Informer

09:11 Zaštitnik potrošača 5

Zastitnik potrosaca | 19. 04. 2016.

"EMECETA" VARA KUPCE! Pogledajte dobro šta piše u katalogu, NIŠTA IM NE VERUJTE NA REČ!

Ova robna kuća u kampanji po sloganom "-50% super ideje za mladence", od 101 ponuđenog artikla samo je jedan snizila za polovinu. Prosek sniženja je zapravo samo 21,7 odsto


 

To se podvodi pod "prevarno oglašavanje" i "dovođenje potrošača u zabludu".
Goran Papović, NOPS

Kada vidite katalog bilo kojih proizvoda koji vam nudi popuste i do 50 odsto, nema sumnje da očekujete da će većina proizvoda imati maksimalno ili bar približno sniženje!

Nažalost, to najčešće nije tako, a baš tim povodom nedavno nam je pažnju privukao pamflet robne kuće "Emeceta"! Na naslovnoj strani kataloga jasno je ispisano "-50% super ideje za mladence". Listajući strane, na kojima je bilo svega - od bele tehnike, pa do kuhinjskog pribora, naišli smo na ceo jedan artikal koji je imao maksimalno sniženje od 50 odsto. Reč je o "setu posuđa za jelo" koji je sa 5.999 dinara snižen na 2.999. Ostali popusti se uglavnom vrte oko 20 odsto, što nas je navelo da pažljivo analiziramo ovu "akciju".

NOVA FORA U HIPERMARKETIMA: Platite upola JEFTINIJE, ali imajte u vidu da...

Ponuđen je 101 proizvod sa zasebnim sniženjima. Čak 43 artikla su imala popust od 20%. Kada smo izračunali prosečno martovsko "Emecetino" sniženje, ono iznosi 21,7 odsto, što je više nego dvostruko manje od maksimalnog sniženja najavljenog na početku kataloga (pogledajte tabelu).

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije kaže da to ništa nije novo.

- Mi smo se već umorili od apela tržišnoj inspekciji jer, to su stvari za kažnjavanje. Te akcije nisu namenjene potrošačima, već trgovinskim lancima. Da ne pominjem da mora da postoji reciprocitet i određen broj stvari na popustu, kao i obezbeđena količina robe na tom popustu.

Na pitanje po kojim osnovama se krši zakon, Papović objašnjava:

- To se podvodi pod "prevarno oglašavanje" i "dovođenje potrošača u zabludu".

Da su prevare sa sniženjima rasprostranjene u Srbiji i da im se nikako ne može stati na put, potvrdio je i Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS).

- Zabranjeno je navesti popust koji nije moguće ostvariti u samoj radnji. Dakle, ako je na primer navedena visina popusta od 30% do 50%, to znači da mora postojati roba sa navedenim popustom. Često opravdanje prodavaca da su upravo artikli sa najvećim popustom prodati predstavlja grubo kršenje zakona. Pre svega, gledajući raspoloživost tih artikala, njih mora biti u dovoljnoj količini u odnosu na sve artikle na popustu. Takođe, ako su zaista i prodati, navedeni popust ne sme da stoji u tom rasponu, znači nema robe na popustu od 50% - objašnjava Nikolić.

Kako kaže naš sagovornik, ovo se tretira kao nepošteno poslovanje i zakonom je strogo kažnjivo. Problem je, međutim, naglašava Nikolić, što nije uvek lako utvrditi napred navedeno.

- Ipak, smatram da kvalitetna inspekcijska kontrola uvek može da utvrdi nameru prodavca da učini prekršaj - zaključuje potpredsednik NOPS.

U Tržišnoj inspekciji nam je objašnjeno da je činjenica da se prodavac ogradio sa onim "do 50%", ali da bi na sudu to moglo da se dokaže kao, recimo, preterano oglašavanje.

 

ISPOVEST ŽENE PREVARENE U "VOJVOĐANSKOJ BANCI": Isplatila sam kredit do zadnje pare, A JOŠ SAM IM DUŽNA!

EVO KAKO "IKOM" OBMANJUJE KORISNIKE: Ukinuli mu Arenu, neće da raskinu ugovor, teraju ga da PLATI PENALE!

EVO KAKO NAS TRGOVCI PRAVE BUDALAMA! Na izlogu popust do 40 odsto, a u radnji 10!

 

Informer

Konkurent "Ikei"

"Emeceta" je kupila brend "Kika" 2013. godine. Ona je član južnoafričke grupacije "Steinhoff International". Smatra se jednim od najvećih konkurenata švedskog brenda "Ikea". Robnu kuću u Beogradu otvorili su prošle godine, nakon preuzimanja "Kikinih" radnji u Hrvatskoj.

 

 

 



Maja

19.04.2016. 09:59

Šta je Vama sad tu čudno.Tako je u većini trgovačkih lanaca pa čak i u manjim buticima i prodavnicama.Obratite pažnju da ispred 50% piše DO ( naravno sitnim slovima) što znači da sniženje može da bude i 1%.Veoma česta pojava i po meni još gora je da već prvi dan sniženja koje traje recimo 25 dana nema pola artikala iz kataloga ili kao ima u Beogradu a nema u drugim gradovima.Česta pojava je da je u katalogu jedna cena a na rafu druga.Svi oni misle da smo mi budale pa ćemo doći zbog par stvari u katalogu a nakupovati gomilu drugih gluposti.Ta su vremena prošla.Sa platama od 200 e ljudi paze na svaki dinar.Uglavnom kad naidjem na takve pojave samo se okrenem i IZADJEM!!!!!



Malo morgen

19.04.2016. 12:45

Мене не могу да преваре. Намештај одавно не купујем. А млади, купиће оно што могу за новац који имају. Трговцима ни преваре у овом случају не помажу. Има и горих случајева преваре које воде ка утаји пореза. Нпр. са чланском картицом трговине у којој купујете. Исти артикал има две цене. Без картице је скупљи, са картицом јефтинији. Ако артикал кошта 100 динара држава добија 20 дин. пореза. Ако исти артикал по основу картице купите за 80 динара, држава добија 16 дин. пореза. Дакле утајено је 4 дин. на конто државе. Не верујем да продавац партиципира држави ова 4 динара. Итд.


vitko

19.04.2016. 11:04

Mene su u Eurobanci prevarili tako sto su za krdit za refinansiranje naveli da imam osiguranje od nesrecnog slucaja (u flajeru za kredt su naveli BESPLATNO OSIGURANJE OD NESRECNOG SLUCAJA) i posle 43 dana me obavestili da vise nemam to osiguranje. Razlog otkazivanja je raskid ugovora sa osiguravajucom kucom i da mi je osiguranje bilo besplatno pa nisam imao stetu.


Kristijan Hancik

21.04.2016. 15:56

Ajde pročitajte šta piše. Lepo piše "do -50%", to "do" vam se nalazi na crtici ispred "50"


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]