• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: K. Milanović

30.03.2022

18:17

IZGUBILI KARTICE, ODBILI OTVARANJE RAČUNA, ŠETALI JE PO FILIJALAMA... Zbog banke ženi posao visio o koncu!

Zaštitnik potrošača

IZGUBILI KARTICE, ODBILI OTVARANJE RAČUNA, ŠETALI JE PO FILIJALAMA... Zbog banke ženi posao visio o koncu!

Podeli vest

Beograđanka V. S. sačuvala je svoje radno mesto samo zahvaljujući tome što su joj u drugoj banci za posla sata omogućili uplatu u dolarima. U Unikreditu je uslovljavali preuzimanjem novih kartica, za koje, verovali ili ne, nisu znali gde se nalaze

Beograđanka V. S. (ime i prezime poznato redakciji) zbog neprofesionalnosti Unikredit banke zamalo je morala da odustane od veoma važnog poslovnog puta u Dubai od kog joj je zavisio posao. Zapravo, na put je otišla samo zato jer je uslugu koja joj je bila potrebna dobila u drugoj banci, i to u roku od pola sata. Osim što je izgubila čitav dan i išla s kraja na kraj grada ne bi li u svojoj matičnoj banci otvorila devizni račun za uplatu u dolarima, izgubila je i gomilu živaca ni kriva ni dužna.

- Dobila sam u kompaniji u kojoj radim zadatak da idem u Dubai na veoma važan poslovni put. Kada su mi to saopštili, moram priznati da sam bila oduševljena, jer mi je to bila odlična poslovna prilika. Kako mi je dnevnice i novac za hotel uplaćivala inostrana firma, pitali su me da li imam devizni račun. Naravno, odmah sam im poslala podatke i uputstva za uplatu, jer imam devizni račun, kao i dinarski u Unikredit banci. Međutim, posle nekoliko dana javili su mi da je došlo do problema i da na moj račun mogu da se uplate samo evri, a da oni posluju isključivo sa dolarima. Pokušala sam da proverim o čemu je reč pozivanjem kol-centra banke, ali mi se niko nije javljao na telefon. Nije bilo druge, uputila sam se u filijalu, gde mi je šalterska službenica potvrdila da se moj devizni račun odnosi isključivo na evropsku valutu. Već uspaničena, tražila sam da mi otvore odmah novi devizni račun na koji mogu da mi budu uplaćeni dolari, ali sačekalo me je još jedno neprijatno iznenađenje kada su mi rekli da to ne mogu da urade - započinje svoju priču uznemirena V. S.

Foto: Shutterstock

Naime, njoj su u banci objasnili da joj kartice koje koristi za dinarska plaćanja ističu do kraja meseca, da su joj izrađene nove, i da dok ih ne podigne ne mogu da joj otvore račun za uplatu u dolarima.

- U tom trenutku sam se nalazila na Novom Beogradu, a filijala u koju su me uputili po kartice nalazi se na sat vremena putovanja gradskim prevozom. Iako u škripcu s vremenom, morala sam odmah da odem. Važno mi je bilo da sve završim na vreme kako na poslu ne bih imala problema, a vremena nisam imala mnogo - priča V. S.

Kako kaže, u tom trenutku nije ni sanjala da prave muke tek počinju.
- Za pultom u filijali gde je trebalo da preuzmem nove kartice radnici sam objasnila o čemu se radi, pa je otišla da ih potraži. Međutim, nakon više od deset minuta vratila se i rekla mi da kartice nisu kod njih. E, tu sam već poludela! Iako u sistemu piše da se nalaze tu, nisu bile. Na pitanje gde su, dobila sam odgovor da ne zna. Vidno besna, zatražila sam joj da mi otvori novi račun, ali i od nje sam dobila odgovor da to ne mogu da uradim sve dok ne podignem kartice. Iste one za koje oni ne znaju gde se nalaze. Jedini odgovor koji sam od njih dobila bio je da oni ne mogu ni na koji način da mi pomognu. Možete da zamislite koliko sam bila besna. Na sreću, uspela sam da otvorim račun u drugoj banci na vreme, inače da sam se oslonila na njih, ne bih ni mogla da odem na veoma važan poslovni put, a o mogućim problemima na poslu bolje i da ne govorim.

Foto: Shutterstock

NEBO JE GRANICA

Banka nema pravo da uslovljava jednu uslugu korišćenjem druge usluge! Izgleda da je samo nebo granica kada je reč o ponašanju bankara
Dejan Gavrilović, Efektiva

Domaći stručnjaci zgroženi su ovakvim ophođenjem prema klijentima! Predsednik udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" Dejan Gavrilović kaže da ovakvo poslovanje Unikredit banke i ponašanje prema klijentu ne samo da je sramno nego nije ni logično.

- Banka nema pravo da uslovljava jednu uslugu korišćenjem druge usluge! Zaista mi nije jasno kakve veze ima kartica jednog računa sa otvaranjem drugog. To ne bi smelo da se događa, to je klasična ucena. Mada i ne čudi me, izgleda da je samo nebo granica kada je ponašanje bankara u pitanju. Ono što je sigurno jeste da nikakve logike za ovakvo poslovanje nema - kaže on i dodaje:

- Ukoliko ovaj potrošač ima dokaze za ovakvo poslovanje banke, treba da uputi žalbu Narodnoj banci Srbije. Nažalost, nema pravo na odštetu jer nije imao nikakvu materijalnu štetu uzrokovanu ovakvim ponašanjem banke. Takođe, klijenti u ovakvim situacijama treba da se okrenu, ugase račun u ovoj banci i odu u drugu koja im odgovara, baš kao što je u ovom slučaju potrošač i uradio.
Naš sagovornik ističe da bankari često promovišu digitalno bankarstvo, dok sa druge strane ni osnovne usluge klijenti ne mogu da odrade iz bilo koje filijale.

- Banke često na sva usta hvale, reklamiraju i promovišu digitalno bankarstvo, a ne dozvoljavaju da klijenti ni proste operacije odrade u filijali koja im je najbliža, već ih za svaku sitnicu upućuju u matičnu filijalu. Paradoks - kaže Gavrilović.

Unikredit: Žao nam je zbog neprijatnosti

U Unikredit banci, kojoj smo uputili pitanja o pomenutom slučaju, kažu da im je izuzetno žao što je došlo do neprijatne situacije u kojoj se njihov klijent našao.

- Nemamo podatke o kom klijentu je reč, i zbog toga nismo bili u mogućnosti da proverimo sve detalje sa našim kolegama u ekspozituri i da shvatimo zašto je došlo do pomenutog propusta i nesporazuma. Otvaranje dodatnog deviznog platnog računa u okviru paketa računa u Unikredit banci nije uslovljeno preuzimanjem kartice za dinarska plaćanja. Takođe, klijent može koristiti devizni račun, i nije neophodno da on bude povezan sa nekom platnom karticom, već se klijent može opredeliti da li to želi - kažu u ovoj banci i dodaju:

- Nama u Unikredit banci zadovoljstvo naših klijenata i podrška u rešavanju svih njihovih finansijskih potreba je prioritet, stoga još jednom izražavamo žaljenje i šaljemo izvinjenje za svaku neprijatnost koju je klijent imao. Uvek smo na raspolaganju za sve sugestije i predloge unapređenja korisničkog iskustva. Pozivamo sve klijente da nam se obrate kako bismo razrešili sve nedoumice i nepoznanice i na obostrano zadovoljstvo nastavili dalju poslovnu saradnju.

 




Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija