Informer ZP

09:49 Zaštitnik potrošača 7

Zaštitnik potrošača | 16. 11. 2018.

POKVARENA VRATA U "MAKSIJU" ČOVEKU UNAKAZILA LICE! Za ovo bi u svetu kompanije PLATILE MILIONE!

Beograđanin Dejan Cvetković ozbiljno je povredio nos jer mu se nisu otvorila vrata nakon prolaska kroz senzor. Uz sve to, vrata nisu propisno obeležena, po važećim standardima


Nepropisno obeležena vrata i senzor koji ne funkcioniše u prodavnici "Maksi" u beogradskom naselju Vidikovac mogli su da budu kobni za Beograđanina Dejana Cvetkovića, koji je ovom prilikom prošao sa težim povredama nosa.

U Engleskoj i Americi 

u slučaju kada kupci zbog propusta prodavca, kao što su neadekvatno obeležavanje prepreka ili mokar pod, polome nos, mogu da dobiju odštetu u visini od oko 100.000 pa do čak 2.000.000 dinara
Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

Kako tvrde stručnjaci, kada bi se negde u inostranstvu desilo ovako nešto, kupac bi bio debelo obeštećen.

- Svratio sam u "Maksi" da pazarim, supruga me je čekala napolju. Platio sam i krenuo ka izlazu. Kao i uvek, prošao sam kroz senzor i, umesto da prođem, zakucao sam se nosem u vrata od pleksiglasa. Nisam znao šta me je snašlo. Krv je počela da šiklja iz nosa, pritrčali su mi radnici, doneli ubruse, led, pozvali Hitnu pomoć. Uopšte mi nije jasno kako se to dogodilo. Očigledno se vrata nisu otvorila. Na sve to, ta vrata su potpuno prozirna i nisu ničim obeležena. Pa kad se ovako nešto desilo meni koji zaista dobro vidim, pitam se kako će ovu prepreku da uoče oni koji ne vide najbolje - priča Cvetković za Zaštitnik potrošača.

Kako kaže, na svu sreću, pa su vrata bila od pleksiglasa.

 

130-160 centimetara 

je visina na kojoj mora da bude postavljena neka oznaka koja jasno ukazuje da je pred vama staklena prepreka

- Pitam se šta bi bilo da je bilo staklo, verovatno bih bio unakažen. Pružili su mi prvu pomoć dok nije došla Hitna. Kada sam snimio nos, srećom nije bilo većeg preloma. Dobio sam terapiju, kao što vidite iz medicinske dokumentacije.

Iz udruženja "Zaštita potrošača", kome je Cvetković prijavio čitav slučaj, kažu da bi u ovakvom slučaju u inostranstvu kompanija na neki način obeštetila nesrećnog čoveka.

 

Informer ZP

Problematična vrata od pleksiglasa

- U Engleskoj i Americi u slučaju kada kupci zbog propusta prodavca, kao što su neadekvatno obeležavanje prepreka ili mokar pod, polome nos, mogu da dobiju odštetu u visini od oko 100.000, pa do čak 2.000.000 dinara. Visina odštete zavisi od nivoa povrede - kaže Nenad Bumbić, predsednik pomenutog udruženja.
 

Nevidljiva prepreka

Kad se ovako nešto desilo meni koji zaista dobro vidim, pitam se kako će ovu prepreku da uoče oni koji ne vide najbolje
Dejan Cvetković

Kako kaže Bumbić, u zemljama koje imaju slične pravne sisteme kao što je naš, nadoknade su manje.

- Recimo, moja poznanica, koja je na sličan način polomila nos u jednoj prodavnici u Nemačkoj, dobila je vaučere za kupovinu u vrednosti od 500 evra.

Kada je reč o pomenutom, Bumbić kaže da kompanija "Delez" mora da snosi odgovornost.
 

POČEK U "TEMPU" JE - MINUS U BANCI! Ako u 'DELEZOVIM' RADNJAMA kupujete čekovima na odloženo BUDITE SPREMNI DA - ODMAH PLATITE!

- U konkretnom slučaju smatram da "Delez" snosi deo odgovornosti, jer automatska vrata nisu obeležena na način na koji to propisuje SRPS EN 16005. Neophodno je da na vratima koja su napravljena od providnog stakla na visini između 130 i 160 centimetara bude postavljena neka oznaka, natpis ili bilo šta drugo što jasno ukazuje da je pred vama staklena prepreka. Kod nas je problem i to što se ne poštuje odredba iz standarda da se pregled vrata obavi bar jednom. Kod nas se to uobičajeno ne radi, već se pregled obavlja tek kad se vrata pokvare - upozorava naš sagovornik.

"Delez": Stavićemo natpis na vrata


U kompaniji "Delez" kažu da im je bezbednost građana izuzetno važna.
- U ovoj oblasti su ispunjeni najstrožiji standardi kako bi se kupci osećali sigurno. U kontaktu smo sa potrošačem, a primili smo i njegov zahtev za obeštećenjem. Iskreno nam je žao što je doživeo neprijatnost u našoj prodavnici - kažu u "Delezu" i dodaju:
- Ovo je prvi put da se u objektu susrećemo sa ovakvom situacijom i odmah po dobijanju zahteva pokrenuli smo vanrednu kontrolu kliznih vrata ugrađenih u decembru prošle godine. Nakon detaljnih provera utvrđeno je normalno funkcionisanje sistema prolaza koji je definisan po evropskim tehničkim standardima. U želji da se kupci osećaju još sigurnije u ovoj prodavnici, biće dodatno naglašen natpis na vratima i postaviće se dodatna zaštita kako bi se korpe i kolica udaljili iz zone rada kliznog krila.




 



Pera

16.11.2018. 11:28

Znaci udario glavom u vrata i neko drugi kriv? Komedija.


zeljko

16.11.2018. 11:03

Dodelite coveku pratnju, ocigledno nije sposoban da se sam stara o sebi.


Rade

16.11.2018. 11:24

Drugi put, naočare na oči, kada već ne vidiš dobro. Nisu ti vrata kriva..


Dare

16.11.2018. 13:11

Ljudi gledaju svaku priliku da tuze i dobiju neki dinar..



Penzioner

16.11.2018. 10:44

Dodjite vi u Maxi u Neznanog junaka da vidite sta je propast,improvizacija,skupoca,pokvareni zamrzivaci,ocajni radnici... Raspad sistema u kome je devedeset posto radnika dalo otkaz. Deleze je od nasih ljudi napravio robove koji u ovoj radnji rade po tri posla za platicu od dvadesetak hiljada. Koliko se da cuti svi planiraju do nove godine da odu iz radnje i vecina je vec pronasla posao. Za koji dan kad padne sneg dodjite da vidite sta je pogibija jer su ispred radnje stavili zidne plocice po kojima se narod lomi kada padaju kisa i sneg,oluci su zapuseni pa cete zateci i kofe,lazne prosjake,osobe sa lecenja iz Drajzerove.lika koji naplacuje parking.U radnji samo sesnaest kolica...Najskuplja i najgora samoposluga u Beogradu.


bubasvaba

16.11.2018. 10:46

Pored stavljanja natpisa ???? kako ce glasiti ,potrosaci pazite se vrata i ulazite kroz prozor!!!!! ALI STAJE SA OSTETNIM ZAHTEVOM POVREDJENOG POTROSACA???????


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]