• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: K. Milanović

11.12.2019

14:13

VAŽNO DA ZNATE SVOJA PRAVA: Ubedili devojku da je rok za reklamaciju na raspale čizme 7 dana i odbili je

Vesti

VAŽNO DA ZNATE SVOJA PRAVA: Ubedili devojku da je rok za reklamaciju na raspale čizme 7 dana i odbili je

Podeli vest

Devojci iz Valjeva u prodavnici obuće "CCC shoes and bags" nisu prihvatili žalbu na raspale čizme jer ih je kupila mesec dana ranije, što je grubo kršenje zakona

Potrošači, pre nego što krenete u prodavnicu da reklamirate proizvod kojim niste zadovoljni, obavezno se prvo detaljno raspitajte o svojim pravima kako vas trgovci ne bi pravili budalama!

Prodavačica mi je rekla da zamene primaju samo u prvih sedam dana! Pošto nisam znala svoja prava, progutala sam priču i sa bušnim čizmama otišla kući
T. P., prevareni potrošač

Naime, našoj redakciji javila se čitateljka iz Valjeva T. P. kojoj su u prodavnici obuće "CCC shoes and bags" odbili da prime reklamaciju uz obrazloženje da istu prihvataju samo u prvih sedam dana! I ta laž bi im prošla, samo da se ona na vreme nije raspitala o tome koja su njena prava. Stručnjaci upozoravaju da je ovo čist primer grubog kršenja Zakona o zaštiti potrošača.

Danak neznanju

Kako nam je ispričala, pre nešto malo više od mesec dana kupila je kratke čizme u ovoj prodavnici.
- Kako je bilo toplo, nisam ih ni nosila, tek jednom ili dvaput. Međutim, kada sam ih pre nekoliko dana obula i provela malo duže vremena u njima, shvatila sam da nešto nije u redu sa levom cipelom. Svaki put kada podignem nogu osetim kao da se napravi vakuum u peti, kad stanem na zemlju, osetim pucketanje. Shvatila sam da je peta bušna.

 

 

Odmah sam cipele odnela u prodavnicu da vratim. Objasnila sam prodavačici šta se dešava i tražila da zamenim za drugi par ili da mi vrate novac. Rekla mi je da uzmem drugi par i da će mi zameniti, bez ikakvih daljih pitanja. Međutim, čim sam izvadila račun, nastao je problem - priča ona i dodaje:

- Prodavačica mi je rekla da zamene primaju samo u prvih sedam dana! Pošto nisam znala svoja prava, progutala sam priču i sa bušnim čizmama otišla kući. Besna i razočarana što sam bacila pare, nazvala sam sestru kako bih joj se požalila šta mi se desilo.

 

Slučaj treba prijaviti tržišnoj inspekciji i ukoliko je došlo do kršenja zakona, CCC će morati da plati kaznu koja se kreće do dva miliona dinara
Dejan Gavrilović, "Efektiva"

Tek tad sam shvatila kakvom su me budalom napravili! Sestra mi je rekla da se to i njoj dešavalo, da to nije po zakonu i da tražim da mi pošalju cipele na reklamaciju. Tako sam i uradila.

Sutradan sam se spakovala i ponovo otišla. I dalje čekam da mi jave da li će odobriti zamenu. Očigledno oni tako svima kažu, pa nekoga uspeju i da nasamare. I mene bi, da se nisam na vreme raspitala - kaže naša sagovornica.

Prijavite inspekciji

Dejan Gavrilović iz udruženja Efektiva napominje da je CCC prekršio zakon.

- Ovo je čisto kršenje zakona, po kome je trgovac dužan da uzme čizme i pošalje ih na reklamaciju. Prema zakonu, u prvih šest meseci teret dokazivanja je na trgovcu. To znači da oni moraju da pošalju robu na ispitivanje i da dokažu da ona nema grešku.

 

 

BROJKA: 3.500 dinara koštale su sporne čizme

Ukoliko se ipak ispostavi da greška postoji, trgovac je dužan da robu zameni ili vrati novac potrošaču. U zakonu rok od sedam dana ne postoji!

Pojedini trgovci sada nude da u prvih sedam dana robu vratite bez ikakvog pitanja, ali čak i da je to bio slučaj, ne bi odbili da proizvod pošalju na reklamaciju - kaže Gavrilović i dodaje:

- Slučaj treba prijaviti tržišnoj inspekciji i ukoliko ona utvrdi da je došlo do kršenja zakona, CCC će morati da plati kaznu koja se kreće od 200.000 do dva miliona dinara - ističe Gavrilović.

 


 

 

Zakon o zaštiti potrošača je jasan!

 

* Prodavac je dužan da na prodajnom mestu vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija, kao i da obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija u toku radnog vremena

* Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.)

* Prodavac je dužan da potrošaču izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.

 

 

* Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju.

* Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije.

* Rok ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj od dana podnošenja reklamacije.

 

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs



Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Izbori 2024

Vesti

TV

Na Kosovu se ide na satanizovanje Srba i vraćanje u prošlost! Referendum nije ispunio svoju svrhu, rešenje je Zajednica srpskih opština! (VIDEO)
Live TV

Na Kosovu se ide na satanizovanje Srba i vraćanje u prošlost! Referendum nije ispunio svoju svrhu, rešenje je Zajednica srpskih opština! (VIDEO)

Život pod terorom Aljbina Kurtija na Kosovu i Metohiji još uvek predstavlja ogroman problem za Srbe koji tamo žive, a Zapad, sa svojim licemernim ponašanjem i dvostrukim aršinima, ne doprinosi rešavanju situacije. Na ovu temu u "Info jutru" televizije Informer govorio je predsednik Društva lobista Srbije Nenad Vuković.

23.04.2024

12:40

Niko ne priča o tome šta se desilo u Kravicama ili Bratuncu! Nemačka po svaku cenu hoće da opere sve što je radila tokom 20. veka! (VIDEO)
Live TV

Niko ne priča o tome šta se desilo u Kravicama ili Bratuncu! Nemačka po svaku cenu hoće da opere sve što je radila tokom 20. veka! (VIDEO)

Zašto se pitanje navodnog genocida u Srebrenici poteže danas, 29 godina kasnije, dok na Bliskom istoku Izrael svakodnevno ubija veliki broj palestinskih civila? Ko stoji iza sramne rezolucije i šta je skriveni motiv za nju? Na ovu temu, u "Info jutru" Informer TV, govorio je Vladimir Marinković, predsednik Kongresa srpsko-američkog prijateljstva.

23.04.2024

10:06

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija