Informer ZP

11:26 Zaštitnik potrošača 1

Zaštitnik potrošača | 10. 11. 2018.

TRGOVCI NAS PRAVE MAGARCIMA! Ne verujte sniženjima "do 70%"!

Koliko ste puta ušli u neku radnju privučeni ogromnom brojkom o sniženju (50%, 70%) u izlogu, a onda posle samo nekoliko minuta razočarani izašli napolje?

Potrošači u Srbiji, nažalost, svakodnevno se sreću sa ovakvim situacijama. Izlozi mnogih radnji, pre svega u Beogradu, Novom Sadu i drugim većim gradovima, "okićeni" su primamljivim ciframa od 70%, koje bi, valjda, trebalo da označe toliko sniženje. Spolja tako izgleda, međutim, unutra sasvim drugačija slika - tek nekoliko proizvoda zaista je na sniženju od 70 odsto, dok je cena ostale robe umanjena za 10, 20, 30 ili 50 odsto, a ima stvari koje čak i nisu na popustu, pod "firmom" nove kolekcije.

Pravila

Artikala sa maksimalnim popustom mora biti u dovoljnoj količini u odnosu na svu robu na sniženju
Zoran Nikolić, NOPS

Trgovci poverenje potrošača u ovim slučajevima izigravaju na dva načina. Prvi je taj što uz natpise o sniženju uz cifre dodaju izuzetno sitnim, jedva vidljivim slovima DO (što bi značilo da sniženje nije 70 odsto, nego DO 70 odsto) ili to isto rade sa rečju OD (pa ćete tako naći majice ili džempere OD na primer 799 dinara, pa naviše, a ne za 799 dinara, kako vam se učinilo, jer, naravno, niste ni videli sitno ispisanu reč OD). Drugi način je taj što na već pomenuti način u radnji možete kupiti samo nekoliko proizvoda sa cenom sniženom 70 odsto, bez obzira na to što u izlogu "dreči" natpis o tolikom sniženju.

"VERO" NAS PRAVI LUDIMA! Daš 5.000 dinara da bi dobio popust 100?!

Zakon kaže da bi se ovo moglo podvesti pod nejasnu i nepotpunu oglasnu poruku ili, kako smatra Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), nepoštenu poslovnu praksu.

- Sniženja kao oblik prodajnog podsticaja uveliko su prisutna na srpskom tržištu. Gotovo da ne postoji prodavnica koja nema veliki natpis u kome nas poziva na kupovinu. Problem koji se javlja jeste u visini popusta. Zabranjeno je navesti popust koji nije moguće ostvariti u samoj radnji. Dakle, ako je, na primer, navedena visina popusta od 30% do 50%, to znači da mora postojati roba sa navedenim popustom. Često opravdanje prodavaca da su upravo artikli sa najvećim popustom prodati predstavlja grubo kršenje zakona. Pre svega, gledajući raspoloživost tih artikala, njih mora ih biti u dovoljnoj količini u odnosu na sve artikle na popustu. Takođe, ako su zaista i prodati, navedeni popust ne sme da stoji u tom rasponu, znači nema robe na popustu od 50% - objašnjava Nikolić.

U "FORMI IDEALE" FORMIRAJU - IDEALNE PREVARE! Jedne te iste proizvode STALNO PRODAJU PO AKCIJSKOJ CENI!

Kako kaže naš sagovornik, ovo se tretira kao nepošteno poslovanje i zakonom je strogo kažnjivo. Problem je, međutim, naglašava Nikolić, što nije uvek lako utvrditi napred navedeno.

- Ipak, smatram da kvalitetna inspekcijska kontrola uvek može da utvrdi nameru prodavca da učini prekršaj - zaključuje potpredsednik NOPS-a.


 



Marcco

10.11.2018. 15:35

Da li sad treba da se brinem i sažaljevam budale koje su preskočile matematiku za drugi razred osnovne škole?


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]