• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer ZP

01.03.2019

08:55

BANKE VIŠE NE SMEJU DA NAS LAŽU U REKLAMAMA! Stupa na snagu novi pravilnik, MERIĆE SE SVAKO SLOVO!

Zaštitnik potrošača

BANKE VIŠE NE SMEJU DA NAS LAŽU U REKLAMAMA! Stupa na snagu novi pravilnik, MERIĆE SE SVAKO SLOVO!

Podeli vest

Sadržaj poruke ne sme na bilo koji način da omalovažava korisnike ili konkurente

Sve banke i finansijske institucije u Srbiji moraće do 1. aprila da prilagode veličinu slova na svojim novim reklamama, koje objavljuju u novinama, na televiziji, portalima, društvenim mrežama, aplikacijama, propisano je novim pravilnikom Narodne banke Srbije.

1. jul 

je rok kada postojeće reklame moraju da budu usaglašene sa novim pravilima

Prema novim pravilima Narodne banke (NBS) biće, između ostalog, i dalje moguće da banka napravi oglas u kojem se kaže "vraćamo novac" ili "dajemo poklone", ali samo ako banka zaista vraća novac bez ikakvih dodatnih uslova, što će takođe morati jasno da stoji, kako u oglasu tako i na papiru koji klijent potpisuje.

Bankama je ostavljen rok da već postojeće reklame koje koriste do 1. juna usaglase sa novim zakonskim rešenjima koja stupaju na snagu 1. aprila.

VELIKO ISTRAŽIVANJE O (NE)ISPLATIVOSTI POZAJMICA! Evo u kojoj banci su KREDITI NAJJEFTINIJI, a koje nas banke DERU!

Prema rečima Bojana Terzića, generalnog direktora Sektora za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga NBS, propisima, o kojima je u toku javna rasprava, detaljno su uređena pitanja koja su često bila predmet kritika javnosti, poput termina "bez kamate", "bez troškova obrade kredita", "garantovano odobravamo" ili "nula posto kamate".

Slova od 17 do 90

Kada je reč o oglasima u elektronskim medijima, minimalna veličina slova je 17, za oglašavanje u štampanim medijima 9, za reklamiranje na posterima i plakatima 30, dok je za oglašavanje na bilbordima predviđeno da slova budu minimalne veličine 90

- Ovom odlukom obuhvaćeni su svi načini reklamiranja, kako u elektronskim medijima, štampanim, na radiju, tako i u javnom prostoru, na bilbordima, ali i na internetu, što uključuje i Jutjub kanal, društvene mreže i sajtove - navodi Terzić.

On ističe da pravila važe i kada klijenta na telefon zovu službenici banke ili agencije koja u ime banke reklamira ponude. Banke će u naredna tri meseca moći da se prilagode novim standardima, a koji su, objašnjava Terzić, jednaki onima koji postoje u EU.

U NBS kažu da su se prilikom izrade ovih pravila vodili načelima "istinitosti, transparentnosti, izbalansiranosti i primerenosti".

Za svaku od ovih kategorija je, kažu, tačno definisano šta znače. Na primer, načelo "istinitosti" znači da oglas mora da bude tačan i ažuriran, a "transparentnosti" da svi podaci moraju biti jasno prikazani.

BANKA SOSIJETE ŽENERAL ME JE OPLJAČKALA ZA 100.000! Ispovest klijenta koji je OSTAO BEZ SVOG NOVCA OD POLISE OSIGURANJA KREDITA!

Princip "izbalansiranosti" govori da svi podaci vezani za proizvod koji neka finansijska institucija reklamira moraju biti "jednako uočljivi" za prosečnog korisnika. Kada je reč o "primerenosti", to znači da sadržaj poruke ne sme na bilo koji način da omalovažava korisnike ili konkurente.

 

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Izbori 2024

TV

Šta se krije iza jezivog projekta "Lavanda"? Veštačka inteligencija napravljena zato da ubija! (VIDEO)
Live TV

Šta se krije iza jezivog projekta "Lavanda"? Veštačka inteligencija napravljena zato da ubija! (VIDEO)

Gost "Info dana" bio je analitičar Saša Borojević. On je govorio o tome na koji način su povezani svi ratovi koji se trenutno rasplamsavaju po celom svetu. Evo kakve veze ima Balkan i Srbija sa projektima velikih sila. Uživo u program, putem vajber linka, uključio se i Dževad Galijašević, stručnjak za terorizam koji je komentarisao kompleksne odnose između Amerike i Izraela.

19.04.2024

17:55

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija