Shutterstock

08:44 Zaštitnik potrošača 0

Zaštitnik potošača | 10. 01. 2018.

DISKRIMINACIJA U PRODAVNICAMA! Žene plaćaju robu i usluge SKUPLJE NEGO MUŠKARCI!

Brijač "za žene" košta 4,49 evra, a "za muškarce" 3,89 evra iako su potpuno identični, a pranje ženske bluze košta 1,8 evra više od pranja muške košulje

Žene u Nemačkoj plaćaju usluge i robu više od muškaraca - pokazao je rezultat studije koju je objavilo savezno Povereništvo za borbu protiv diskriminacije. Autori su ispitali 1.682 proizvoda i 381 uslugu i našli da u 30 odsto slučajeva postoji ono što nazivaju "Gender Pricing", odnosno politika cena zasnovana na polu, i to u pravilu na štetu žena.

Jednakost polova mora da znači i jednak tretman u cenovnoj politiciPasauer noje prese

Tako 89 odsto ispitanih frizera naplaćuje šišanje ženama više, pravdajući to većim obimom posla. Razlika postoji i, recimo, kod usluga perionica, gde pranje ženske bluze košta u proseku 1,8 evra više od pranja muške košulje. Poverenica za borbu protiv diskriminacije Kristine Liders povodom toga kaže da treba slediti primer Austrije - tamo razlike u cenama postoje u odnosu na konkretnu uslugu, a ne na pol. U prevodu - i muškarci mogu imati dugu kosu i tražiti zahtevne frizure, a žene se mogu šišati na keca. 

Kod proizvoda rezultati su pokazali da u 2,3 odsto slučajeva žene plaćaju više određeni proizvod nego muškarci bez ikakvog razloga. Recimo, tip brijača "za žene" košta 4,49 evra, a "za muškarce" 3,89 evra iako su potpuno identični - samo je pakovanje u različitoj boji. Dečja kupka za male "princeze" košta 2,95 evra, dok ista za male "prinčeve" staje 1,75 evra. U jednom ranijem ispitivanju su utvrđene velike razlike kod kozmetičkih proizvoda.

PRODUŽENA GARANCIJA - ČISTA ZA*EBANCIJA! Kupci gube pravo na dodatni garantni rok JER IM NIKO NE KAŽE DA TREBA DA SE REGISTRUJU ZA TU USLUGU!

Rezultati ovog istraživanja izazvali su burnu reakciju u nemačkim medijima.

Da li roze brijač bolje brije od plavog, pita se retorički "Frankfurter rundšau".

- U ovoj diskusiji se samo na prvi pogled radi o skupljem brijaču. Na drugi pogled je jasno koliko se potrošači drže stečenog vaspitanja o razlikama muškaraca i žena koje tržište samo pojačava.

30 odsto usluga žene plaćaju više nego muškarci

List "Vestfeliše nahrihten" piše:

- Zašto se poslednjih godina potcrtavaju razlike za koje smo mi, generacija jednakost, mislili da su nestale sa lica zemlje? Ona koja kao dete uči da sve što devojčice vole mora biti obojeno u roze, ta će i kao odrasla žena pred policom bez razmišljanja automatski posegnuti za brijačem u roze pakovanju.

Na to se nadovezuje "Pasauer noje prese":

- Zaključak ovog istraživanja može samo da bude: jednakost polova mora da znači i jednak tretman u cenovnoj politici. Mala razlika između muškaraca i žena ne sme se zloupotrebiti za stvaranje velikog profita.

Konzervativni mediji imaju nešto drugačiji stav po ovom pitanju.

"Frankfurter algemajne cajtung" smatra da država ne treba da se petlja:

- Naposletku se pita potrošač, zapravo potrošačica. Ona može da se potrudi da proveri odnos cene i kvaliteta i da ne kupuje od prevaranata.

Oštriji stav zastupa komentator "Štutgarter cajtunga":

- Kao i svaka državna služba za koju se može postaviti pitanje smisla postojanja, i Povereništvo za borbu protiv diskriminacije investira mnogo truda i poreskog novca kako bi opravdalo svoje postojanje. Kada se pojam "diskriminacija" dovoljno rastegne i ljudi o tome pitaju dovoljno često, na kraju će skoro svako misliti da je nekako diskriminisan. Čime se opet, tobože, dokazuje da je ovakvo povereništvo neophodno.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]