• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: A. Crnomarković

21.07.2020

14:01

UŽAS, SBB MRTVIMA ŠALJE RAČUNE! Iako su sva dugovanja izmirena, a ugovori odavno raskinuti, NA IME POKOJNIKA ZADUŽENJA I DALJE STIŽU?!

Zaštitnik potrošača

UŽAS, SBB MRTVIMA ŠALJE RAČUNE! Iako su sva dugovanja izmirena, a ugovori odavno raskinuti, NA IME POKOJNIKA ZADUŽENJA I DALJE STIŽU?!

Podeli vest

Ženi iz Novog Sada već četiri meseca stižu zaduženja na ime pokojnog oca, a za ugovor koji je raskinut pre tri godine. Obećali joj ispravku, pa umesto storna poslali još jedan račun

Kada god pomislimo da kompanija SBB ne može više da naškodi svojim klijentima od svih onih primera o kojima pišemo godinama, oni nas u tome demantuju!

Ovaj put su prevazišli sami sebe jer šalju račune za kablovsku televiziju građanima na ime njihovih pokojnih roditelja iako je ugovor sa SBB-om raskinut, oprema vraćena, a sva dugovanja izmirena.

 

 

SBB svesno krši Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o obligacionim odnosima. Petar Bogosavljević, Pokret potrošača

Da sve bude gore, kada oštećeni potrošači odu u službu za reklamacije i predstave problem, dobiju obrazloženje da je reč o grešci i da će računi biti stornirani, ali se to ne dogodi već oni nastave da stižu.

Redakciji Zaštitnika potrošača javila se sa ovim problemom, između ostalih, i čitateljka iz Novog Sada.

Lažno obećanje

- Molim vas da mi pomognete da rešim problem sa fakturama koje SBB šalje na ime mog pokojnog oca od 1. marta 2020. godine, a osnovni ugovor o zasnivanju pretplatničkog odnosa je raskinut, sve obaveze izmirene, oprema vraćena na dan 30. marta 2017, odnosno čak tri godine pre nego što je ovo počelo da stiže.

 

 

Kada sam saznala da SBB dostavlja ove račune, 19. juna sam ih pozvala da vidim o čemu se radi. Upućena sam u službu reklamacija u Bulevaru oslobođenja u Novom Sadu sa svom dokumentacijom koju posedujem - priča nam ova nesrećna žena i nastavlja:

- Donela sam im na uvid original Raskida ugovora o zasnivanju pretplatničkog odnosa u kom je jasno i precizno navedeno da su sve dospele obaveze prema SBB-u izmirene zaključno sa 30. martom 2017. godine, kao i da je vraćena oprema koju je moj pokojni otac koristio.

 

 

Službenica je kopirala gorenavedeni dokument, rekla mi je da će proslediti nadležnima da se storniraju zaduženja, izvinila se zbog očigledne greške i obećala mi da će me obavestiti čim se to tehnički sprovede.

Umesto storniranja neopravdanih zaduženja, i svega onoga što su mi obećali, meni je i sada došao račun za jun 2020. Zaista ne znam kako ovo da rešim i kako da se izborim sa onim što radi ova kompanija.

 

 

Kršenje zakona

Predstavnici udruženja za zaštitu potrošača kažu da je kompanija SBB prevazišla samu sebe i da ovim što radi krši nekoliko zakona. Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević pozvao je sve oštećene klijente ovog kablovskog operatera da ne odustaju i da pravdu potraže na sudu.

- Više ni sam ne znam koliko žalbi i kršenja zakona smo imali za SBB, ali ovako nešto još nisam video. Dešavalo se sa kablovskim operaterima da ako neko premine a naslednici ne raskinu ugovor, računi nastave da stižu, ali da ljudi sve pravno i dokumentovano reše za života i da onda nakon tri godine dolaze računi to stvarno nisam doživeo. Potrošači moraju da se organizuju i da se suprotstave.

U pitanju je sistemska anomalija, SBB zloupotrebljava svoj monopolski položaj i samo u ovom slučaju krši i Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o obligacionim odnosima. Nepoštena poslovna praksa kod ove kompanije je došla do tog nivoa da ih uopšte i ne zanima što konstantno na svakom polju oštećuju potrošače.

 

Oni imaju monopol, imaju milijarde i igraju na tu kartu da će potrošači dići ruke i platiti i da neće ulaziti u spor sa njima i njihovim skupim advokatskim timovima. I baš zbog toga oštećeni treba da se udruže i da ih tuže i pošto imaju validna dokumenta sigurno će ih pobediti na sudu.

Svakako, ovde bi već godinama morali da reaguju i država i nadležna ministarstva i inspekcije i da rigorozno kazne ovu kompaniju za sve što radi. Niko nije i ne sme biti jači od države i njenih zakona, pa ni SBB - oštar je Bogosavljević.
 

SBB ponovo bez komentara

I povodom ovog skandala kontaktirali smo kompaniju SBB, kao i uvek do sada, u želji da čujemo i njihovu stranu priče i da nam objasne zbog čega se dešava da nakon niza godina ljudima dolaze računi za pokojne roditelje iako su oni sve izmirili i zbog čega to ne storniraju kada već obećaju klijentima. Međutim, po već uobičajenoj praksi, ova kompanija nas nije udostojila odgovora na naš upit.

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs




Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
zato

pre 3 godine

sam ih i napustio.... katastrofa koliko su bezobrazni...

Psihijatar

pre 3 godine

Prosto. Kad je bila u sluzbi za reklamacije trebala je traziti jos jednu kopiju da sluzbenica overi pecatom i datumom kada je reklamirala problem. Vrati se kuci i kad god stigne racun sa njim u kantu za smece.

Sale

pre 3 godine

Meni je isticao ugovor sa SBB 13.06., da mi nebi automatski produzavali ugovor, otišao sam 08.06. i raskinuo ugovor. Medjuvremenu, se supruga odlučila da sa SBB sklopi novi ugovor, i SBB terenska ekipa dolazi 09.06. i raskačuje uređaje po starom tj. raskinutom ugovoru i postavlja nove uređaje. Meni kažu imate 30 dana da razdužite aparate. Međutim, sledećeg meseca jula, za predhodni mesec mi stiže pun iznos na ime pretplate da platim. Žalio sam im se i rekao da mi nisu pružili uslugu pos tarom ugovoru do 13., jer su mi skinuli sa instalacije uređaje 09., i da sam ja raskinuo ugovor 08. Kako je moguće da naplaćuju pun iznos pretplate od 01.-30.06.2020. g. Kažu da je tako predviđeno ugovorom bez obzira dali je ili nije pružena usluga. Znači imaju pravo da za osam dana naplate kao za pun mesec. pored toga vrlo često mi se dešavalo i sad opet se dešava, da nemaju signala za internet. I da ne mogu da pruže uslugu bržu od 100-150 max mbps, a reklamiraju da daju znatno brže brzine interneta i 100tinu čuda. A uslovljavaju sve da moraju da uzmu fiksni broj telefona, kao i ostali. Znači SBB je prevarantska firma, to odgovorno tvrdim i imam za to dokaze. Međutim, situacija i sa ostalim provajderima je manje više ista ili slična, narod niko ne štiti od prevara velikih a i manjih firmi, naročito internet provajdera i mobilnih operatera.

sledeća vest

Izbori 2024

Nastavljeni razgovori vlasti i opozicije o izbornim uslovima!
Izbori 2024

Nastavljeni razgovori vlasti i opozicije o izbornim uslovima!

U Skupštini Srbije nešto posle 13.00 časova počeo je sastanak predsednice Skupštine Srbije Ane Brnabić sa predstavnicima poslaničkih grupa, političkih stranaka nacionalnih manjina i udruženja, radi konsultacija oko obrazovanja radnih grupa za unapređenje izbornog procesa i uvid, kontrolu i reviziju Jedinstvenog biračkog spiska.

26.04.2024

14:13

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija

Kragujevački opštinari dali krv!
Humanitarna akcija

Kragujevački opštinari dali krv!

Zaposleni u Gradskoj upravi Kragujevac danas su, u organizaciji Samostalnog sindikata GU organizovali prvu od dve godišnje akcije dobrovoljnog davalaštva krvi za potrebe Banke krvi Univerzitetskog kliničkog centra u ovom gradu.

26.04.2024

12:17