PAPRENO ĆE VAS KOŠTATI, AKO OVO NE ZNATE: Istekom ugovora ne prestaju obaveze prema mobilnom operateru, O ČEMU SE RADI?!

Shutterstock

17:48 Zaštitnik potrošača 2

ZP/Telegraf | 22. 11. 2019.

PAPRENO ĆE VAS KOŠTATI, AKO OVO NE ZNATE: Istekom ugovora ne prestaju obaveze prema mobilnom operateru, O ČEMU SE RADI?!

Mnogi, kao i jedan naš sugrađanin koji nam se požalio, misle da je isticanjem ugovora sve završeno i da nemaju više nikakvu obavezu prema operateru

Naizgled banalno pitanje, ali važno, posebno kada se tiče vašeg novčanika jeste ono koje su nam postavili naši čitaoci - šta se dešava kada korisniku istekne ugovor koji je potpisao na dve godine sa mobilnim operaterom?

Naime, mnogi, kao i jedan naš sugrađanin koji nam se požalio, misle da je isticanjem ugovora sve završeno i da nemaju više nikakvu obavezu prema operateru. 

Činjenica je međutim, da ugovor nastavlja da važi, jer ste, uslovno rečeno, tako dozvolili.

- Postoje ugovorene obaveze koje se zaključuju na određeni vremenski period. Obično je to šest meseci, godinu dana ili dve godine, u zavisnosti od operatera i usluge koju korisnik, odnosno potrošač zaključuje.

Za period od minimalno godinu dana, na primer, potrošač ima pravo da ostvari neki popust, da kupi novi telefon, popust na pretplatu u iznosu od 50 odsto, pod uslovom da nakon isteka te minimaane obaveze, ukoliko želi da raskine ugovor, mora da isplati razliku cene popusta do punog iznosa cene proizvoda. Ili, ukoliko je kupljen uređaj, da se isplati puna cena i onda raskine ugovor - rekao je za Telegraf Bizinis  Marko Dragić, pravni savetnik u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije.

On objašnjava, da kada je reč o ugovoru od dve godine, on nastavlja dalje da teče pod istim uslovima kao i prvog dana kada je napravljen.

- Ugovor ima istu validnost sve dok korisnik ne ode u poslovnicu i ne podnese zahtevsa raskid ugovora. Tek nakon toga se smatra da je ugovor raskinut - kaže Dragić.

Na pitanje da li su operateri dužni da ipak obaveste svoje korisnike da im je ugovor na izmaku, kaže:

- Ne postoji zakonska odredba. Tako da operater nije obavezan da obavesti u nekom predviđenom roku korisnika o datumu isteka ugovora. To je isključivo poslovna politika firme i da li će na taj način zadržati postojeće korisnike ili dobiti nove - kaže nam Dragić.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs


Igor

22.11.2019. 19:44

Istice mi ugovor 20 decemra nikada vise, bez telefona isto ugovor na dve godine. A zasto bih placao penale nisam uzeo telefon cista prevara


Dane

25.11.2019. 07:52

Hahahaha...Vazi... al za malo. Na ugovoru postoji datum vazenja ugovora, tako da sve njihove price su za zastrasivanje neukih... a ima ih...


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]