Public

10:24 Zaštitnik potrošača 4

Zastitnik potrosaca | 18. 10. 2016.

EVO KAKO NAM UVALJUJU NEISPRAVNE GUME! Mažu ih silikonom i produbljuju im šare!

Dubina šare nije jedini kriterijum i pravo stanje se ne može videti golim okom. Kupovinom polovnih pneumatika stavljate glavu u torbu, upozoravaju stručnjaci za saobraćaj

 

To što neko za četiri gume da 20 evra uglavnom se pokaže kao najskuplja investicija
Damir Okanović, Komitet za bezbednost saobraćaja

Dobro razmislite ako kupujete polovne gume za auto, jer prodavci se služe najprljavijim trikovima.

Bliži se 1. novembar, kada po zakonu svi vozači na svojim vozilima moraju imati zimske gume. Mnogi od njih se odlučuju da kupe polovne pneumatike, što je jednako ruskom ruletu, tvrde stručnjaci.

Prodavci polovnih guma služe se raznim trikovima i prevarama kako bi guma izgledala što bolje, a zapravo je neupotrebljiva i istrošena, a pe svega rizična za vožnju.

Novosađanin Mihailo Ninković podelio je sa nama iskustvo sa kupovinom polovnih guma.

Šta nam sve podvaljuju:

- gume sa havarisanih automobila
- gume koje je neko zamenio zbog defekta
- gume skinute sa starih automobila
- gume koje su samo premazane nekim sredstvom da bi bolje izgledale
- gume na kojima je ručno produbljena šara

- Otišao sam kod vulkanizera koji, između ostalog, prodaje polovne pneumatike. Kada sam hteo da ih kupim, prodavac mi je izneo pneumatike čiju je ispucalost pokušao da prekrije crnim silikonom. Ljubazno sam mu se zahvalio i već sutra sam otišao u prodavnicu i kupio nove gume jer nije vredno kockati se životom - ispričao nam je ovaj čitalac.

Na internetu se pojavio video-snimak koji je raskrinkao još jednu prevaru kako od istrošene nastaje "nova" guma sa dubokim šarama. Ovaj "majstor" je izrezao trake gume u šarama i napravio dublje useke stvorivši iluziju ispravne gume, koju je na ovaj način samo dodatno oslabio i načinio podložnijom pucanju.

Public

Najveći problem je to što većina polovnih guma u Srbiju stiže sa zapadnoevropskih otpada, a jedini kriterijum koji vozači primenjuju je onaj vizuelni. A zapravo, kako objašnjavaju stručnjaci, pravo stanje gume nije moguće oceniti golim okom.

1. novembra svi moraju imati zimske gume na kolima

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije Damir Okanović slikovito je objasnio ovaj problem.

- Ukratko rečeno, polovne gume - mačka u džaku. Ljudi često kao jedini kriterijum pri kupovini polovnih guma uzimaju dubinu šare. Odu na Bubanj potok ili kod nekog prodavca, vide šaru, i kažu: "U' što je dobra." Namontiraju ih na auto, izađu na auto-put i već pri brzini od 90 kilometara na sat počinje nešto da lupa jer su gume deformisane. Jer niko ne zna odakle su te gume skinute. Možda su skinute sa havarisanog vozila ili su pretrpele naglo kočenje. Možda su stajale na nekom automobilu 10 i više godina, pa im je prošao rok trajanja. Postoji mogućnost i da su zimske gume vožene preko leta, pa su im promenjena svojstva materijala, pa će u tom slučaju da šlajfuju na snegu - objašnjava Okanović.

Public

Kako kaže, ljudi se za polovne pneumatike najčešće odlučuju iz ekonomskih razloga.

- To što neko za četiri gume da 20 evra uglavnom se pokaže kao najskuplja investicija. Jer ugrožavate i sebe i druge u saobraćaju. Mi vozačima preporučujemo da i leti i zimi kupuju nove gume, jer koliko god da koštaju, to je dobro ulaganje - zaključuje Okanović.

Public

 

 

 



gumar

18.10.2016. 11:23

Jednostavno.Država zabrani uvoz polovnih guma,izuzev onima koji ih dalje prerađuju. A u stvari i ja lupam,država ne može da kontroliše ni uvoz mesa,kvalitet goriva itd. itd.


sale

18.10.2016. 11:59

Objasnite vozačima,gde je utisnuta godina proizvodnje pneumatika,da bi otprilike znali kakvu gumu kupuju.


deda Jova

22.10.2016. 21:39

oznaka kada je guma proizvedena nalazi se sa spoljne strane, ima oznaku DOT i potom cetiri cifre. Prve dve cifre su oznaka nedelje (godina ima 52 nedelje) a druge dve cifre znace godinu proizvodnje. Tako znate da ukoliko pise DOT 3216 to znaci da je napravljena u 32-oj nedelji (dakle pocetkom Avgusta) godine 2016.


PanicMechanic

01.02.2017. 09:07

Нове гуме имају гумене "бодљице" које се одмах скину након кратке вожње. Имају и обележаваче (испупчење) трошења (у каналу за одвођење воде). Исто тако, у самим испупченим деловима гуме (шарама) постоје мале "змијице" (удубљења). Постоји и датум производње гуме. Тако да је немогуће преварити било кога ко се и минимално разуме у то.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]