Nikinci
    15o
  • Batajnica
    14o
  • Surdulica
    12o
  • Ralja
    15o
  • Zlatibor
    7o
  • Popinci
    14o
  • Kosjeric
    10o
NAJSEKSI FOTKE KIM KARDAŠIJAN! Možete da je ne volite, ali ne možete da je ne primetite!
Insajderska priča,trač ili istina, pišite, podelite...
Informerka