Informer

08:15 >> 08:15 Zaštitnik potrošača 12

Zaštitnik potošača | 04. 12. 2015.

NEVIĐEN BEZOBRAZLUK MOBILNOG OPERATERA! VIP zaključa telefon, pa neće da ga otključa!

Čitalac Zaštitnika potrošača Mile Bojkovski optužuje mobilnog operatera: Potpisao sam ugovor i kupio "nokiju 301" za dinar, dve godine uredno plaćao sve račune, ali po isteku ugovornog perioda nisam mogao da nastavim da koristim telefon

 

Kada je pre dve godine odlučio da svoj broj prebaci iz Telekoma u Vip i za dinar uzme telefon "nokija 301", Mile Bojkovski (70) iz Pančeva, kako kaže, nije ni sanjao da po isteku ugovorne obaveze neće moći da koristi taj aparat, iako je postao njegovo vlasništvo.

Bojkovski optužuje "Vip" da mu, uprkos tome što je uredno izmirio sve obaveze tokom dve godine, koliko je bio u njihovoj mreži, onemogućava da otključa telefon kako bi nastavio nesmetano da ga koristi.

- Na dan 13. avgusta 2015. prošle su dve godine otkako sam sa "Vipom" sklopio ugovor i za dinar kupio od njih telefon. Tokom te dve godine plaćao sam uredno sve račune i želeo da nastavim da koristim telefon, na šta naravno imam pravo. Ali tu počinju problemi... - priča Mile i dodaje da se obratio Zaštitniku potrošača jer nikako drugačije nije mogao da se izbori za svoje pravo.

"Jurnjava" po Pančevu

Kako kaže, nakon što je dva i po meseca čekao da od "Vipa" SMS porukom dobije kod za otključavanje telefona, kada se to i dogodilo, otišao je pravo do prodajnog mesta tog operatera u Pančevu.

- Nisam hteo ništa sam da petljam sa telefonom, jer se u to ne razumem i mislio sam da bi bilo normalno da to urade službenici "Vipa". Primila me je izvesna gospođa Marina, koja je šefica u toj prodavnici, i koliko sam video, pokušala da ukuca šifru za otključavanje. Kada nije uspela, vratila mi je telefon, rekavši da ne može da mi pomogne, jer nešto nije u redu sa šifrom - navodi Mile.

Ova oblast nije definisana zakonskom regulativom, ali mi uvek izlazimo u susret korisnicima
Kompanija "Vip"

Odmah je uputio dopis "Vipu", odakle mu je 18. novembra stiglo pismo sa kodom za otključavanje njegovog telefona, ali i napomenom da je kod dobijen direktno od strane proizvođača, pa ne mogu da utiču na tačnost i dostupnost kodova.

- Ponovo sam otišao u "Vipovu" filijalu u Pančevu. Službenica koja se tamo zatekla pokušala je više puta da otključa telefon i na kraju konstatovala da to ne može da učini, ponavljajući da nešto nije u redu sa šifriranim brojevima - zaključuje Mile Bojkovski.

Druga verzija

Iz kompanije "Vip" Zaštitniku potrošača je na pitanja upućena povodom ovog slučaja stigao sledeći odgovor:

- Nakon što je gospodin Bojkovski podneo zahtev za otključavanje telefona, "Vip" je, prema proceduri, poslao zvaničan upit proizvođaču uređaja (u ovom slučaju to je "Nokija"). Čim nam je proizvođač dostavio zvaničan kod za otključavanje ovog modela uređaja, gospodina Bojkovskog smo o tome obavestili pismenim putem i SMS-om. Po dobijanju ove informacije gospodin Bojkovski je posetio naš centar, sa molbom da naše kolege pokušaju da otključaju uređaj, uz konstataciju da on to nije uspeo da uradi. Tom prilikom je dobio i drugi, alternativni kod, koji smo takođe tražili od proizvođača. Prema rečima gospodina Bojkovskog, on je u međuvremenu uređaj nosio u nekoliko servisa. Napominjemo da se kod modela ovog proizvođača telefon i fabrički zaključa nakon tri neuspela pokušaja unošenja broja za otključavanje na tastaturi. Kolege u radnji prošle nedelje, prilikom druge posete gospodina Bojkovskog, takođe nisu uspele da unosom ovih kodova otključaju uređaj, pa su slučaj prosledile zvaničnom servisu, koji je jedini ovlašćen da resetuje telefon i otključa ga.

Kako tvrde u "Vipu" u potpunosti je ispoštovana procedura.

Bojkovski: Nije u redu da se tako vade

Kada smo Miletu Bojkovskom predočili da u "Vipu" tvrde da je nosio telefon u nekoliko servisa, kao i da je sam pokušavao da ga otključa, bio je vidno ogorčen.
- To apsolutno nije tačno. Pa zar bi mi priličilo da lažem u svojih 70 godina. Niti sam ja pokušavao da bilo šta petljam sa telefonom, jer se u to ne razumem, niti su to pokušavali u nekom privatnom servisu. Sramota je da se tako vade. A mislim i da će mi rešiti problem samo zato što sam se obratio novinama.

- Učinjen je i dodatni napor da se ova situacija reši preko zvaničnog servisa, o trošku "Vipa". Gospodina Bojkovskog smo već direktno obavestiti da donese svoj uređaj na isto prodajno mesto kako bismo ga poslali u ovlašćeni servis. Napominjemo da ova oblast nije definisana zakonskom regulativom, ali da "Vip" uvek izlazi u susret korisnicima i obaveštava ih o kodu za otključavanje telefona kada god postoji mogućnost za to, to jest ukoliko proizvođači dostave informacije za otključavanje svojih modela.

 

 

 

 


 


 

 



Bane

04.12.2015. 09:02

I ja sam njihova zrtva. Posle isteka ugovora nisam mogao da odkljucam NOKIA 100 a nisu ni Vipovi radnici u Sidu. Ostalo je na tome da podnesem zalbu putem EMail ali se nisam zalio nego sam promenio operatera i kupio telefon koji nije 1Dinar i sada je sve u redu.


ljiki

04.12.2015. 09:13

Ja sam isto uzela telefon od njih i pokajala sam se jer nije funkcionisao internet (njihova mreza je losa, sad taj isti telefon super radi kod mts-a). Kada mi je isteklo 2 godine, odmah sam otisla u poslovnicu u novom Merkatoru, da mi ukinu skupi paket i podnela zahtev za otkljucavanje kodova. Dok sam cekala na kodove, ispostavilo se da sluzbenica u Merkatoru nije ukinula taj skupi paket, tako da sam ga ja placala jos 2 meseca, dok nisam shvatila da je doslo do greske kod njih (a usluge nisam koristila, jer sam mislila da je otkazano). Sa tom komplikacijom oko otkljucavanja telefona, oni pokusavaju da vas nateraju produzite pretplatu kod njih (da se ne biste maltretirali), sto bih ja mozda i uradila da im nije bio katastrofalan internet


sosko

04.12.2015. 09:16

Nažalost gore pomenuti gospodin nije usamljen slučaj, ima nas više.


sasa

04.12.2015. 09:49

Zauvek ce ostati treci operater, dok se ne pojavi cetvrti...


Đuro

16.12.2015. 14:30

Nije mi jasno koji ku*ac ga zaključavaju, kada ionako ugovorom smo obavezani da platimo celokupan iznos i u slučaju ranijeg prelaska kod drugog operatera.


dragan

04.12.2015. 15:23

Najgori su. Ja sam se sa njima sudio. Bolji je Sirijski i Turski operater nego vip.


pera

04.12.2015. 09:48

nisam simpatizer operatera,ali drzim servis telefona I sam sam serviser,ovoga puta su iz vipa ljudi u pravu,nosen je tel u servis ili je sam covek ukucavao vise puta netacan kod I sada kada je zeznuo stvar bi da okrivi drugoga.inace taj model se otkljucava na jedan nacin samo I fabricki kodovi su 1000% tacni,ako nije pre toga vise puta pokusavao sa netacnim kodovima.nadam se da cete objaviti ovo.n


Vladimir021

04.12.2015. 12:56

@pera - Zar zaista mislite da bi čovek od 70 godina koji možda ni ne zna poruku da napiše sam ukucavao kod, da ga je čovek doneo kod vas verujem da bi ste i vi pogrešno kucali kod kako bi mogli reći da nešto nije uredu i uzeli mu novac jer smatrate da je to samo jedan izlapeli starac i šteta bi bilo propustiti priliku da na njemu zaradite. U vipu vrlo dobro znaju da kad ga otključaju taj telefon se 1000% više neće koristiti u vipovoj mreži, zato su starca tako i izradili.Vip je najgori mobilni operater u našoj zemlji.


Pera

21.01.2016. 21:34

@Vladimir021 - A da li vi stvarno verujete u bajke da su uvek operateri smradovi, a svi ljudi nevinasca i zrtve kapitalizma? Nemojte da ste toliko skucenih vidika, svaka prica ima 2 strane, pa i ova. Sta moze da bude istina, a sta ne, najbolje mogu da procene ljudi koji rade ovakav posao. I kao sto je gospodin serviser rekao kodovi su tacni, ali ljudi obicno ni ne znaju sta im telefon trazi kada prvi put ubace karticu drugog operatera u telefon, pa misle da im trazi PIN, PUK, pa kucaju sta im padne napamet i tek kad ispucaju sve moguce obrate se operateru i kad im se objasni kako kodiranje funkcionise ni za zivu glavu ne priznaju da su bilo sta pokusavali vec sve svaljuju na operatera. Da se razumemo i operateri znaju da budu i te kako pokvareni, ali i ljudi bez obzira na godine. To zna svako ko je sa ljudima radio, zato razmislite malo pre nego sto donesete sud.


sanja

04.12.2015. 23:37

i ja sam imala problem ali sam ih uporno zvala i za 2 meseca dobila kod na jadite jade takodje sam imala problem i borila se uporno da dobijem kod nakon 2 meseca dobila na jadote jade sramota


Goran

04.12.2015. 10:31

Kakve veze VIP ima sa otkljucavanjem telefona za sve mreze? Ovlasceni zastupnik za firmu Nokia dostavila je ocigledno pogresan kod. VIP ili bilo koji drugi mobilni operator nema uvid u te kodove.


gsm

04.12.2015. 09:02

U pitanju je nemar i neznanje... Uz kod treba da se posalje i uputstvo za ukucavanje koda Kod Nokia telefona se kuca u formatu # P W + CODE + 1 #


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]