Beta

10:59 Zaštitnik potrošača 17

Zaštitnik potošača | 05. 07. 2018.

STALI NA PUT DRANJU KORISNIKA! TELENORU I VIPU zabranjeno naplaćivanje KAZNI ZA RASKID UGOVORA!

Nakon raskida ugovora sa korisnikom, ovaj operater nema pravo da naplaćuje nikakve nadoknade, jer mu ne pruža više nikakve usluge i nema nikakvih troškova, zaključilo je Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija

Svi nezadovoljni korisnici Telenora i VIP-a ubuduće će moći da raskinu ugovore pre roka, a bez bojazni da će platiti penale.

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija donelo je odluku prema kojoj se ovim operaterima zabranjuje da naplaćuju kaznu u vidu preostalih pretplata ukoliko pretplatnik želi da raskine ugovor pre isteka ugovorne obaveze.

Zabrana i za SBBPre godinu dana Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija donelo je istu odluku u slučaju kablovskog operatera SBB. Nadležni organi su utvrdili da je ovaj operater prekršio Zakon o zaštiti potrošača i učinio povredu kolektivnog interesa potrošača.

Žalbe na operatere stalno pristižu u našu redakciju, a Zaštitnik se u nekoliko navrata bavio problemima korisnika njihovih usluga. Sada je tačku na nezakonito poslovanje stavilo i Ministarstvo.

Naime, kako piše u rešenjima Ministarstva, nadležni organi su utvrdili da su ovi operateri prekršili Zakon o zaštiti potrošača i učinili povredu kolektivnog interesa potrošača.

POBUNA PROTIV "TELENORA"! Korisnici pripejda tvrde: UCENJUJU NAS I DRŽE ZAROBLJENE NAŠE PARE!

Ministarstvo nezakonitim smatra to što su ovi operateri u slučaju raskida ugovora pre isteka ugovorenog roka obavezivali korisnika da plati kaznu. Penali koje je korisnik morao da plaća iznosili su: mesečna pretplata pomnožena sa brojem preostalih meseci do isteka ugovora. U rešenjima, donetim 14. maja, odnosno 12. juna ove godine, Ministarstvo je donelo identičnu odluku za oba mobilna operatera.

Obaveze i prava potrošača

* ukoliko je potrošač potpisao ugovor bez vremenskog ograničenja, dužan je operateru da isplati samo troškove pretplate za tekući mesec
* ukoliko je reč o ugovornoj obavezi na određen period (npr. 24 meseca), zbog prevremenog raskida potrošač je dužan da plati operateru samo razliku u ceni za mesece u kojima je koristio uslugu. Naime, ukoliko je zbog ugovora na, na primer, 2 godine dobio popust od 300 dinara na mesečnu pretplatu, on operateru mora da nadoknadi samo taj popust puta broj meseci koliko ga je koristio

- Utvrđuje se da je učinjena povreda kolektivnog interesa potrošača tako što u Opštim uslovima ugovora o pretplatničkom i korisničkom odnosu ugovara nepravičnu odredbu u korist trgovca. To je učinjeno jer propisuju da u slučaju da pretplatnik raskine ili svojim ponašanjem dovede do raskida pretplatničkog odnosa pre isteka minimalnog predviđenog perioda njegovog trajanja, pretplatnik se obavezuje da plati ugovornu kaznu zbog neizvršenja ugovorne obaveze. Ta kazna je u iznosu svih preostalih mesečnih pretplata, počev od dana raskida pretplatničkog odnosa do dana isteka minimalnog predviđenog perioda njegovog trajanja. Dakle, obavezuje potrošača koji je povredio ugovornu obavezu da trgovcu plati naknadu u iznosu koji značajno premašuje iznos pretrpljene štete. Nalaže se pravnom licu da obustavi ugovaranje te odredbe koja predstavlja nepravičnu ugovornu odredbu iz Zakona o zaštiti potrošača - piše u rešenju Ministarstva.

NEOGRANIČENO BEZOBRAZNO! VIP mu traži 55.000 za poruke ka NEPOSTOJEĆIM BROJEVIMA!

Oba operatera dobila su rok od 30 dana da postupe po donetom rešenju, a na koje nemaju pravo žalbe.

Telenor i VIP nisu usamljen slučaj. Isti princip poslovanja ima većina operatera, bilo internet, mobilnih ili kablovskih. Svi oni traže da im se isplate sve mesečne rate do isteka ugovorne obaveze, bilo da su ugovor raskinuli oni ili sam korisnik. Ukoliko im se taj novac ne isplati, dugove prodaju specijalizovanim agencijama koje proganjaju korisnike, a slučaj neretko završi i na sudu, pa se tako dug uveća za enormne sudske troškove.

Penali koje je korisnik morao da plaća iznosili su: mesečna pretplata pomnožena sa brojem preostalih meseci do isteka ugovora

TELENOR PREVARIO SVOJE KORISNIKE! Ukidaju aplikacije koje su PROMOVISALI PRE MESEC DANA!

OTKRILI SMO NOVE "VIP" PREVARE! Internet kao noćna mora, a raskid ugovora - PRAVI PAKAO!



Slobodan

05.07.2018. 11:15

Hvala Bogu da da neko od ministarstava radi posao u interesu svojih GRADJANA.



Miloš Petrović

05.07.2018. 19:14

Dobro, odlučili su tako a šta sa korisnicima njihovih usluga koji s namerom dodju da bi oštetili operatera. Uzmu telefon od 300 do 600 evra plate jedan račun i mogu da raskinu ugovor. Deluje kao da nije razrađen zakon do kraja...?


zoran

09.07.2018. 16:35

@Miloš Petrović - Platiće razliku između cene telefona bez ugovorne obaveze i one koje su platili sa ugovornom obavezom.


sava

30.07.2018. 21:51

@Miloš Petrović - To ne vazi za mobilne ili ostale uredjaje, ko pametan bi doneo takvu odluku. To vazi samo ako uzmes internet ili neki tarifni dodatak za mobilni, takve stvari moze da se raskinu prosto ko pasulj. Taj mesec koliko si koristio net ili potrosio minuta i slicno, to platis u sledecem mesecu i posle toga cao zdravo, niko tu nije na gubitku. A OVO ZA MOBILNI MI STVARNO BILO SMESTO


Števko

05.07.2018. 21:08

Aha sad napalite sve vase citaoce pa ce po difoltu misliti da nemaju troskova kad raskinu ugovor. A sta cemo sa popustima koje dobiju za potpisivanje ugovora? Kada im rebnu razliku cene paketa i razliku cene telefona ima ima da ih izadje isto kao da su platili te preostale mesecne racune.


beba

07.07.2018. 16:38

kontakirala vip danas i evo sta su mi odgovorili.....Vip mobile Zdravo Bebo, prema rešenju Ministrastva trgovine, turizma i telekomunikacija kompanija Vip Mobile će od 17.07.2018 godine koristiti termin nadoknada štete za neizvršenje obaveza umesto dosadašnjeg korišćenog termina ugovorna kazna. Nadoknada štete prilikom prekida ugovorne obaveze nije ukinuta, tako da će svi korisnici kao i do sada, biti u obavezi da prilikom prekida ugovorne obaveze nadoknade sve mesečne pretplate koje su preostale do predviđenog roka trajanja pretplatničkog odnosa.,,,,,,,,,,,,,,,,,ZNACI SVE OSTAJE ISTO SAMO JE NAZIV USLUGE PROMENJEN.............STA RECI STRASNOOOOO......KRADJE SE NASTAVLJAJU.....


Dragan

07.07.2018. 13:38

Najveca prevara je ugovor. Ukinite ili ogranicite ugovor na max 6 meseci. Videcete kako ce se onda boriti za svakog korisnika, ovako narod ce I dalje tretirati kao ovce koje samo treba shishati.



Jovana

09.07.2018. 13:07

Ali nisu VIP i Telenor jedini operateri. Šta je sa MTS-om? Oni su najgori u ovoj priči!


branko77

09.07.2018. 13:32

Da li to vazi i za sve kablovske operartere hteo sam sa telemarkom da raskinem ugovor a oni mi traze da platim penale do kraja ugovora. Molim na mejl clan zakona na koji mogufda se pozovem



Sale

07.07.2018. 09:55

Čitajte lepo,moraće da plati sve pogodnosti koje je dobio u prethodnom periodu ugovora.Znači ako je dobio telefon za 200e a on košta 300e moraće da vrati 100e ili upola paket, mora da vrati pola za svaki mesec koji je prošao.


Ana

13.07.2018. 17:01

Telenor sam zvala 05.07. i danas 13.07.2018. i oni su uporni da je ovo "predlog zakona" i da Telenor posluje u skladu sa zakonom...tako da ovo resenje mozemo da okacimo macku o rep... Obnovila sam ugovor na 12 meseci uz popust od 20% sada mi cak ne daju da predjem na nesto veci paket gde bih imala neogranicene minute i poruke i obavezem se na 24 meseca jer sam pod ugovornom obavezom...ali zato mogu da uzmem telefon i ukinem promociju i produzim ugovor na 24 mes od dana potpisivanja...


amigo

09.07.2018. 18:14

glupost ,,ako neko uzme aparat kao i u sadasnjem ugovoru tacno je naznaceno koliko kosta aparat ,,normalno vazi 30 dana otkazni rok,,u kome je moguce vratiti aparat,,u protivnom je duzan daga plati,,samo kod nas naplacuju jeftine aparate po 20 e,u americi imate aparat sa brojem za dz,,


Paor

08.07.2018. 12:31

Што нису обавезали оператере да врате са истим (сопственим) каматама сав украдени новац, свим грађанима, којима су на овај начин (незаконито), изнудили новац? Ако је нешто незаконита изнуда, не треба грађане гурати на (беспотребни) суд, па да годинама траже (недостижну) правду. Успут, шта је са накнадом за психичко малтретирање потрошача/грађана у овим случајевима ...са оним скоро свакодневним позивима службеника запослених код оператера мобилне телефоније и касније агенција за утеривање дуга? Сад као тога као фол није било по истом овом Министарству?


Aca

07.07.2018. 06:41

Ako imate problema sa Vipom i telenorom žalite te se efektivi zaštita potrošaća.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]