• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: A. C. - M. M. D.

07.07.2018

10:47

LUBENICA MARKETING! Ovako izgleda velika "Dačijina" navlakuša! Trikovima prikrivaju NEPOVOLJNO KREDITIRANJE AUTOMOBILA

Zaštitnik potrošača

LUBENICA MARKETING! Ovako izgleda velika "Dačijina" navlakuša! Trikovima prikrivaju NEPOVOLJNO KREDITIRANJE AUTOMOBILA

Podeli vest

"Dačija" nudi džip "daster" po ceni jedne lubenice dnevno, samo što po njihovoj računici ona mora da bude teška bar 30 kilograma. Iza svega toga se zapravo krije kredit sa enormno nepovljnom kamatom, kao i naknadom za obradu kredita od čak 41.809 dinara

Kompanija "Dačija" je smislila najnoviju marketinšku prevaru tako što džip "dačija daster" nudi za jednu lubenicu dnevno, koja po njihovoj računici košta 740 dinara, a automobil "dačija sandero" za jednu teglu ajvara. Sve bi ovo bilo u redu da ovo nisu potpuno nerealne cene datih proizvoda na tržištu, pa stoga za 740 dinara morate da kupite lubenicu od čak 30 kilograma (takve možete videti samo na takmičenjima lubeničara), a za 500 dinara svaki potrošač sebi može da priušti ne jednu nego dve tegle ajvara.

Dodatna negativna okolnost ove reklamne prevare jeste što "Dačija" nigde u reklami nije naglasila da je u pitanju kredit za automobil za čiju obradu svaki kupac mora da plati 41.809 dinara ili prema njihovoj računici gotovo 57 džinovskih lubenica od 30 kilograma. Da sve bude gore, ukupna kamata na ovaj izuzetno nepovoljan "Dačijin" kredit iznosi neverovatnih 427.006 dinara. To znači da prema "Dačijinim" merilima samo za kamatu na ovaj lihvarski kredit svaki klijent pored cene automobila mora da plati i više od 1,5 tona lubenica, što prema mišljenju stručnjaka ovaj kredit čini jednim od najnepovoljnijih u istoriji bankarskog poslovanja u Srbiji i regionu.

Informer

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović rekao je za Zaštitnik potrošača da je "Dačijina" reklama knjiški primer prevare u oglašavanju i nepoštene poslovne prakse.

Za automobil koji košta nešto više od 11.000 evra imate ukupnu kamatu i troškove 4.000 evra. To je daleko iznad normalnih nivoa svih kamatnih stopa i na našem i na stranim tržištimaLjubomir Madžar, ekonomista
Kupovina automobila je jedna vrsta luksuza i iznos koji građani treba da izdvoje za vozila ne bi smeo da se poredi sa lubenicama i teglom ajvaraCvijetin Milivojević, stručnjak za marketing

- Video sam taj oglas i zgranuo se. Potrošači se bukvalno obmanjuju pričom da ako daju jednu lubenicu dnevno mogu da dobiju džip, a pritom se skrivaju svi bitni i nepovoljni uslovi. Samim tim u reklami nije naznačeno ni da će samo za obradu zahteva ljudi morati da plate skoro 42.000 dinara, ni da se radi o kreditu sa ozbiljnom kamatom, koja ukupno iznosi čak 427.000 dinara. To je klasičan primer prevarnog oglašavanja i nepoštene poslovne prakse jer ljudima zamazujete oči nekim lubenicama i onda veliki broj njih shvati koliko će ih to koštati tek kada bude kasno i potpišu ugovor. Trebalo bi postaviti "Dačiji pitanje", ako smatraju da su pošteni i da sve rade po zakonu, da li ja mogu za NOPS da uzmem jedan taj njihov džip i da im donosim svakoga dana za njega po jednu lubenicu. Nadam se da neće biti problem jer tako piše u reklami, a i nama kao organizaciji baš treba jedan automobil pošto svakodnevno obilazimo silne prevarante - ironičan je bio Papović.

On tvrdi da bi tržišna i finansijska inspekcija morale što pre da reaguju i da kazne "Dačiju" i zabrane ovu sramotnu reklamu.

- Nadležni ovde moraju brzo da rade svoj posao. Neophodno je da se ovakva reklama što pre zabrani, i uz to bi "Dačija" trebalo da dobije kaznu koja ide i do dva miliona dinara. Svakim novim danom kojim se na ovako nešto ćuti rizikujemo da brojni potrošači budu obmanuti i prevareni - jasan je Papović.

Ekonomista dr Ljubomir Madžar objasnio je za Zaštitnik potrošača da je ovaj kredit koji nudi "Dačija" jedan od najnepovoljnijih koje je ikada video i da se nada da neće mnogo ljudi nasesti na "lubenica i ajvar" marketing.

- Ovo je primer kako kompanije marketinškim trikom sa nekim lubenicama i ajvarima mogu da prikriju izuzetno nepovoljan kredit. Kada gledate reklamu vama sve izgleda jeftino i povoljno jer predstavljaju dnevnu ratu, a stvarni uslovi i visoke kamate i naknade za obradu kredita su sakriveni. Zbog toga je neophodno da ljudi pažljivo čitaju svako slovo ugovora i da se ne navuku na ove jeftine trikove. Vi ovde za automobil koji košta nešto više od 11.000 evra imate ukupnu kamatu i troškove obrade čak 4.000 evra. To je daleko iznad normalnih nivoa svih kamatnih stopa i na našem i na stranim tržištima i mogu slobodno da kažem da skoro nisam video ovako nepovoljan kredit. Nadam se samo da ljudi neće nasesti na propagandu i ući u ovako loš kredit za automobil, jer će se u suprotnom sigurno gorko kajati, i to dugo godina - iskren je Madžar.

Da li ja mogu za NOPS da uzmem jedan taj džip i da im donosim svakoga dana po jednu lubenicu. Nadam se da neće biti problem jer tako piše u reklamiGoran Papović, NOPS

Stručnjak za marketing profesor Cvijetin Milivojević kaže za Zaštitnik potrošača da "Dačija" ovom reklamom nemilosrdno krši Zakon o oglašavanju.

- Kupovina automobila je jedna vrsta luksuza i iznos koji građani treba da izdvoje za vozila ne bi smeo da se poredi sa lubenicama i teglom ajvara. To je smešno! Na ovaj način potencijalni kupci koji nemaju keš dovode se u zabludu i na jedan ružan način reklamom se mame da potpišu ugovor. Većina naših komercijalnih oglasa, bilo da govorimo o televizijskim, digitalnim ili štampanim medijima, zapravo su samo velike laži. Iako postoji Zakon, nažalost niko u Srbiji ne kontroliše oglašivače, a ima sve više besmislenog reklamiranja - ocenjuje Milivojević.

"RENO NISAN" NAM PRODAJE NEISPRAVNU "DAČIJU"! Kupci "sandera" s pogonom na gas NE IZLAZE IZ SERVISA!

On dodaje da je reklama za "Dačijine" automobile klasičan primer kako oglašivači daju mamac kupcima, ali sa nedovoljno informacija i podataka.

- Kupci tek kada potpišu ugovor shvate šta su zapravo kupili i koliko će to da ih košta. Na ovaj način slobodno mogu da kažem da se potrošači hipnotišu, a oglašivači direktno ili indirektno ugrožavaju konkurenciju, jer sebe predstavljaju boljim i povoljnijim od drugih auto-kompanija - dodaje Milivojević.

Dačija: Nije nam bio cilj da se bavimo tačnim cenama robe

Informer

Povodom ove skandalozne kampanje kontaktirali smo i samu "Dačiju" i pitali smo ih koliko po njima koštaju lubenica i ajvar, kao i to zbog čega nisu ljudima u reklami predstavili da se radi o kreditu sa izuzetno visokom kamatom i naknadama za obradu. Iz ove kompanije su nam odgovorili da su u reklami pokazali svoju kreativnost i da se nisu bavili preciznim cenama robe.- Poenta naše "Dačija" kampanje jeste da potencijalnim kupcima damo do znanja da mogu da kupe novo vozilo po niskoj ceni nekog predmeta, koji ne simbolizuje luksuz već nešto obično i svakodnevno. Pri tome su lubenica ili ajvar izabrani kao roba koja je vrlo karakteristična i uobičajena za naše podneblje. Uz to, na domaćem tržištu ne postoji jedinstvena cena lubenice ili ajvara, a nama nije ni bio cilj da sugerišemo tačnu cenu ove robe, već da svoju ponudu predstavimo kroz nešto što je većini ljudi dostupno. Bez ikakve loše namere, naša reklama predstavlja malo drugačiji, kreativniji pristup oglašavanja. A uz to je ova reklama deo "Dačija" oglašavanja i na drugim tržištima kako u regionu, tako i šire - stoji između ostalih u odgovoru "Dačije".




Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Radovan

pre 5 godina

Svaka cast Informeru jer razotkriva ovakve prevarante! Da ima reda i zakona u Srbiji trebalo bi ih debelo kazniti.

dr

pre 5 godina

kad god kupim lubenicu od 20 do 24 kg ja pozovem ceo komsiluk i potrosimo par sati dok joj ne vidimo gole kore.A onda su nam vaspitni centri zauzeti po celo po podne.

Darko

pre 5 godina

Koliki su lazovi, mogu licno da posvedocim, kupio nov auto, dva meseca isao u servis, obecavali svasta, i nisu ispunili, ali moram da priznam da su popravili auto. Opsirnije mogu da pricam za novine.....

Mile

pre 5 godina

BRAVO .Retko koristan tekst u INFORMERU , ali za ovo vredi pohvala . Pisite o ovim i drugim slicnim obmanama koje prodavci sprovode ovde .Inace DACIJA je lose vozilo loseg kvaliteta skupo.Pored njihove obmane sada se na to nadovezuju i banke ?Stop LOPOVIMA i PREVARANTIMA .

Mile

pre 5 godina

Ja sam kupio RENO MEGAN (novi ) u HIT AUTO/Straro sajmiste /, i odmah su me prevarili , tako sto su mi isporiculi neispravno auto , reklamacijom nisam nista uspeo da resim , pa sam morao da ga opravim u drugom servisu (i da to platim ).To auto ne odgovara kalitetu kojeg oni reklamiraju .Nekada je Reno bio kvalitetno vozilo , sada je cista sminka .Dacija je jos mnogo gora od Renoa.Ljudi ovo smece ne treba da kupuju .A Bravo za informer za ovaj tekst?

Dmitar

pre 5 godina

Pa oni u Dačiji dobro znaju da obmanu kupca a posebno skrivenim troškovima bolje bi bilo da su preračunali koliko jaja treba dnevno za povoljan džip jer je lubenica sezonsko voće a ajvar takođe. Čini mi se da je onaj kreten koji je smislio ovu reklamu pojeo previše lubenica i ljutog ajvara pa mu se mozak pomutio.

Gile

pre 5 godina

Aman ljudi... urazumite se već jednom..! Ne postoji. DZIP. marke. DACIA.... DZIP je marka automobila kao i sve druge.. većinom proizvode TERENCE. I ova Dacia je terenac a ne....DZIP..!!!

Pomracenje uma

pre 5 godina

Svaka vam cast. Imenim i prezimenom lopove. Pa ce se valjda opametiti. Dal svi misle da se srpski narod kopca na ledja. Mada.....

xox

pre 5 godina

Nisu ovi izmislili nista novo , samo je velika suma u pitanju. Ista navlakusa su "beskamatni" krediti "na licnu kartu"

Kurosava junior

pre 5 godina

Katastrofa i Dačija i njihovi automobili.Ja sam pre nešto više od 3 godine bio zainteresovan za kupovinu Sandera. .Odem u salon sa starom sajmištu sa željom da pogledam automobil i u nadi da imaju test vozilo.Posle kraćeg razgovora odlazimo do automobila da ga pogledamo napominjem da su im automobili bili na placu pokriveni snegom faktički u vodi i blatu.Test vozilo trenutno nisu imali jer je bilo u servisu.Tada saznajem da auto nema podešavanje volana po visini i dubini.Prostor za vozača skroz skučen. Pomerim sedište do kraja svestan da iza mene ne može niko da sedne.Opet ne mogu da ispravim noge i upravljam istim.Napominjem da sam visok 190cm ništa posebno visok.Pitam prodavca da li je to moguće da ne mogu da sednem i vozim kako bi neko višnji od mene seo kada sam se ja iskrivio.Nasta mi on odgovara da su na žalost automobil napravili za niske ljude.Da može da se poruci sa podešavanjem dosta skuplji i dugo se čeka.U tom trenutku ja odustajem od kupovine.Za taj automobil sam bio zainteresovan prvenstvo zbog cene koja je bila oko 8.500eu i odplate na 7 godina kredita.Odem u Hyundai probam auto.Auto je bio nesto skuplji ali neuporedivo bolji sa podesavanjem volana.Bog me pogledao.Kupim na kredit od 5 godina sa 0% kamate i 30% učešća.Jos mi je ostali godinu dana i nešto kredita.Prezadovoljan sam i srećan što nisam kupio Sandera jer kada ih vidim na ulici(generalno za sva Dačija vozila vazi) nasta lice posle par godina muka mi je.

Ajgor

pre 5 godina

Ja sam vozio Dacia Step way od 2010 do 2016...1.5 dci - nikakve preobleme nisam imao! Posle sam uzeo Dacia Duster 1.5 dci....još uvek ga vozim i opet nema nikakvih problema. Normalno da je kamata tolika kada ga kupujete na 7 godina! Uzmite na 3 godine i biće tri puta manja. MIslim, i stambeni kredit na 30 godina ima nenormanlu kamatu, šta očekujete ako nešto plaćate 30 godina ili u slučaju auta 7 godina.

Izbori 2024

TV

Niko ne priča o tome šta se desilo u Kravicama ili Bratuncu! Nemačka po svaku cenu hoće da opere sve što je radila tokom 20. veka! (VIDEO)
Live TV

Niko ne priča o tome šta se desilo u Kravicama ili Bratuncu! Nemačka po svaku cenu hoće da opere sve što je radila tokom 20. veka! (VIDEO)

Zašto se pitanje navodnog genocida u Srebrenici poteže danas, 29 godina kasnije, dok na Bliskom istoku Izrael svakodnevno ubija veliki broj palestinskih civila? Ko stoji iza sramne rezolucije i šta je skriveni motiv za nju? Na ovu temu, u "Info jutru" Informer TV, govorio je Vladimir Marinković, predsednik Kongresa srpsko-američkog prijateljstva.

23.04.2024

10:06

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija