Informer

07:36 Zaštitnik potrošača 16

J. Matijašević | 22. 09. 2017.

NE UPADAJTE U TELENOR ZAMKU! Kupovina mobilnog se evidentira u Kreditnom birou, TELEFON NA RATE ZNAČI KREDIT!

Imajte na umu da ukoliko otplaćujete uređaj preko kartice Telenor banke, to umanjuje vašu kreditnu sposobnost sve dok dug ne isplatite u celosti

 

Da bih mogla da podignem kredit u svojoj banci, morala sam Telenoru da isplatim celo dugovanje
​Dragana M.

Ako kupujete mobilni telefon preko Telenor banke, znajte da je reč o beskamatnom kreditu koji se evidentira u kreditnom birou i smanjuje vašu kreditnu sposobnost. To nije znala naša čitateljka Dragana M. iz Beograda, kada je na ovaj način kupila tri uređaja za sebe i decu jer su svi već godinama korisnici ovog mobilnog operatera.

Prema njenim rečima, u jednoj od poslovnica bilo joj je ponuđeno da sama uplaćuje novac preko Telenorovog bankomata ili da joj se novac skida sa plate preko administrativne zabrane. Dragana je odabrala opciju da sama uplaćuje svakog 19. u mesecu preko bankomata ratu i da joj se plata ne dira.


NAJNOVIJA SMS PLJAČKA: Srbijom hara prevara koja opasno lupa po džepu!

- Takav ugovor sam i potpisala i nekoliko puta proverila da li nešto ima veze sa platom, kao i da li ulazi u kreditni biro. Ubedili su me da tu opciju neće dirati jer sam se obavezala da sama uplaćujem svoje rate preko Telenorovog bankomata. Dobila sam svoju karticu i PIN kod i sve svoje obaveze sam redovno izmirivala. Čak su mi dali i popust na ukupan iznos jer sam odabrala da novac uplaćujem preko njihove banke. Nisam ni pomišljala da će me tako nasamariti i zamalo dovesti u veliki problem - otkriva za Zaštitnik potrošača Dragana M.

Kako kaže, u šta se uvalila, saznala je tek nakon nekoliko meseci.

Na šta su nam se žalili korisnici Telenorove mreže?

* na prerano potrošene megabajte interneta
(uvek u istom periodu svakog meseca)
* na automatsko produžavanje ugovorne obaveze bez obaveštenja
* na plaćanje preko "Telenorove" kartice
* na predugačak rok za uvažavanje reklamacije
* na čekanje zamenskog aparata usled kvara telefona

- Ne bih ja ni shvatila šta su mi uradili dok nisam otišla u svoju matičnu Rajfajzen banku, jer mi se otvorila mogućnost za refinansiranje kredita. Odnela sam potrebne papire, podnela zahtev, ali me je službenica u sekundi presekla kada mi je rekla: "Ali Dragana vi već imate zaduženje kod neke banke i niste kreditno sposobni." U trenutku mi se cela banka okrenula naopako jer nisam imala pojma o čemu se radi. Detaljno smo sve pregledale i tada sam shvatila da mi je ceo dug ka Telenor banci, za telefone, evidentiran u kreditnom birou. Odmah sam otišla u centralu njihove banke, ali tamo sam naišla na grupu neobaveštenih radnika, koji su me šetali od vrata do vrata. Da sam imala vremena terala bih se ja s njima i do suda, ali refinansiranje kredita mi je bilo mnogo važnije, pa mi je jedini cilj bio da se otarasim Telenor kartice i dugovanja. Naravno, uslov je bio da im iskeširam ceo preostali dug za telefone od 70.000 dinara da bi se taj njihov kredit skinuo sa mog tereta - ispričala nam je naša sagovornica.

70.000 dinara Telenoru je isplatila Dragana M.

Predsednik Udruženja bankarskih klijenta "Efektiva" Dejan Gavrilović naglašava da se ovde jasno radi o neadekvatnom poslovanju ovog mobilnog operatera, ali da je najveći problem u začkoljicama ugovora koji korisnici bukvalno ne razumeju.

- Ukoliko je korisnik jasno stavio do znanja da ne želi da se neko zaduženje vidi u kreditnom birou niti da se način plaćanja obavlja putem administratitvne zabrane, to je trebalo da se usvoji i dokumentuje ugovorom kao dokaz. Jer u praksi svaki vid plaćanja na rate preko kartice spada u kredit. Nažalost, ja nisam imao prilike da vidim kako izgledaju ti ugovori i uslovi poslovanja, ali moram priznati da sam imao nekoliko nezadovoljnih i oštećenih korisnika koji su koristili usluge Telenor banke - objašnjava Gavrilović.

On zato savetuje sve korisnike bilo kojih mobilnih operatera da pažljivo čitaju svaku stavku ugovora i ukoliko im se nešto obeća usmeno, da se obavezno doda i kao napismena beleška na papiru.

 

 

 

 

 



Vladimir

22.09.2017. 08:49

Stvar je mnogo ozbiljnija od kreditnog biroa... Prvo, kada u Telenonu uzimate telefon, oni vam otvore racun i prodaju telefon preko Telenor banke, sto je protivzakonito jer se radi o dve odvojene kompanije i takva vrsta vertikalnog povezivanja spada u nelojalnu konkurenciju i krsenje zakona o poslovanju... Jos gore, kada zakasnite sa ratom u Telenor banci, Telenor vas kazni tako sto vam ukine popust koji ste dobili kroz ugovoreni paket, sto predstavlja direktno krsenje ugovora koji imate sa Telenorom... U ovom slucaju laicki komentar "pise malim slovima" apsolutno ne stoji, jer tako nesto ne sme ni da stoji u Ugovoru... Ovaj nacin poslovanja predstavlja ozbiljno krsenje zakonskih normi i zakonodavac bi morao da reaguje po ovom pitanju...


Ivan

22.09.2017. 09:03

Klasicne lopine!!!nJa i moja supruga smo bili 6 godina korisnici i svaki mesec placali po 5000 din, da bi oni nama uvalili na kraju taj kredit u znak zahvalnosti za redovno placanje svakog meseca.nHvala Bogu pa smo nekako izdrzali 2 godine i otarasili se prevaranata, sad smo u drugoj mrezi i za 4000 din pricamo neograniceno. Napred Vipn


Vladan Simić

22.09.2017. 09:03

Poštovani, ponašanje Telenor kompanije prema njenim korisnicima više je nego nekorektan. Pre par godina mom preduzeću uzeli su, nestalo je 140.000,00 budžeta. Nikada mi niko nije odgovorio gde je nestao taj novac. Nažalos pre mesec dana sam potpisao novi ugovor, moja greška, njihov nekoretan odnos se nastavlja.Bilo šta da ih pitate dobijate odgovore koji nemaju veze sa postavljenim pitanjem, nikad konkretno, nikad odgovor na postavljeno pitanje. Zadnja naša komunikacija nije završena jer već duže vreme čekam odgovor koji verovatno neću dobiti. Da li se tako ponašaju u svojoj matičnoj zemlji. S poštovanjem.


Marcco

22.09.2017. 12:19

...."Ali Dragana vi već imate zaduženje kod neke banke i niste kreditno sposobni.". Jeste Dragana. Imaš mobilni od hiljadu evra i ne plaćaš račune. Nisi kreditno sposobna. Ako nemaš par hiljada dinara kako misliš da ti mi odobrimo kredit? Pa nismo sisali vesla. ". Da se ja pitam, ja bih u kreditni biro izvršio zapise i po pitanju ne plaćanja Infostana, struje, svih telefona itd. Svi bi pare od banke i kredite a nemaju ni za osnovne malecke račune ili misli da su povlašćena sorta kojima će neko drugi da plaća obaveze.


Ok

22.09.2017. 11:08

A koja kupovina na rate nije kredit? Ovaj ulazi u biro? Pa svaki kredit ulazi u kreditni biro. Otkrili ste toplu vodu, vi koji ste ovo dali u novine. Cestitamo.


Cile

22.09.2017. 10:37

Telenor je jedna nevaspitana kompanija kadrovi u poslovnicama neljubazni ja sam posle dvadeset dve godine njih napustio zbog svega bezobtazluka a posle mole da se vratim sramota koliko su neprofesionalni a zgrcu gomile para cao za sva vremena


Igor

22.09.2017. 10:35

Sta je ovde novo, pa ima 15 godina od kada "na rate" znaci kredit apsolutno svuda.


begecka nana

22.09.2017. 11:20

Kakva zamka?!?! Svaki kredit kod banke mora da se evidentira u kreditnom birou... mogla je gospodja da pazari na cekove ili na kreditnu karticu e to vec ne bi bilo evidentirano u kreditnom birou


djordje

22.09.2017. 09:12

Sa njima nikada vise,nisu mi kazali da cu morati placati I 300 din na ime odrzavanja racuna,a ja rate placam sam preko njihovog bankomata.Ne dobijam pismeno izvode ,sve ide preko njihove aplikacije ,I oni oko mog kredita nemaju bas nikakvu obaveze. Izdrzacu još 12 meseci,a onda dovidjenja lopovska bando.


Scaramanga

22.09.2017. 10:00

Gospodja imate telefon od 70.000?? I treba da vam vode kao kredit. Imate i tojoticu na lizing?? Strasna anti reklama, da sam iz telenora, ja bih vas tužio, jer to rade svi provajderi



Janko

22.09.2017. 13:36

Kad je glup da koristi telenor, koji je u svim uslugama najskuplji i treba da ga oderu!



XXL

22.09.2017. 09:10

Kako god to nije 'zamka' Telenora već - kredit. Bez obzira šta Vam službenica rekla Vas je Telenor banka 'zadužila' time što je uređaje otplatila, a Vi njoj možete da plaćate kako god i na ruke i na račun što bi rekao Majkl Korleone u kultnom filmu Kum I - sve je to posao ništa lično. Al' mi srbadija još nismo preparirani za savremeni način poslovanja u kapitalizmu gde se SVE ama baš sve - evidentira.


zoran

22.09.2017. 13:05

Lopine belosvetske, i mene su tako nasamarili pa sad ispastam dok mi ne istekne ugovor.


MIKICA_KRAG

22.09.2017. 10:15

Razumem vase nezadovoljstvo ali sto se tice Telenor banke kao i operatera ja nemam reci.Upotpunosti sam zadovoljan ostvario sam i popuste i banka radi extra tako da stvarno nemam zamerki.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]