• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: J. Matijašević

12.11.2019

16:07

ŠIROM OTVORITE OČI, IZGUBIĆETE NOVAC: Juhorovi proizvodi najskuplji u Juhorovim radnjama, EVO PRIMERA!

Zaštitnik potrošača

ŠIROM OTVORITE OČI, IZGUBIĆETE NOVAC: Juhorovi proizvodi najskuplji u Juhorovim radnjama, EVO PRIMERA!

Podeli vest

Ukoliko pazarite suhomesnate proizvode ovog proizvođača u njihovim radnjama, platićete ih više nego u drugim marketima * Ovo je tipičan primer manipulacije i obmane potrošača, možemo čak reći i nepoštena poslovna praksa, upozoravaju stručnjaci

Suhomesnate proizvode "Juhor", verovali ili ne, najskuplje ćete platiti upravo u "Juhorovim" radnjama, kojih ima u mnogim mestima širom Srbije, pokazalo je istraživanje Zaštitnika potrošača!

Nažalost, najveći broj potrošača ide logikom da su proizvodi određenog proizvođača mnogo jeftiniji u matičnim radnjama nego u drugim marketima, pa ni ne gledajući cene, kupuju bez razmišljanja.

Međutim, kada su u pitanju "Juhor" proizvodi, širom otvorite oči, jer će vam u njihovoj radnji, čak i kada su akcije, biti sve mnogo skuplje nego da, recimo, kobasicu, parizer ili paštetu, pazarite u "Idei", "Disu", Tempu" ili "Rodi"...

Foto: InformerDN

 
260 dinara ćete uštedeti na kilogramu čajne kobasice ako je umesto u "Juhoru" kupite u "Tempu"

Na to nam je ukazala čitateljka Ivana Bajević, koja je slučajno shvatila da je, kako kaže, godinama bila budala jer je kupovala suhomesnate proizvode u "Juhorovoj" prodavnici u Topoli, vodeći se logikom da su tu najpovoljniji i najsvežiji.

- Pre nekoliko dana sam ušla u njihovu prodavnicu da kupim suhomesnate proizvode za slavu, pogledala sam šta je u ponudi i slučajno upamtila nekoliko cena. Otišla sam do "Maksija" da kupim još neke namirnice, pa da se vratim u "Juhor" u kupovinu.

Sasvim slučajno sam videla da je njihova čajna kobasica u marketu jeftinija nego u matičnoj radnji i to nije bila mala razlika. Posle sam uporedila još neke proizvode i shvatila da se uopšte ne isplati kupovati u njihovim prodavnicama - ispričala nam je Bajevićeva.

 

 

Tragom ove priče, ekipa Zaštitnika potrošača, u ulozi tajnog kupca, otišla je u "Juhorovu" prodavnicu i nasumice popisala cene proizvoda ove kompanije. Upoređivali smo ih sa cenama u marketima, i to ne sa primerima kada su ti proizvodi na akcijama. Uočili smo značajne razlike, a zamislite koliko onda možete uštedeti ako ove proizvode pazarite u nekom od marketa kada su na akciji!

Velike razlike

Tako na primer, ukoliko u "Juhorovoj" radnji kupite pileću posebnu kobasicu težine 350 grama, platićete je 130 dinara, jer računate da će tamo biti povoljnije. Međutim, varate se, jer je ista ta kobasica u "Tempu" 20 dinara jeftinija i košta 110 dinara. Ista je situacija i sa stišnjenom šunkom ovog proizvođača.

Poređenje cena

PILEĆA POSEBNA 350 g
cena u "Juhoru" 130
cena u "Tempu" 110

ĆUREĆA KOBASICA 325 g
cena u "Juhoru" 100
cena u "Disu" 94
cena u "Rodi" 93


STIŠNJENA ŠUNKA 350 g
cena u "Juhoru" 290
cena u "Disu" 275
cena u "Idei" 224
cena u "Rodi" 224


ČAJNA KOBASICA 300 g
cena u "Juhoru" 360
cena u "Idei"360
cena u "Rodi" 335
cena u "Disu" 320
cena u "Tempu" 280


VIRŠLE SPECIJAL 200 g
cena u "Juhoru" 115
cena u "Rodi" 115
cena u "Tempu" 115
cena u "Disu" 112
cena u "Idei"93


PILEĆE VIRŠLE 200 g
cena u "Juhoru" 105
cena u "Idei" 93


PAŠTETA DELIKATES KOKOŠIJA
cena u "Juhoru" 80
cena u "Idei" 75

*cene su izražene u dinarima

U matičnoj "Juhor" radnji ona košta 290 dinara, dok je u ostalim marketima poput "Disa", "Rode", "Idee" mnogo jeftina i možete je, u zavisnosti od mesta kupovine, platiti od 224 do 275 dinara. I "Juhor" čajna kobasica najskuplja je u istoj toj radnji i košta čak 360 dinara, dok isti taj proizvod u "Rodi" košta 335, u "Disu" 320, a u "Tempu" 280 dinara.

U radnji ove mesne industrije skuplje su i viršle, bilo pileće ili "specijal", čak i kokošija pašteta, koja recimo u "Juhor" radnji košta 80 dinara, a u "Idei" 75.

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) objašnjavaju da je upoređivanje cena danas jedini način da se pazari najjeftinija roba.

- Ovo je tipičan primer manipulacije i obmane potrošača, možemo čak reći i nepoštena poslovna praksa. Potrošači idu zdravom logikom - misle da je logično da "Juhorovi" proizvodi budu jeftiniji u njihovim radnjama i da će tako uštedeti novac, ali, nažalost, očigledno da nije tako.

To je dokazalo i ovo istraživanje, koje jasno ukazuje da je jeftinije u bilo kom marketu nego u radnji ovih mesnatih proizvoda.

Nekad su postojala načela kojima su se kupci vodili pri kupovini, ali tržište se menja, pa neke stvari koje su pre bile logične više nisu i kupci u Srbiji toga moraju biti svesni - napominju u NOPS-u i navode:

- Upravo zbog ovakvih situacija upozoravamo potrošače da treba pažljivo da kupuju i upoređuju cene, da čitaju deklaracije i biraju samo najpovoljnije za svoju potrošačku korpu.

Zato svi kupci, kada kupuju, na bilom kom mestu, moraju širom da otvore oči ako žele da pazare što jeftinije i da ne budu prevareni.

Menjati zakon

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević ističe da nije iznenađen rezultatom našeg istraživanja, jer se veliki proizvođači u poslednje vreme masovno služe ovakvim načinom poslovanja.

 

 

- Iako je ovakvo poslovanje suprotno ekonomskoj logici, kojom se vodi i većina kupaca u našoj zemlji, nažalost, ovaj problem je sve prisutniji na našem tržištu. Zato nisam iznenađen što su "Juhor" proizvodi skuplji u njihovim nego u drugim prodavnicama.

Ekonomska logika govori upravo suprotno, a to je da cene u njihovim radnjama treba da su niže nego na drugim mestima. "Juhor" ima mnogo manje troškove u svojoj prodavnici, jer ne daje rabat prodavcu, ali i iz proste logike, jer je tu zarada čista, nema ugrađivanja drugih lanaca. To ovde očigledno nije pravilo, a današnji proizvođači na sve se načine trude da zarade i zauzmu što bolji plasman na tržištu - naglašava Bogosavljević.

 

 

Na pitanje da li je onda ovo tipična prevara kupaca, on odgovara:

- Ne možemo na ovo gledati kao na prevaru potrošača jer po zakonu proizvođači su slobodni da sami formiraju cene svojih proizvoda. Jedino što mi možemo da uradimo jeste da apelujemo na potrošače da upoređuju cene kako bi bili sigurni da su kupili najjeftiniju robu. Ali i da nadležni organi hitno regulišu i urede ovu kategoriju kao deo Zakona kako se ovakve stvari više ne bi događale, a naši potrošači bili oštećeni - jasan je Bogosavljević.

Foto: InformerDN

 

Kovačević: Van svake ekonomske logike

Ekonomista Mlađen Kovačević smatra da je reč o nefer politici formiranja cena i da "Juhor" nakon ovog mora da se pozabavi profitom i korigovanjem cena.

- Ovo je baš apsurd! Sa svih aspekata gledanja, najispravnije je da proizvodi u ovom slučaju budu najjeftiniji u "Juhorovim" radnjama i da tu zapravo budu diskontne cene.

 

 

S druge strane, u drugim radnjama, shodno formiranju cena i tržištu, isti ovi proizvodi trebalo bi biti skuplji. Međutim, ovde je totalno druga priča i kosi se sa svim pravilima poslovne i ekonomske prakse - objašnjava Kovačević, i dodaje:

- Ono što je ovde takođe primetno jeste da ovakvim načinom poslovanja industrije "Juhor" drugi trgovinski lanci koriste svojih pet minuta i formiranjem nižih cena privlače kupce da kupuju "Juhorove" proizvode, a onda ih privuku na kupovinu i ostalih potrepština.

Ili što se u trgovini kaže, ostale radnje vode politiku nižih cena. Svakako, veoma je čudno što je ova mesna industrija dozvolila da se cene ovako razlikuju, pa smatram da ozbiljno treba da se pozabave cenama, profitom i plasiranjema na tržište - naglašava naš sagovornik.

 

 

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs



Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Amater

pre 4 godine

NIJE TO NISTA POGLEDAJTE CENE U NASEM OKRUZENJU ZA YUHOR,CARNEKS,TOPOLU,ZLATIBORAC I VIDECETE JOS VECU RAZLIKU U CENI.

pekabinac2011

pre 4 godine

ja resio problem davno sa ,,juhorom,,bojkot ove firme davno preduzeo,a oni nek nadu pametnije od mene ja nisam protiv,,i sve ostale bojkovati ,pa nek prodaju svojim radnicima

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija