• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Zastitnikpotrosaca.rs

13.12.2019

15:18

TEŽAK SKANDAL VINER ŠTEDIŠE: Uvredljivom reklamom omalovažavaju sterilne žene i mušku decu, KO NE RODI NE MOŽE DA NAPLATI?!

Zaštitnik potrošača

TEŽAK SKANDAL VINER ŠTEDIŠE: Uvredljivom reklamom omalovažavaju sterilne žene i mušku decu, KO NE RODI NE MOŽE DA NAPLATI?!

Podeli vest

Osiguranje "Moje blago" namenjeno je ženskoj deci uzrasta do 15 godine života. Osigurana suma se isplaćuje ukoliko osiguranik postane majka u periodu od 25 do 40 godina starosti. Domaći stručnjaci upozoravaju da je ova akcija veoma diskriminatorska i seksistički nastrojena

Skandalozna reklama Viner stediše za osiguranje i štednju namenjenu samo ženskoj deci pod sloganom "Moje blago" u najmanju ruku primer je više oblika diskriminacije, jer promoviše polisu za buduće naraštaje, na koju pravo isključivo imaju žene, i to samo one koje rode do 40. godine, piše Zaštitnik potrošača

Pomenuta kompanija o osiguranju, prema ovim informacijama koje pruža u reklami, jedino što reklamira jeste zapravo diskriminacija muškog dela populacije, ali i pripadnika LGBT populacije
Saša Borojević, marketinški stručnjak

U reklami se jasno ističe da osiguranje može ugovoriti za devojčicu od rođenja do 15. godine, a isplata se obavlja ukoliko osiguranica postane majka u periodu od 25 do 40 godina starosti.

Stoga se postavlja pitanje šta da rade žene koje se zbog zdravstvenih problema i lečenja steriliteta, koji je sve češći, u ulozi majke ostvare tek posle 40. godine ili pak uopšte ne uspeju. Još strašnije je to što su u spornoj reklami muška deca potpuno ignorisana i ovaj oblik štednje za njih i njihovu porodicu ne postoji.

 

 

 

Bojana Stanković iz Beograda, majka sedmogodišnjeg dečaka i devetogodišnje devojčice, javila se našoj redakciji ogorčena pomenutom polisom.

- Dakle, ja ovu polisu mogu da uplaćujem za ćerku, ali ne i za sina. Ukoliko to učinim, ja je uslovljavam da mora da se porodi, i to do 40. godine kako bi mogla da ostvari pravo na premiju. S druge strane, sin mi je izuzet iz pomenute vrste osiguranja iako će i on jednog dana možda postati roditelj. Sve u svemu, višestruka diskriminacija - ukazala nam je Stankovićeva na pomenutu reklamu i polisu.

Potpuni promašaj

U njoj se, između ostalog, kaže:
- Vreme leti, a vaša malena devojčica ili unuka danas, može se veoma brzo naći u zahtevnoj ulozi majke. Pripremite joj jedinstven i vredan poklon, koji će olakšati novi početak i pružiti finansijsku podršku u jednom od najbitnijih životnih momenata. Pomozite svojim naslednicama da budu spremne za važne korake i uloge kada odrastu. Osiguranje "Moje blago" namenjeno je ženskoj deci uzrasta od rođenja do 15. godine života.

 

 

Osigurana suma se isplaćuje ukoliko osiguranik postane majka u periodu od 25 do 40 godina starosti - glasi deo ove reklame.

Domaći stručnjaci upozoravaju da je ova reklama veoma diskriminatorska i seksistički nastrojena.

Apeluju na nadležne organe da pod hitno reaguju i zabrane oglašavanje ovakvog sadržaja. Prema njihovim rečima, ovde je prekršen Zakon o oglašavanju, za koji predviđena kazna ide i do 2.000.000 dinara.

 

 

Marketinški stručnjak Saša Borojević smatra da je ova kampanja Viner štediše potpuni promašaj.

- Pomenuta kompanija o osiguranju, prema ovim informacijama koje pruža u reklami, jedino što reklamira jeste zapravo diskriminacija muškog dela populacije, ali i LGBT pripadnika. Kada dobijete ponudu sa ovakvim uslovima, za osiguranje i isplatu, postavlja se pitanje šta je sa ovom kampanjom htelo da se postigne?! Ako je ideja bila socijalno prihvatljiv projekat, onda je ova kampanja Viner štediše potpuni promašaj - objašnjava Borojević.

Ovo je strašno

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović ističe za Zaštitnik potrošača da je ovakav način oglašavanja potpuni skandal i nemoguće je da se ovako nešto nudi potrošačima.

 

Činjenice "sporne" reklame

- Osiguranje se može ugovoriti za devojčicu od rođenja do 15. godine

- Plaćanje se obavlja do kalendarske godine u kojoj devojčica puni 25 godina

- Period uplate može da traje od 10 do najviše 25 godina

- Osigurana suma se isplaćuje ukoliko osiguranik postane majka u periodu od 25 do 40 godina starosti

- Ovo je strašno! Nemam komentar na ovakvo oglašavanje i na činjenicu da je neko dozvolio da se objavi ovakav reklamni tekst. Nedopustivo je da jedna ovakva kompanija dozvoli sebi ovakav način poslovanja. Ovde je pre svega prekršen Zakon o oglašavanju, za šta visina kazne ide i do 2.000.000 dinara, a zatim i Zakon o diskriminaciji.

Ova reklama je udar pre svega na one žene koje ne mogu da se ostvare u ulozi majke pre 40. godine, ali i na one koje imaju mušku decu. Takođe, ovakvim nuđenjem osiguranja ispada da se obaveza štednje odnosi samo na ženski pol. Zaista jedan ozbiljan propust i prekršaj - napominje Papović i dodaje:

- Smatram da ovo ne sme proći bez posledica i da nadležni organi, pre svega tržišna inspekcija, moraju da sankcionišu ovakvo oglašavanje Viner štediše. Da se terete zbog zakonskih prekršaja, ali i da se pod hitno naloži povlačenje reklame ili njena potpuna izmena. Jer se takva propaganda ne toleriše.

Podsetiću vas da smo, kada su se svojevremeno pojavila alkoholna pića samo za muškarce, odmah naložili njegovo povlačenje iz prodaje.

 

 

Viner štediše: Proizvod "Moje blago" je namenjen užoj ciljnoj grupi

U odgovoru na ovaj tekst Kompanija Viner štediše je istakla da u svom portfoliu ima više desetina proizvoda životnog osiguranja, te da je proizvod "Moje blago" nastao u cilju zadovoljenja specificnih potreba potencijalnih klijenata i prvi je u nizu proizvoda koji je namenjen užoj ciljnoj grupi.

- Osiguranici su ženska deca od rođenja do petnaeste godine starosti koja će biti u prilici da iskoriste štednju uvećanu za dobit koja se obračunava tokom celog trajanja ugovora o osiguranju. Osobenost ovog proizvoda u odnosu na ostale proizvode osiguranja namenjenih deci je veća osigurana suma koja se isplaćuje u slučaju kada osiguranik rodi dete-kažu iz Viner štediše i dodaju: 

- Cilj ove polise osiguranja je da pruži značajnu finansijsku podršku naslednicima u momentu velikih životnih preokreta. Imajući u vidu da u trenucima rođenja deteta i zasnivanja nove porodice značajno rastu troškovi života, polisa osiguranja Moje blago može biti izrazito vredan poklon koji će našim naslednicima omogućiti da sa manje briga preuzmu svoje nove obaveze.

iz Viner štediše ističu da nije tacno da žena nakon četrdesete godine „nema pravo na naplatu polise" kako stoji u naslovu teksta.

- Ukoliko osiguranik ne dobije dete do četrdesete godine starosti Wiener Städtische osiguranje je u obavezi da isplati iznos ukupno uplaćene premije osiguranja uvećane za dobit obračunatu tokom trajanja ugovora o osiguranju.

- Posebno napominjemo da reklamna poruka kojom se proizvod osiguranja "Moje blago" oglašava govori isključivo o prednostima ovog osiguranja i ni na koji način nije usmerena protiv bilo kog pojedinca ili grupa.

Uvodenjem novog proizvoda iz portfolia životnog osiguranja, "Moje blago" prvi je korak u realizaciji nove društveno odgovorne kampanje namenjene borbi za povećanje nataliteta u Srbiji-kažu iz Viner štediše. 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs



Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Dragana

pre 4 godine

Radim u pomenutoj Kompaniji i cilj nije bio vredanje muske populacije vec da zenska deca imaju nasledje kad budu pred udajom rode dete ili iskoriste za nesto drugo.Zenska deca su u Srbiji ugrozena susrecemo se sa nasiljem nad zenama i zato je to namenjeno zenskoj deci pri tome da se niko ne omalovazava.

Izbori 2024

TV

Šta se krije iza jezivog projekta "Lavanda"? Veštačka inteligencija napravljena zato da ubija! (VIDEO)
Live TV

Šta se krije iza jezivog projekta "Lavanda"? Veštačka inteligencija napravljena zato da ubija! (VIDEO)

Gost "Info dana" bio je analitičar Saša Borojević. On je govorio o tome na koji način su povezani svi ratovi koji se trenutno rasplamsavaju po celom svetu. Evo kakve veze ima Balkan i Srbija sa projektima velikih sila. Uživo u program, putem vajber linka, uključio se i Dževad Galijašević, stručnjak za terorizam koji je komentarisao kompleksne odnose između Amerike i Izraela.

19.04.2024

17:55

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija