• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: J. Matijašević

09.10.2019

14:02

SBB OPET PLJAČKA "EON" PAKETI OČIGLEDNA PREVARA: Umesto promo cene od tri, dobio račun na 6.799 dinara!

Zaštitnik potrošača

SBB OPET PLJAČKA "EON" PAKETI OČIGLEDNA PREVARA: Umesto promo cene od tri, dobio račun na 6.799 dinara!

Podeli vest

Beograđanin Ivan Č. 11. juna potpisao sa SBB ugovor o preuzimanju "Eon lajt duo" paketa po promotivnoj ceni po dinar za prvih šest meseci, ali je u septembru dobio račun da operateru ukupno uplati 6.799 dinara* Bio sam šokiran, već u julu stigao mi je račun umesto od jednog dinara, 1.704 dinara, uz dodatih 1.395 za nekakvo održavanje, pa mi je sve zajedno ispalo 3.099 dinara, kaže Ivan

Aktuelni "Eon" paketi, koje kompanija SBB reklamira na sav glas, najobičnija su prevara, a žalbe potrošača na propuste poslovanja ovog kablovskog operatera gotovo su svakodnevne, piše Zaštitnik potrošača

Tako se Beograđaninu Ivanu Č. dogodilo da mu je umesto ugovorenih tri dinara za tri meseca promo ugovora "Eon" ovaj operater poslao račun na čak 6.799 dinara!?

 

 

Na razne načine SBB oštećuje svoje klijente i na taj način ozbiljno krši Zakon o zaštiti i pravima potrošača. U nizu primera lošeg poslovanja i ozbiljnih propusta jeste i njihov pokušaj da umesto mesečne pretplate za koju je u ugovoru naznačeno da je jedan dinar, svojim potrošačima svakog meseca šalju različite račune i od njih potražuju dugove od nekoliko hiljada dinara.

Ugovor ne važi

Jedan od oštećenih korisnika kojeg je ovaj kablovski operater namamio novim ugovorima i onda prevario za naplatu mesečne pretplate bio je i Beograđanin Ivan Č. Verovali ili ne, iako je potpisao ugovor da će šest meseci pretplatu plaćati po jedan dinar, njemu je u poslednjem račun u septembru stiglo dugovanje koje je iznosilo čak 6.799 dinara!

"Eon" paketi noćna mora za većinu pretplatnika

Podsetimo, u prošlom broju Zaštitnika potrošača, pisali smo o neprofesionalnoj praksi SBB koja se dogodila Beograđaninu Draganu M!

On je uzeo najskuplji "Eon" paket, koji na akciji košta čak 4.999 dinara mesečno. Kada je potpisao ugovor, naznačeno mu je da će imati sve kanale, najbolji internet i fiksni telefon, što se ispostavilo kao obmana zato što ovaj potrošač nije imao internet vezu u čitavom stanu.

A onda sledi nova agonija. Iako vam u SBB to niko neće reći kada potpisujete ugovor, prilikom žalbe će vam jedino ponuditi opciju kupovine dodatnog rutera od 5.000 dinara, jer vam "stan ima nezgodan položaj"?!

 U junu ove godine, tačnije 11. u mesecu, uzeo sam u SBB paket "Eon lajt duo", čija je mesečna pretplata 2.066 dinara. Međutim, u ugovoru je lepo naznačeno i to mi je operater i potvrdio, da je prvih šest meseci pretplata bukvalno besplatna, jer se plaća svega po jedan dinar mesečno i to je bila promo akcija.

Ali već u julu stigao mi je račun umesto od jednog dinara, 1.704 dinara, uz dodatih 1.395 za nekakvo održavanje, pa mi je sve zajedno ispalo 3.099 dinara. I to mi je stigao račun kao da sam SBB uslugu koristio čitav mesec.

A onda je usledio novi šok. Kada mi je za avgust došao račun od jednog dinara i kada sam taman pomislio da su ispravili grešku, video sam i stavku na papiru od 1.395 dinara, opet za održavanje, koje mi niko pomenuo nije.

Bio sam šokiran kada sam pogledao ukupna dugovanja. Od juna do septembra ukupan dug trebalo je da bude tri dinara, jer sam takav ugovor potpisao. Međutim, meni je stigao račun na kojem je pisalo da dugujem za SBB usluge 6.799 dinara. Stvarno nisam mogao da verujem i pomislio sam da je neka greška.

 

 

Mislim, mora biti greška, jer mi je lepo rečeno da prvih šest mesec plaćam po jedan dinar, a uz to ne razumem kakva to održavanja naplaćuju. Zaista velika neprofesionalnost i igranje sa klijentima. Ovo je klasična obmana i pokušaj prevare. U ugovoru piše jedno, to potpišete, namame vas.

Brojka 2.066 dinara je redovna cena "Eon lajt duo" paketa

A onda se naprave ludi i šalju vam enormne račune sa izmišljenim dugovanjima - naglašava Ivan i dodaje da je odmah podneo žalbu i da se nada da će njegova potrošačka prava biti zadovoljena.

Kršenje zakona

Domaći stručnjaci upozoravaju da je ovo ozbiljno kršenje Zakona o zaštiti i pravima potrošača i da nadležni organi moraju reagovati jer se kupci ne smeju varati! U Pokretu za zaštitu potrošača Srbije smatraju da je ovo tipičan primer obmane potrošača i pokušaj manipulativnog poslovanja.

Saveti za potrošače

* pažljivo čitajte ugovor
* tražite svoja prava
* uložite žalbe
* tražite pomoć nadležnih

 

- Nažalost, ovo nije prvi put da kablovski operater SBB svoje korisnike dovodi u zabludu. Ovo je ozbiljan propust u poslovanju ove kompanije. Kada korisnik potpisuje ugovor, druga strana je dužna da do detalja objasni sve stavke, da tačno istakne šta se plaća, koliko i koja se usluga dobija za tu cenu i, što je najbitnije, da tu ugovornu obavezu poštuju obe strane. I prodavac i kupac. Isto tako, svaku ovu navedenu stavku sa računa u SBB mora da pojasni svojim klijentima - objašnjavaju u Pokretu i ističu:

- Nedopustivo je da se bilo koja stavka potpisanog ugovora prekrši, jer se na taj način potrošač vara. Ako je on potpisao da mu mesečna pretplata u tom paketu bude šest meseci po jedan dinar, to tako mora da bude.

 

 

Nemoguće je da mu nakon tri meseca stignu tolika dugovanja. Ovde i te kako ima mesta za ulaganje žalbe, ali i za sankcije kompanije zbog ovakvog poslovanja i ponašanja prema svojim redovnim klijentima - kažu u ovoj organizaciji.

Podneti žalbu

Ako odgovor SBB klijentu bude negativan, neka se obrati nama, da pokrenemo potrošački spor
Dejan Gavrilović, predsednik "Efektive"

Predsednik Udruženja "Efektiva" Dejan Gavrilović ističe za Zaštitnik potrošača da je i ranije bilo ovakvih slučajeva i da ovde ima ozbiljnih propusta.

- Sve se mora detaljno proveriti i ispitati, ali ukoliko sve bude tako, ovde je došlo do ozbiljnog kršenja ugovorne odredbe i do nepoštene poslovne prakse. I ranije je bilo problema sa ovim promo paketima od jednog dinara, jer su ljudima bukvalno stizala neobjašnjiva dugovanja.

Zato je moj savet da se ovaj potrošač pismenim putem obrati SBB, odnosno uloži prigovor, jer ovakvi računi zahtevaju objašnjenje. Isto tako, ukoliko odgovor bude negativan, onda da se obrati nama i da se pokrene potrošački spor - navodi Dejan Gavrilović.

Čitajte Zaštitnik potrošača: Zastitnikpotrosaca.rs

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
pera

pre 1 godinu

a greska sta se pale sabani da ne bi da predjemo svi na mrtvi MTS internet? NIKAD na to smece

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija