• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Zastitnikpotrosaca.rs

18.10.2019

14:29

MUKA OD LIZINGA! BANKARI SE POIGRAVAJU SA PARAMA KLIJENATA Trajni nalog odavno istekao, Unikredit i dalje skida novac

Zaštitnik potrošača

MUKA OD LIZINGA! BANKARI SE POIGRAVAJU SA PARAMA KLIJENATA Trajni nalog odavno istekao, Unikredit i dalje skida novac

Podeli vest

Već dva meseca Aleksandru G. skidaju po 400 evra sa računa za ratu za automobil koji je isplatio još u avgustu. Banka i dalje nije u stanju da ispravi problem

Aleksandar G. iz Beograda već dva meseca muči muku sa Unikredit bankom, koja mu skida mesečno 400 evra sa računa na osnovu trajnog naloga koji je istekao. Naime, naš sagovornik je pre četiri godine kupio automobil na lizing, a rate su mu se skidale svakog meseca sa računa.

To je neosnovano prisvajanje tuđeg novca, takoreći krađa
Dejan Gavrilović, 'Efektiva'

Otkup kola je usledio u avgustu, do kada je i trajni nalog bio vremenski ograničen, ali i nakon toga banka je nastavila svakog 5. u mesecu da mu skida novac i uplaćuje ga na račun lizing kuće, piše Zaštitnik potrošača

- Da se dogodilo jednom, to bih i mogao da shvatim, ali već dva meseca uzastopno, e to je sad već ozbiljan problem. Naime, 6. septembra su me pozvali iz lizing kuće i rekli mi da im je sa mog računa prebačen novac, iako sam završio sa tim.

Šta je trajni nalog?

 

Ovo je zahtev banci da u dužem vremenskom periodu nešto radi za tebe redovno, svakog meseca.

Ukoliko je potrebno da svakog meseca, redovno, u dužem vremenskom periodu ispunjavaš neku obavezu, nešto plaćaš ili želiš da redovno štediš. Uslov je da primaš platu u istoj banci na tekući račun.

Lako je, brzo i jednostavno, a i uglavnom besplatno dati banci nalog (naziva se trajni, ali je vremenski ograničen, do opoziva) da sa tvog tekućeg računa može usmeravati tačno definisan iznos svakog meseca na neke druge, takođe unapred definisane račune.

Zvanično trajni nalog je "nalog sa kojim vlasnik tekućeg računa zahteva od banke da u određenim vremenskim periodima, sa njegovog računa uplaćuje sredstva na druge račune."

Bili su veoma ljubazni, zamolili su me samo da im pošaljem zvaničan mejl i vratili mi već sutradan novac na račun. S obzirom na to da sam često na putu, supruga je otišla u banku, gde su joj priznali da je njihova greška, jer nisu obustavili trajni nalog.

Objasnili su joj da je sada sve rešeno i da nema potrebe za brigom, da je trajni nalog obustavljen - priča nam Aleksandar.

Rekli, pa slagali

Međutim, mesec dana kasnije, shvatili su da se ništa nije promenilo i da banka nije ispravila grešku.

- U ponedeljak, 7. oktobra, ponovo su me pozvali iz lizing kuće i rekli mi da ponovo imaju mojih 400 evra na svom računu, koji su im legli 5. oktobra. S obzirom na to da je bila subota, pozvali su me prvog radnog dana.

Ponovo sam slao mejl, oni su mi nakon toga vratili novac, kao i prošlog puta. Što se njih tiče, nemam reči za efikasnost i profesionalnost. Ali što se banke tiče, malo je reći da sam razočaran.

Šta bi bilo da mi je taj novac trebao u ta tri dana ili da su me odveli u minus? Sada ponovo neko od nas mora da gubi vreme, čeka u banci ne bi li konačno ispravili grešku. Naravno, to telefonom ne može da se reši, već neko mora lično da ide kod njih u toku radnog vremena, izostaje s posla, gubi dragoceno vreme - ogorčen je naš sagovornik.

Da se dogodilo jednom, to bih i mogao da shvatim, ali već dva meseca uzastopno, e to je sad već ozbiljan problem -Aleksandar G.

Isto kao krađa

Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu bankarskih klijenata "Efektiva" smatra da je ovo nedopustivo. Kaže, razume da se greške dešavaju, ali ne i da se nakon intervencije ponavljaju iz meseca u mesec.


- Očigledno postoji tehnički problem u banci, ali on može uzrokovati ozbiljan problem korisniku. Recimo, misli da ima para na računu, hoće da plati nešto hitno, a oni mu skinuli, i to ne malu sumu.

Pa to je više od nečije plate. Pritom, to je i neosnovano prisvajanje tuđeg novca, takoreći krađa. Hipotetički, kada bi svima tako skidali pare sa računa, a zatim ih na dnevnom nivou koristili za neke svoje transakcije, dok ne vrate, eto ozbiljne zarade - kategoričan je Gavrilović.

Više o vašim pravima čitajte na portalu Zastitnikpotrosaca.rs 
 
Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE



Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija