BAHATI OPERATER! NASTAVLJAJU SE MUKE BIVŠIH KORISNIKA IKOMA: Zbog SBB-a ostao bez Arene, a ne daju mu da raskine ugovor

InformerDN

14:16 Zaštitnik potrošača 2

Zastitnikpotrosaca.rs | 01. 11. 2019.

BAHATI OPERATER! NASTAVLJAJU SE MUKE BIVŠIH KORISNIKA IKOMA: Zbog SBB-a ostao bez Arene, a ne daju mu da raskine ugovor

Kada je SBB postao vlasnik Ikoma, njihovi korisnici ostali su bez niza programa, između ostalog i sportskih, ali čak ni zbog tog ne mogu da raskinu saradnju

Selimir Vasojević, koji je bio pretplatnik Ikoma, našao se usred problema kada je njegovog kablovskog operatera preuzeo SBB. On je tada ostao bez svojih omiljenih kanala, koje je imao dok je bio korisnik Ikoma, a najteže mu je palo što je ostao bez Arene, piše Zaštitnik potrošača.

InformerDN

Selimir Vasojević

- Ali Arenu što su ukinuli, a oni prenose sve utakmice, Ligu šampiona, Ligu Evrope, naše prvenstvo, tenis... I sada ništa od toga nemamo, ni deca da gledaju, ni mi. Pa evo ja bih im platio da vrate Arenu i da je plaćam posebno - očajan je Vasojević.

Što je još najgore, oni su povisili pretplatu bez obaveštenja. Kažu, to je njihovo pravo prema ugovoru
Selimir Vasojević

Na pitanje zašto ne otkaže uslugu kaže:

- Ne može da se otkaže ugovor zato što je instalacija njihova. Kompletno, celo ovo naselje je njihovo. Što je još gore, oni su povisili pretplatu, bez obaveštenja. Kažu, to je njihovo pravo, zadržavaju ga prema ugovoru - tvrdi Vasojević i smatra da bi sve bilo u redu da ga je SBB na vreme obavestio o predstojećim promenama.

Zloupotreba zakona

U Udruženju zaštita potrošača kažu da Selimir Vasojević, kao i mnogi građani, zapravo ne može da bira čiju će kablovsku televiziju koristiti. S druge strane, ukazuju na to da operateri, što se obaveštavanja korisnika o promenama tiče, ispune zakonsku formu, ali to ne znači da informacija zaista i dođe do krajnjeg korisnika.

InformerDN

 

Traži se izmena zakona

Kako napominju u Zaštiti potrošača, zbog neadekvatnog obaveštavanja korisnika, udruženja potrošača zalažu se za to da potrošači imaju pravo da raskinu ugovor u roku od 30 dana od dana kada prime prvi račun nakon izmene opštih uslova.

- Ako se to ne desi, za više od 99 odsto korisnika pravo na raskid ugovora usled izmene uslova biće samo prazno slovo na papiru - kažu u ovom udruženju.

- Verovali ili ne, SBB, kao i svi drugi operateri, zaista obaveštava korisnike o izmenama, i to čak 30 dana pre nego što se dogode. Zakonom o elektronskim komunikacijama određeno je da je Operator dužan da pretplatnika, najmanje mesec dana unapred, obavesti na pogodan način o nameri jednostrane izmene uslova ugovora, kao i pravu pretplatnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen.

Problem je u tome što operateri zloupotrebljavaju zakonsku definiciju koja kaže da su dužni da pretplatnika obaveste na pogodan način. SBB zaista obaveštava svoje korisnike o izmenama, ali na takav način da većina korisnika ne vidi to obaveštenje, jer SBB to čini pre svega preko svog sajta - kažu u ovom udruženju.

I EK reagovala

Da je to zaista ozbiljan problem, ukazuje i činjenica da je o njemu bilo reči i tokom razgovora o pristupanju Srbije EU.

SBB zaista obaveštava svoje korisnike o izmenama, ali na takav način da većina korisnika ne vidi to obaveštenje

Zaštita potrošača

- Stav Evropske komisije jeste da obaveštavanje potrošača putem internet stranice o promeni cene i opštih uslova ugovora nije dovoljno. Potrošač nije u obavezi da proverava svakodnevne promene, ukoliko postoje, putem internet stranice, već je trgovac u obavezi da potrošača obavesti o važnim promenama, kao što su promena cene i opštih uslova ugovora. Uprkos stavu Evropske komisije, kod nas se još uvek ništa nije promenilo.

Po našim propisima trebalo bi svakodnevno da proveravamo sajtove svih operatera čije usluge koristimo da bismo videli da li su menjali uslove. Naravno, vlasnici kablovskih mreža na svojim sajtovima obaveštenja postavljaju tako da ona baš i ne upadaju u oči - napominju iz Zaštite potrošača i dodaju da većina nas postane svesna promena tek u trenutku kada se one dese ili kada dobijemo prvi uvećani račun, a tada je već istekao rok u kojem možemo da raskinemo ugovor.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE
Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs


Srba

01.11.2019. 14:38

Raspitajte se koji su ministri ili...kao i oni iz tzv. NS na platnom spisku SBBa mozda lepi Canak i drugi ...................


XXL

01.11.2019. 15:32

SBB u moj stan ne ulazi već samo pored ulaza prolazi - blago meni.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]