Autor: Klix.ba

21.11.2016

OTKRIĆE! Astronomi pronašli planetu čija godina traje devet dana

Zanimljivosti

OTKRIĆE! Astronomi pronašli planetu čija godina traje devet dana

Astronomi sa Instituta za astronomiju na Kanarskim Ostrvima otkrili su stenovitu planetu udaljenu od Zemlje oko 32 svetlosne godine

Egzoplaneta je zbog svoje veličine ušla u kolokvijalnu kategoriju "superzemlje". Naime, pretpostavlja se da je njena masa 5,4 puta veća od Zemljine, kruži oko crvenog patuljka GJ 536, a godina joj traje samo devet dana.

STIVEN HOKING: Ostalo nam je još samo 1.000 godina na Zemlji!

Planeta koja je nazvana GJ 536 b trenutno je jedina otkrivena u potencijalno većem sistemu. Iako se ona ne nalazi u zoni optimalnoj za razvoj života, naučnici se nadaju da će njene komšije, čije postojanje tek treba da bude potvrđeno, budu u znatno boljoj poziciji.

ONI STOJE IZA SVIH MISTERIJA SVEMIRA! Naučnici otkrivaju zašto nikada nismo videli vanzemaljce!

- Stenovite planete se često pronalaze u grupama, pogotovo oko zvezda ovoga tipa, tako da smo sigurni da ćemo naići na planete koje su udaljenije od svog sunca i čija godina traje najmanje 100 dana pa do nekoliko zemaljskih godina -  rekao je istraživač Alehandro Suárez Maskarenjo.

Astronomi se nadaju da će oko zvezde GJ 536 pronaći sistem sličan Trappistu 1 koji u svom sastavu ima tri stenovite planete u zoni pogodnoj za razvoj života.

Naime, GJ 536 b je preblizu svoje zvezde da bi se život kakav poznajemo mogao razviti, dok se tzv. zlatokosa zona nalazi iza njene orbite.

Katastrofalne prognoze Španaca! Gudelj ne ide na Evropsko prvenstvo?
Fudbal

Katastrofalne prognoze Španaca! Gudelj ne ide na Evropsko prvenstvo?

Selektor Srbije Dragan Stojković nije dugo mogao da uživa u lepim vestima, jer se Aleksandar Mitrović sjajno oporavlja od povrede butnog mišića. As Sevilje Nemanja Gudelj (32) će kako prenose španski mediji 99 odsto zbog povrede propustiti Evropsko prvenstvo (do 14. juna do 14. jula).

24.04.2024