Shutterstock

08:29 Zaštitnik potrošača 0

Zaštitnik potošača | 15. 12. 2017.

ZNATE LI ŠTA SIPATE U AUTOMOBILE?! Proizvođači antifriza nas VARAJU NA TEMPERATURI!

Uređaj za proveru tačke mržnjenja je najsigurniji način da proverite na koliki minus je otporna tečnost koju sipate u hladnjak, savetuju stručnjaci

Antifriz je najvažnija stvar za vaš automobil u zimskom periodu, ali treba biti veoma oprezan. Kako saznaje Zaštitnik potrošača, ove tečnosti protiv zaleđivanja sistema u vozilu često ne ispunjavaju performanse iz deklaracije koje se odnose na tačku mržnjenja. Zbog toga, savetuju stručnjaci, kupite tester i proverite rastvor pre sipanja u automobil.

U katalogu je pisalo da je otporan na - 18, a merač je pokazao - 10 stepeniDragoljub Paunić

Sa ovim problemom susreo se i Dragoljub Paunić iz Sopota, koji tvrdi da je prevaren prilikom kupovine antifriza.

- Kupio sam "antifriz 100". U katalogu su data uputstva kako se rastvara sa vodom da bi se dobila željena tačka smrzavanja. Odlučio sam se za varijantu da bude otporan do minus 18 stepeni. Pomešao sam kako je i pisalo, kilogram antifriza sa dva kilograma vode. Uzeo sam tester za antifriz, koji je pokazao da je tačka mržnjenja minus 10 stepeni - priča Paunić i dodaje:

- Odstupanje je ogromno. Sve i da tester nije potpuno tačan, ne može toliko da pogreši. Ljudi sipaju antifriz i voze, misleći da su zaštitili svoj motor od mrazeva. A onda pukne blok motora, a svako ko ima automobil zna šta to znači i koliko košta popravka. Meni preostaje samo da kupim još jednu bocu i da dodam u rastvor kako ne bih morao da brinem - poručuje naš čitalac i savetuje svim vozačima da obavezno kod majstora provere šta sipaju u automobil.

Dragan Stevanović, vlasnik jednog beogradskog auto-servisa, upozorava da za svaki automobil postoji odgovarajući antifriz, a da bi vozač bio siguran šta sipa u auto, nije naodmet da kupi uređaj kojim može da se izmeri tačka mržnjenja tečnosti, a koji košta svega nekoliko stotina dinara.

- Ukoliko imate uputstvo za automobil, u njemu bi trebalo da piše koji antifriz mu odgovara. Drugo rešenje je da se pozove ovlašćeni servis u kome moraju da znaju i taj podatak - savetuje naš sagovornik.

On upozorava da je najgora situacija ukoliko se antifriz doliva, a vozač ne zna šta je pre toga sipano u sistem.

- Za svaki slučaj izbegavajte da mešate antifrize različitih proizvođača, naročito različite vrste. Jer, pitanje je kako će hemikalije međusobno reagovati. Ukoliko ne znate šta je sipano u automobil, najbolje je da ispustite tečnost iz sistema i dolijete novu celu količinu. Istina, šteta ne može nikada biti katastrofalna, ali može da utiče na korozivnost motora, pre svega hladnjaka. takođe, boja antifriza nije nikakav pokazatelj njegovog kvaliteta, ona samo daje lični pečat proizvođaču, a uticaj joj je nikakav.

Kako kaže Stevanović, najveća zabluda koja vlada među vozačima jeste da će im auto biti najzaštićeniji ukoliko sipaju čist koncentrat.

- To je greška, jer takav antifriz ima manju otpornost na niske temperature. Razlika može da bude čak i do 20 stepeni. Najbolja je mešavina koncentrata sa destilovanom vodom, pa čak i najobičnijom česmovačom. Odnos za rastvor piše na uputstvima koja dobijate uz antifriz - zaključuje naš sagovornik.

AUTOMOBIL NAM OTME 2.200 EVRA GODIŠNJE: Svakog vozača vozilo dnevno košta šest evra, PET MESECI RADIMO SAMO ZA NAŠE ČETVOROTOČKAŠE!



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]