• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: K.Paunović A. Crnomarković

02.10.2019

18:12

TEŠKA BRUKA SAVA OSIGURANJA I HELENE TRAVEL: Porodica 10 dana čekala da telo pokojnika stigne iz Grčke

Zaštitnik potrošača

TEŠKA BRUKA SAVA OSIGURANJA I HELENE TRAVEL: Porodica 10 dana čekala da telo pokojnika stigne iz Grčke

Podeli vest

Vladan Milosavljević (48) preminuo je prvog dana svog odmora u Grčkoj * Iako je u "Sava osiguranju" uplatio osiguranje, ova firma ne želi da pokrije troškove transporta tela * I "Helena travel", koja je bila organizator puta, tvrdi da ovo sa njima nema nikakve veze

Uplaćeno putno zdravstveno osiguranje nije garancija da će osiguravajuća kuća pokriti troškove ukoliko dođe do nesrećnog slučaja!

Ovo je na svojoj koži najbolje osetila porodica Vladana Milosavljevića (48) iz Valjeva, koji je 17. septembra preminuo u hotelskoj sobi na Stavrosu u Grčkoj. Uprkos tome što je uredno uplatio zdravstveno osiguranje u "Sava osiguranju", ova firma ne želi da pokrije troškove transporta tela jer nije angažovan njihov pogrebnik, a sa druge strane, turistička agencija "Helena travel" iz Niša, koja je bila organizator puta, tvrdi da sve ovo sa njima nema nikakve veze.

Dok su dve firme prebacivale krivicu jedna na drugu, Vladanova nesrećna porodica, zbog tuđih grešaka morala je da skupi čak 8.000 evra za prevoz tela, i da čeka 10 dana da sahrani svog bližnjeg!

Zarada na tragediji

Izvor blizak porodici ispričao je za Zaštitnik potrošača kako je naizgled obično letovanje postalo pravi košmar.

- Vladan je sa kolegama uplatio letovanje na Stavrosu preko subagencije "Karudijan travel" iz Valjeva, a organizator putovanja bila je niška "Helena travel". Međutim, već prvog jutra dogodila se tragedija.

PAŽNJA! BARCINO TURS I OVE GODINE VARA LJUDE: Porodica iz Požege uplatila smeštaj od 560, a dobila ćumez od 300 evra

Prijatelj koji je delio sobu sa njim rano ujutru je primetio da Vladan ne daje znake života. Brzo je pozvan lekar, ali nakon nekoliko neuspešnih pokušaja reanimacije, mogao je samo da konstatuje smrt. Tada je krenula prava drama, u kojoj je "najdeblji kraj" izvukla porodica preminulog, ni kriva ni dužna - rekao je naš izvor i dodao:

- Kolege su odmah obavestile agenciju "Helena travel", čiji je predstavnik stupio u kontakt sa "Sava osiguranjem" i porodicom pokojnika kako bi se ispoštovala čitava procedura. Nakon nekoliko sati policija je naložila da se telo pokojnika iznese iz hotelske sobe.

Foto: Public

 

U međuvremenu, iz "Sava osiguranja" su tražili da se pošalju lični podaci pokojnika, ali nikakav konkretan odgovor nismo dobili niti se njihov pogrebnik pojavio na licu mesta. Zbog toga je grčka policija pozvala drugog pogrebnika da telo preveze u bolnicu u Solun.

Pogrebnik je došao, preuzeo telo i zaputio se u Solun oko 14 časova. Za obavljen posao tražio je čak 2.850 evra, iako od Stavrosa do Soluna ima svega 70 kilometara i stiže se za 40 minuta vožnje?! Da stvar bude gora, za vožnju do Srbije tražio je još 7.000-8.000 evra.

Porodica je skoro 10 dana čekala na telo kako bi mogla da organizuje sahranu
Izvor blizak porodici preminulog

Prema njegovim rečima, tada je počelo prepucavanje "Sava osiguranja", koje nije želelo da snosi troškove transporta, i "Helene travel", koja je "prala ruke" i pričala da nema nikakve veze sa prevozom pokojnika.

- Prema rečima zaposlenih u "Sava osiguranju", oni ne žele da pokriju troškove transporta zato što su preveliki! Kako tvrde, pogrebnici sa kojima sarađuju u Grčkoj bi za samo 2.000-2.500 evra prevezli telo od Stavrosa do Srbije. Upravo zbog toga su rekli kolegama i porodici da su cene grčkog pogrebnika basnoslovne i da je greška što nije sačekan njihov poslovni partner.

Oni ne žele da daju ni centa više, već će uplatiti samo 2.850 evra za put do Soluna, a za transport do Srbije, koji je dosta skuplji, porodica će morati sama da se snađe. Sa druge strane, u "Heleni travel" tvrde da oni sa ovim slučajem nemaju nikakve veze, niti postoji njihova krivica.

 

SKANDALOZAN POSTUPAK MOBILNOG OPERATERA: Da bi zaštitio sebe, Telenor POTURIO LAŽNU IZJAVU!

A da su i te kako upetljani, govori i to što je predstavnik agencije sinu pokojnika preko Vajbera poslao da potpiše saglasnost da telo može da se preveze do bolnice u Solunu. Saglasnost je potpisana u 18.30, a telo je prebačeno nekoliko sati ranije i već je uveliko bilo u Solunu - tvrdi on i dodaje:

Foto: InformerDN

 

- Kako niko nije hteo da snosi troškove puta, Vladanove kolege i prijatelji su se sami organizovali i skupili novac. Sve je to potrajalo, zbog čega je porodica čekala skoro 10 dana telo kako bi mogla da organizuje sahranu. Ipak, ovo neće proći tek tako. Pravdu ćemo potražiti i na sudu ako treba - kaže izvor blizak porodici.

Krivi i jedni i drugi

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović tvrdi da je, bez obzira na to šta se desilo, osiguranje dužno da pokrije sve troškove transporta.

- Ukoliko je putnik koji je preminuo osiguran, osiguranje je dužno da snosi sve troškove transporta do Srbije! Postoji razlog zbog kog svi mi plaćamo putno zdravstveno osiguranje kad krećemo na put, a to je da budemo sigurni ukoliko se desi nešto ovako. Potrošač ne sme da plaća tuđe neznanje - naglašava Papović i dodaje:

Ukoliko je putnik koji je preminuo osiguran, osiguranje je dužno da snosi sve troškove transporta do Srbije
Goran Papović, predsednik NOPS-a

- U "Sava osiguranju" su već prilikom prvog telefonskog razgovora sa saputnikom pokojnika morali da mu kažu kakva je procedura u slučaju smrti. Takođe, ako agent agencije "Helena travel" koji se nalazio na mestu događaja ne zna osnovnu proceduru i da uputi saputnike pokojnika šta treba da rade, to je onda njihov problem! Porodica preminulog ne treba da razmišlja ni trenutka, već da odmah presavije tabak i tuži sve umešane. Imaju sve osnove za tužbu i verujem da će dobiti spor - smatra Papović.

Potpredsednik "Jute" Milan Lainović ističe da je agent turističke agencije dužan da o nesrećnom slučaju izvesti osiguravajuću i asistentsku kuću i sa njima dogovori naredne korake.

- Po zakonu, ako na polisi osiguranja piše da je pokriven smrtni slučaj, osiguravajuća kuća dužna je da plati sve troškove. Svaka osiguravajuća kuća ima svoju asistentsku kuću, koja obavlja ovakve poslove umesto njih. Predstavnik agencije "Helena travel" morao je, čim se desio smrtni slučaj, da pozove "Sava osiguranje" i asistentsku kuću i da reše problem. A ne da se sve radi "na svoju ruku" bez pomoći asistentske kuće - kaže Lainović.

Foto: InformerDN

 


"Helena travel": Nismo krivi, "Sava osiguranje" da plati štetu

U "Heleni travel" su nam povodom ovog tragičnog događaja rekli da nisu prava adresa za naša pitanja i da se obratimo "Sava osiguranju", koje neće da plati štetu.

Stručnjaci i predstavnici udruženja za zaštitu potrošača smatraju da su krivi i "Helena travel" i "Sava osiguranje". Agencija zbog toga što nije odmah kontaktirala sa osiguravajućom kućom, a osiguravajuća kuća jer je, uprkos svemu, obavezna da pokrije troškove transporta naznačene u polisi. Zbog toga savetuju porodicu preminulog i sve ostale potrošače kojima se ovako nešto dogodi da podignu tužbu jer imaju velike šanse da dobiju spor.

Foto: InformerDN

 

- U ovom konkretnom slučaju činjenice su da je tog dana saputnik preminulog Milosavljevića pronašao njegovo beživotno telo u sobi i pozvao našeg predstavnika, koji je odmah kontaktirao sa lekarom, koji je nažalost konstatovao smrt. Nakon toga je došla policija, koja je pozvala pogrebno preduzeće. Saputnik je odmah kontaktirao i sa "Sava osiguranjem", sa kojim je bio na telefonskoj vezi.

To se može dokazati vremenom i trajanjem poziva. Policija je naložila da se telo pomeri iz apartmana tako što će neko od rodbine dati saglasnost i potpisao ju je njegov sin. Stoga je sva procedura u slučaju smrtnog slučaja ispoštovana. Ne znamo zbog čega ste nama poslali pitanja, kada je osiguravajuća kuća ta koja ne želi da isplati premiju osiguranja, a policija je pozvala pogrebnika i pritom je saputnik preminulog od samog početka na telefonskoj vezi sa osiguravajućom kućom.

Samim tim, porodica pokojnika nije postupila u skladu sa ugovorom o osiguranju.

Nakon toga, kada su počeli da se gomilaju nerealni troškovi raznih učesnika u transportu, preko naše asistentske kuće smo opet pokušavali da preuzmemo slučaj, ali smo u tome bili onemogućeni.

S obzirom na sve okolnosti, pristali smo da platimo samo onaj iznos koliko košta reparticipacija kada ide preko naše asistentske kuće - ističu u "Sava osiguranju".

Nadamo se da ćete ova pitanja proslediti osiguravajućoj kući "Sava osiguranje" jer su pitanja relevantna za njihovo poslovanje - napisali su nam u mejlu iz "Helene travel".

"Sava osiguranje": Nisu nam dali potrebne informacije

U "Sava osiguranju" su nam rekli da im nije omogućen kontakt sa članovima porodice, kao i da su Milosavljevići potpisivanjem saglasnosti grčkom pogrebniku prekršili ugovor.

- Preko asistentske kuće smo preuzeli sve aktivnosti uobičajene prilikom transporta preminulih lica. Međutim, naišli smo na potpunu blokadu informacija i nije nam omogućen kontakt sa članovima porodice.

Foto: InformerDN

 

Navođeni su različiti izgovori, a pre svega nam je striktno rečeno da ne smemo da ih uznemiravamo.

U međuvremenu smo dobili informaciju da je neko iz porodice potpisao saglasnost pogrebnoj agenciji u Grčkoj, koja nema ugovorni odnos sa našom asistentskom kućom.

 

SRBI OVOG LETA NA MORU POTROšILI 600.000.000 EVRA! Rekordna potrošnja naših turista tokom letovanja




Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari

Izbori 2024

TV

Šta se krije iza jezivog projekta "Lavanda"? Veštačka inteligencija napravljena zato da ubija! (VIDEO)
Live TV

Šta se krije iza jezivog projekta "Lavanda"? Veštačka inteligencija napravljena zato da ubija! (VIDEO)

Gost "Info dana" bio je analitičar Saša Borojević. On je govorio o tome na koji način su povezani svi ratovi koji se trenutno rasplamsavaju po celom svetu. Evo kakve veze ima Balkan i Srbija sa projektima velikih sila. Uživo u program, putem vajber linka, uključio se i Dževad Galijašević, stručnjak za terorizam koji je komentarisao kompleksne odnose između Amerike i Izraela.

19.04.2024

17:55

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija