reuter

13:17 Zaštitnik potrošača 0

K. P. - J. M. - M. M. D | 22. 08. 18.

NEČUVENO! KUPIO "PEŽO" U SRBIJI, GARANCIJA VAŽI U AFRICI! Velika podvala dilera francuskih automobila

 Zoran Nenadić iz Beograda 2017. godine kupio u Srbiji novi "pežo 2008", a tek kada je auto počeo da se kvari shvatio da garancija važi samo za afrički kontinent. Distributer se opravdao štamparskom greškom i odbio da izda novu garantnu knjižicu

Kod ovlašćenog distributera "Pežoovih" automobila u Beogradu možete kupiti vozilo čija garancija važi samo ako ga vozite u Africi, otkriva Zaštitnik potrošača!

Da sve bude gore, distributer koji je u Srbiji prodao novi auto čija garancija važi samo u Africi pravda se štamparskom greškom, a garantnu knjižicu ne namerava da ispravi i kupcu, koji je izmirio sve obaveze, uruči novu.

Javio nam se čitalac Zoran Nenadić iz Beograda, koji je 2017. godine kupio novi automobil "pežo 2008" od ovlašćenog dilera ove francuske kompanije.
Kada je otvorio garantnu knjižicu, sačekalo ga je iznenađenje! Ovu bizarnu stavku ugovora prenosimo u celosti:

Ruanda i Senegal!

- "Pežo" ugovorne garancije primenjuju se samo pod uslovom da je vaše vozilo registrovano i dok se koristi u sledećim zemljama: Južna Afrika, Alžir, Angola, Benin, Burkina Faso, Burundi, Kamerun, Kongo, Zeleni rt, Obala Slonovače, Džibuti, Etiopija, Gabon, Gambija, Gana, Gvineja, Ekvatorijalna Gvineja, Kenija, Libija, Madagaskar, Malavi, Mali, Maroko, Mauritanija, Mozambik, Niger, Nigerija, Centralnoafrička Republika, Demokratska Republika Kongo, Ruanda, Senegal, Sijera Leone, Somalija, Tanzanija, Čad, Togo, Tunis, Zambija, Zimbabve - piše u garantnoj knjižici.

Informer

Zorana garancija koja ne važi u Srbiji

Beograđanin Zoran Nenadić neprijatno se iznenadio kada je ovo pročitao, a njegov problem do dan-danas nije rešen.
- Kupio sam 2017. godine novi automobil "pežo 2008" od ovlašćenog dilera "Verano motolodžistik", koji je radio za uvoznika i distributera "Pežoovih" vozila za Srbiju "Euroimpeks autogrup". Sve je bilo super dok automobil nije počeo da mi se kvari, zbog čega sam bio prinuđen da detaljno proučim garantnu knjižicu. Ono što sam pročitao u najmanju ruku me je šokiralo - počinje priču Zoran Nenadić.zNEVIĐENA PREVARA! Beskontaktne kartice NISU BEZBEDNE NI U NOVČANIKU! Pare vam se skidaju i AKO JE KARTICA U DŽEPU FARMERKI!

Informer

OČIGLEDNA RAZLIKA Druga garancija u kojoj je navedena Srbija

Beograd i Zimbabve

- U garantnoj knjižici koju je overio zvanični distributer "Pežoa" za Srbiju piše da garancija važi samo ako se auto vozi u nekoj od zemalja na afričkom kontinentu! Nisam mogao da verujem očima kada sam video da automobil kupljen u centru Beograda može da se koristi samo u, recimo, Gambiji ili Zimbabveu?! Da sve bude gore, piše da garancija ne važi ako voziš na teritoriji Sjedinjenih Američkih Država ili u Kanadi, dok se Evropa uopšte ne spominje - začuđen je Zoran Nenadić.

Informer

Zoran Nenadić

On dodaje da su u "Euroimpeks autogrupu" u više navrata pokušali da se opravdaju, ali se svako opravdanje kosilo sa granicom zdravog razuma.
- Nije mi bilo teško, pa sam otišao u "Euroimpeks autogrup" i pitao ih o čemu se tačno radi, a oni su mi rekli da je u pitanju štamparska greška koja se nenamerno dogodila tokom prevoda sa engleskog jezika. To bih i mogao da razumem, ali kada su mi poslali originalnu garanciju, apsolutno isto je pisalo, od reči do reči! Da sve bude još gore, kada sam im ukazao na to da ipak nije slučajna greška kao što su prvobitno tvrdili, pokušali su da se opravdaju rečima da su u tom periodu, kada sam ja kupio svoj automobil 2017. godine, izdavali takve knjižice, da bi tek kasnije kupcima počeli da daju one garancije u kojima se navodi Srbija - priča naš sagovornik.

Plaše se tužbe

Nenadić naglašava da je vrhunac bezobrazluka bio kada su bez pardona odbili da mu daju novu garantnu knjižicu sve dok im ne vrati staru.
- Ono što me je najviše iznerviralo u celoj priči jeste to što nisu želeli da mi daju novu knjižicu sve dok im ne vratim staru. Pitao sam ih zašto me uslovljavaju i objasnio da ne vidim razlog zašto ne bih zadržao obe. Naravno, ne branim im da na staroj napišu da je nevažeća. Odbio sam njihov predlog, pa su mi bez imalo srama rekli da u tom slučaju novu neću dobiti, jer sve dok je stara kod mene ja mogu da je koristim?! Verovatno misle i da, dok god je ta garancija u mojim rukama, mogu da ih tužim, pa zato toliko insistiraju da je vratim. Da se razumemo, ne spore oni meni garanciju, shvataju i sami da su pogrešili, ali isto tako odbijaju da mi izdaju novu garantnu knjižicu, što me tera da sumnjam da nešto ipak nije kako treba! Iz tog razloga razumem zašto neće da mi daju novu, koja bi bila važeća, već svesno dopuštaju da njihov kupac ima garanciju koja nije predviđena za naše tržište, zbog čega bih u budućnosti možda mogao i da imam problem - zaključuje Zoran Nenadić.

Ovo mora da se kazni!

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović naglašava da je u pitanju opasna mahinacija distributera i da je sreća u nesreći što se ovo otkrilo, odnosno da bi nadležne institucije morale da budu rigoroznije i da ovakav vid prodaje istraže.

- Ovo je već ozbiljna situacija i ne sme proći nekažnjeno, čija god da je greška u pitanju. Može da se desi da je u pitanju greška u knjižici ili štampanju, ali to se lako ispravi da čoveku ne bi stvarali toliko problema. Bojim se da je ovde u pitanju ozbiljnija, ali namerna greška, koja kupca može mnogo da košta. Zato ovde mora da se ispita svaki detalj i da se vidi šta je posredi, ali kupac se ne sme ucenjivati vraćanjem stare knjižice niti obmanjivati - kaže Papović i dodaje:
-
Strašno je kada kupite auto koji nije namenjen za domaće tržište, jer u tom slučaju nije isti sistem paljenja, potrošnje, vrste goriva. Ne može biti isto kada vozite po Srbiji ili na primer Alžiru. Pitanje je da li bi u ovom slučaju ovlašćeni servis i priznao garanciju, jer uvek mogu da se ograde onim što piše u garanciji.

Uvoznik: Sve po propisima proizvođača

Informer

Kao generalni uvoznik "Pežoovih" vozila za Srbiju u obavezi smo da primenjujemo servisnu knjižicu koju je propisao proizvođač. Ova knjižica je jedinstvena za ceo svet i ne sme se menjati, piše u saopštenju koje nam je dostavljeno iz "Euroimpeks autogrupe".
U naslovu pasusa na koji se poziva gospodin piše "zajednička pravila za različite 'pežo' ugovorne garancije". "Različite" je navedeno iz razloga što su sve ostale države obuhvaćene istim regulativama i nije ih potrebno navoditi. Ono što je još važnije, po zakonu Republike Srbije, sva vozila koja ne poseduju evropsku homologaciju, odnosno namenjena su za upotrebu u vanevropskim uslovima, ne mogu biti registrovana niti ocarinjena u našoj zemlji, čime su automatski demantovani navodi kupca, dodaje se u saopštenju i zaključuje:
Vozilo je pokriveno garancijom koja je internacionalna i Zoran Nenadić to odlično zna, s obzirom na to da je već izvršena zamena određenih delova u garantnom roku. Garantna i servisna knjižica je dokument u kom se vodi servisna istorija vozila, što je jedan od uslova za garanciju vozila i veoma je podložna zloupotrebi. To je jedino mesto gde se zabeležava servisiranje vozila. Iz tog razloga proizvođač je izričit da je za dato vozilo moguće izdati samo jednu servisnu knjižicu.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]