EVO KAKO JE UNIKREDIT BANKA OPLJAČKALA KLIJENTE ZA NOVOGODIŠNJE PRAZNIKE! Ljudi ostali bez novca i upadali u nedozvoljeni minus ZBOG BANKARSKE GREŠKE!

Informer ZP

09:50 Zaštitnik potrošača 3

A. C. - K. P. | 19. 01. 2019.

EVO KAKO JE UNIKREDIT BANKA OPLJAČKALA KLIJENTE ZA NOVOGODIŠNJE PRAZNIKE! Ljudi ostali bez novca i upadali u nedozvoljeni minus ZBOG BANKARSKE GREŠKE!

Prilikom svake transakcije karticom klijentima Unikredit banke dvostruko skidali novac sa računa, i to u vreme kada nisu radile ni ekspoziture ni kol-centar. Bankari pokušali da svale krivicu za ovaj skandalozan propust na prodavnice, ali su na kraju priznali da su ojadili ljude zbog greške u softveru

Klijenti Unikredit banke doslovno su opljačkani tokom novogodišnjih praznika! Njima je svaka transakcija platnom karticom obračunavana dvostruko, pa su tako mnogi otišli u minus, a drugi su ostali bez dinara. Sve se to dešavalo tokom neradnih dana, kada nisu imali kome da se obrate da se problem reši, pa su tako praznike neki od njih proveli praznih novčanika.

Zavrnuli klijente

Unikredit banka je zavrnula svoje klijente. Poskidala im je sa računa pare uoči praznika, a sad nam pričaju da su nam prodavnice uradile neku duplu rezervaciju
Ivana Bican

Da stvar bude gora, i kada su se otvorile ekspoziture i telefonske linije u kol-centru, službenici banke su od klijenata pokušali da naprave budale, tvrdeći da je problem u prodavnicama koje su im skidale dupli novac, što je najblaže rečeno, besmislena laž. Na kraju su onim najupornijima priznali da su oni krivi i da su zbog greške u softveru oštetili klijente.

Koliko je ljudi bilo oštećeno, najbolje svedoči činjenica da je redakcija Informera u poslednjih sedam dana dobila na stotine prijava nezadovoljnih klijenata koji su bili složni u jednom - da se Unikredit banci više ne može verovati.

Informer ZP

Stručnjaci kažu da je tužba protiv banke put kako bi nadoknadili i materijalnu i nematerijalnu pretrpljenu štetu.

2 miliona dinara

je kazna za ovakav prekršaj

Novinarka Ivana Bican iz Novog Sada tvrdi da ju je Unikredit banka prvo pokrala, a potom i lagala da su krive prodavnice u kojima je kupovala.

- Unikredit banka je zavrnula svoje klijente. Poskidala im je sa računa pare uoči praznika, a sad nam pričaju da su nam prodavnice uradile neku duplu rezervaciju. Svima su do nule skinuli. Kad pitate koja prodavnica, ne znaju, ali kažu da svi klijenti imaju isti problem jer ih zovu ceo dan. Pa kako, rekoh, samo vaši klijenti? Znači, vaša je greška. Hoću da mi daju napismeno da je banka skinula, a oni mi kažu da su im rekli da nam ovako govore. Ja sam sa njima završila - napisala je na svom Fejsbuk profilu Bicanova.

U Unikreditu muk

Povodom ovog velikog skandala, redakcija Zaštitnika potrošača pokušala je da dobije i komentar Unikredit banke kako bismo saznali razlog za sve nedaće koje su tokom praznika preživeli njihovi klijenti. Nažalost, na telefone portparola ove banke niko se nije javljao, dok su naši mejlovi sa pitanjima poslati na više adresa ostali bez odgovora.

Sličnu sudbinu imao je i naš čitalac Veljko. Đ. (41) iz Beograda, kome su tokom praznika skinuli čak četiri puta više novca od stvarnog troška.

- Prve sumnjive transakcije su se dogodile uoči Nove godine, 28. i 29. decembra. Tada mi je skinuto oko 1.000 dinara više sa računa u prodavnici, 1.500 dinara više iz butika i nekoliko stotina dinara više u kafiću. U prvi mah to nisam primetio, ali sam drugog januara otišao u palačinkarnicu i tamo mi je skinuto još 800 dinara više, pa sam shvatio da sam greškom banke tokom novogodišnjih praznika "opljačkan" za oko 4.000 dinara - rekao nam je Veljko i dodao da su sličan slučaj imali i njegovi prijatelji:

RADNICA UNIKREDITA SE IŽIVLJAVALA NA KLIJENTU! Urlala na penzionera i terala ga da POTPIŠE PRAZAN PAPIR!

- Drugarici moje žene i njenoj majci su za transakcije od oko 5.000 dinara skinuli duplo. Jadni ljudi, jedna je upala u nedozvoljen minus, a druga je ostala bez dinara. Dodatna tragedija na sve ovo je što je Unikredit banka u početku od nas pravila majmune i tvrdila da njihov sistem ništa nije pogrešio. Ovo više ne želim da trpim - jasan je naš sagovornik.

NBS mora da reaguje

Narodna banka Srbije mora što pre da istraži taj slučaj, otkrije uzrok nepravilnosti i da proveri da li je novac vraćen svim oštećenim korisnicima
Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

Stručnjaci za Zaštitnik potrošača tvrde da je ovo velika greška Unikredit banke, za koju moraju da budu kažnjeni, a da uz to i svaki klijent ima prava da ih tuži. Dejan Gavrilović iz Udruženja bankarskih klijenata "Efektiva" smatra da je opravdanje koje su zaposleni u ovoj banci pokušali da "prodaju" svojim besnim klijentima smešno i dodaje da nikako nije smelo da se desi da ljudi ni krivi ni dužni ostanu bez svog novca.

- Opravdanje Unikredit banke da za skidanje dvostruko veće svote novca nego što bi trebalo nisu krivi oni već prodavnice u kojima su njihovi klijenti pazarili "ne pije vodu"! Da je jedna prodavnica u pitanju, pa i da im poverujemo, ali samo u filmu može da se desi da sve prodavnice odjednom počnu da naplaćuju duple račune. U ovom slučaju odgovorna je jedino banka! Potpuno je nedopustivo da bilo ko zbog ovako grube greške banke tokom praznika ostane bez svog novca ili da, recimo, propusti neko bitno plaćanje zato što ga je banka ni krivog ni dužnog oterala u minus. Svako kome se to desilo može da tuži banku i naplati pretrpljenu štetu - savetuje Gavrilović i objašnjava na koji način klijenti Unikredit banke mogu da traže ono što im pripada:

Upustva za oštećene:

- Pismeno se obratite Unikredit banci
- Tražite obeštećenje za nanetu štetu
- Ukoliko vas odbiju, podnesite tužbu

- Potrebno je prvo da se pisanim putem obratite banci i od njih zatražite obeštećenje za pretrpljenu materijalnu i nematerijalnu štetu. Verujem da će banka odbiti svakog klijenta koji to zatraži. Ali ne odustajte, već se obratite našem udruženju i mi ćemo vam pomoći da pokrenete parnicu. Ukoliko bude dovoljno nezadovoljnih klijenata, podnećemo grupnu tužbu.

Da je ova gruba greška Unikredit banke nanela ogromnu štetu velikom broju naših građana, smatra i predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić.

Nedopustivo

Potpuno je nedopustivo da bilo ko zbog ovako grube greške banke tokom praznika ostane bez svog novca
Dejan Gavrilović, Efektiva

- Zbog greške Unikredit banke dosta ljudi bilo je u velikom problemu! Neki su upali u minus, pa nisu uopšte mogli da dođu do keša, dok je drugima zafalilo novca za neke bitne stvari koje su planirali da kupe ili plate. Svi znamo da su praznični dani upravo vreme kada su ljudima pare najpotrebnije, a klijenti Unikredit banke ih nisu imali zbog krupne greške koja nije njihova! Sopstveni novac im nije bio dostupan, i to ne jedan već par dana, a to nikako ne bi smelo da se dešava! Narodna banka Srbije mora što pre da istraži taj slučaj, otkrije uzrok nepravilnosti i da proveri da li je novac vraćen svim oštećenim korisnicima. Ukoliko se ustanovi bilo kakva greška, Unikredit će biti dužan da plati oko dva miliona dinara, što je nažalost za njih smešna kazna - kaže Bumbić i dodaje:

VELIKA UNIKREDIT PLJAČKA! Za troškove kredita uzimaju i do 210.000 dinara!

- Sama banka mora da proveri račune svih svojih klijenata i ustanovi da li ima ljudi koji nisu primetili da su im bez ikakvog razloga skidali novac. Ipak, nemojte verovati bankama na reč, već savetujem svim njihovim klijentima da i sami uzmu izvode svojih računa za dane dok je trajala ova drama i detaljno provere da i oni nisu oštećeni. Svaki od njih ima pravo da podnese tužbu za naknadu štete.



nikanor

19.01.2019. 09:57

Jasno je da je neko iz banke svesno "modifikovao" softver. Dakle robija...


Piroćanac

19.01.2019. 10:36

Jel to ta banka što daje kredite investitorima koji uništavaju reke na mojoj Staroj BALKAN planini? Treba da joj se uzme dozvola za rad


Pedro

19.01.2019. 09:58

Svi treba da ih tuźe, oderite lopove. Ne žale ni oni narod, banke oteśe sve po Srbiji.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]