DOKLE TAKO?! TRGOVCI OKRIVILI KUPCA: Odbili reklamaciju raspalih patika zbog zavezanih pertli, UZ SKANDALOZNO OBJAŠNJENJE!

Informer

15:04 Zaštitnik potrošača 3

Zastitnikpotrosaca.rs | 03. 02. 2020.

DOKLE TAKO?! TRGOVCI OKRIVILI KUPCA: Odbili reklamaciju raspalih patika zbog zavezanih pertli, UZ SKANDALOZNO OBJAŠNJENJE!

Najviše žalbi potrošača u Srbiji odnosi se na obuću, naročito na patike. Takođe, najviše odbijenih reklamacija odnosi se upravo na ovu robu, a krivica za raspalu patiku se svaljuje na kupca iako je do problema došlo posle samo mesec-dva nošenja.

U slučaju koji je registrovalo udruženje Nacionalne organizacije potrošača Srbije zabeležen je nesvakidašnji odgovor trgovca, a to je da se reklamacija na odvaljen đon odbija zbog "nepravilnog izuvanja zapertlanih patika". Reč je o paru obuće koji je nošen nepuna tri meseca, na kome se đon odvojio od gornjišta.

Tvrditi da je za odvajanje đona od gornjišta odgovoran potrošač koji je izuvao zapertlanu obuću u najmanju ruku je nestručno i neozbiljno - NOPS

Kada bi se, kako kažu u ovom udruženju, odgovor Komisije za reklamacije malo uprostio, on bi glasio: "Odbijeni ste, naš odgovor je konačan i nismo dužni ništa da vam pojašnjavamo i obrazlažemo. Ako niste zadovoljni, tužite nas."

Povodom ovog slučaja pravnici udruženja su kontaktirali spornog trgovca, kome su, između ostalog, napisali:

- Potrošač se zbog odbijene reklamacije obratio udruženju, gde je pravni tim nakon pregleda dostavljene dokumentacije utvrdio da postoje propusti u tumačenju zakonskih odredbi, budući da preduzeće "Ferit" nije akreditovano da se bavi stručnim procenama o načinu na koji je došlo do oštećenja obuće, već za to postoje specijalizovana stručna tela.

InformerDN

 

Tvrditi da je za odvajanje đona od gornjišta odgovoran potrošač koji je izuvao zapertlanu obuću u najmanju ruku je nestručno i neozbiljno, a još problematičnija je konstatacija da je dokaz za iznetu tvrdnju obuća koja je na reklamaciju doneta zapertlana - piše u dopisu koji je pravni tim NOPS-a uputio trgovcu.

InformerDN

 

Kako kažu, predložili su im da još jednom razmotre ovaj slučaj i donesu odluku koja će biti u interesu svih strana u sporu.

22 odsto žalbi potrošača odnosi se na obuću, a 75 odsto bude odbijeno

- Rešavanje prigovora potrošača, koji za predmet imaju obuću, sudskim putem, kao što sugeriše njihova

Komisija za reklamacije, nezamisliv je način rešavanja potrošačkih sporova na bilo kom tržištu i u bilo kojoj situaciji gde su trgovcima zadovoljni kupci, zahvaljujući kojima i ostvaruju profit na prvom mestu.

Međutim, ukoliko su profit i materijalni interes (na štetu krajnjih kupaca) cilj njihovog osnivanja i poslovanja, onda su, donekle, ovakva odluka i obrazloženje razumljivi - kažu u NOPS-u.

U ovom udruženju smatraju da nema potrebe uplitati sudske organe u rešavanje spora oko zapertlanih patika.

- Ali ukoliko je to njihova konačna odluka, i nju ćemo spremno dočekati, kao i na desetine sličnih nerazumnih odluka domaćih trgovaca sa kojima se suočavamo svakodnevno.

Tvrditi da je za odvajanje đona od gornjišta odgovoran potrošač koji je izuvao zapertlanu obuću u najmanju ruku je nestručno i neozbiljno.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE
 
Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs

Boki

03.02.2020. 15:36

Reklamirao sam kopacke i naravno da je reklamacija odbijena uz obrazlozenje da je ostecenje nastalo usled udaraca obucom.Bas cudno da se fudbal igra udaranjem lopte kopackom.Pazicu sledeci put?


XXL

03.02.2020. 17:41

Da se naš sud drži one trgovačke da je kupac uvek u pravu i da ih oderu dobio bi lik originalne patike i to extra kvaliteta.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]