(FOTO) ASTRONOMI OTKRILI PLANETU OD RUBINA I SAFIRA? Tri puta je veća od Zemlje

pexels.com

10:23 Zanimljivosti 0

B92.net/informer.rs | 26. 12. 2018.

(FOTO) ASTRONOMI OTKRILI PLANETU OD RUBINA I SAFIRA? Tri puta je veća od Zemlje

Astronomi su otkrili planetu koja ima sjaj rubina i safira. Egzoplaneta nazvana "HD 219134 b" je 21 svetlosnu godinu udaljena od Sunčevog sistema i nalazi se u sazvežđu Kasiopeja

"Planeta od rubina" je svetlucava planeti, čija je masa pet puta veća od Zemljine, a oko matične zvezde kruži toliko brzo da je obiđe za svega tri zemaljska dana.

Njeno svetlucanje u crvenoj i plavoj boji izazivaju oksidi aluminijuma, kojih ima mnogo na toj planeti.

Astrofizičari sa univerziteta u Cirihu i Kembridžu rade na studiji u okviru koje tragaju za potpuno novom vrstom egzoplanete, a "HD 219134 b" jedan je od tri najbolja kandidata.

Egzoplanete nastaju iz diska prašine i gasova oko protozvezde. Dalje od centra tih sistema nastaju gasni džinovi, dok bliže svojoj zvezdi nastaju stenovite planete.

Astrofizičari navode da gasne planete ne mogu da imaju magnetno polje i da je reč o nebeskim telima koja su potpuno novi tip "superzemlje" sa egzotičnim sastavom, prenose naučni portali.