Autor: hina

28.09.2019

(VIDEO) NASA snimila nešto nestvarno: POGLEDAJTE PRVI SNIMAK KAKO CRNA RUPA "GUTA" I UNIŠTAVA ZVEZDU!

Naučnici su, prvi put uz pomoć NASA teleskopa za "lov" na planete, zabeležili kako ogromna crna rupa uništava nesrećnu zvezdu što pokazuje haotični događaj u svemiru od početka do kraja.

Satelit američke svemirske agencije TESS otkrio je detaljni sled nestanka zvezde udaljene 375 miliona svetlosnih godina koja je povučena moćnom gravitacijom supermasivne crne rupe, objavili su naučnici u četvrtak.

Zvezda veličine našeg Sunca na kraju je "progutana" u retkom svemirskom događaju, dodaju. Astronomi su koristili međunarodnu mrežu teleskopa kako bi otkrili fenomen pre nego što su se okrenuli TESS-u koji je dizajniran da "lovi" udaljene planete a koji je zabeležio početak dramatičnog događaja pokazujući svoju efikasnost u promatranju svemira.

- Tu se radilo o kombinaciji sposobnosti i sreće i ponekad vam to treba da pogurate nauku napred - rekao je astronom Tomas Holoien iz Carnegie instituta za nauku koji je vodio istraživanje objavljeno u časopisu "Astrofizikal džurnal".

Takav fenomen se dogodi kad se zvezda previše približi supermasivnoj crnoj rupi, objektu koji postoji u središtu mnogih velikih galaksija uključujući naš Mlečni put.

Veoma snažne gravitacijske sile crne rupe rastrgnu zvezdu i nešto materijala bude izbačeno u svemir, a ostatak upadne u crnu rupu formirajući pri tom disk vrućeg, sjajnog plina.

- Možemo meriti brzinu kojom postaje sjajnija a uočimo i pad temperature i sjaja koji su jedinstveni - kaže Holoien.

Uočavanje oscilacija svetla dok crna rupa proždire zvezdu i izbacuje zvezdani materijal u spirali moglo bi pomoći astronomima da razumeju ponašanje crne rupe, naučnu misteriju od rada fizičara Alberta Ajnštajna pre više od veka kada je istraživao uticaj gravitacije na svetlo u pokretu.

dr

pre 4 godine

sta je ovde snimljeno? ovo je smesno, ovakvu i bolju animaciju bi ja sam napravio, uh....

Bora Solunac udario na Đilasa, Ponoša i Miloša Francuza: Teško će objasniti kako to da su uslovi u Beogradu loši, a u Srbiji dobri!

Borislav Novaković iz Narodnog pokreta Srbije, poznatiji kao Bora Solunac, rekao je da su sva tri zahteva koja je opozicija imala ispunjena i istakao da će Miloš Jovanović, Zdravko Ponoš i Dragan Đilas teško odbraniti narodu to što u Beogradu bojkotuju izbore jer kažu da ne postoje dobri izborni uslovi, dok u Srbiji izlaze na lokalne izbore.

25.04.2024