PROVERITE PRODAVCA PRE KUPOVINE NA INTERNETU: Ukoliko nema ovih pet stvari, bolje ga zaobiđite

Shutterstock

16:51 Zaštitnik 0

ZP/novosti | 29. 01. 2020.

PROVERITE PRODAVCA PRE KUPOVINE NA INTERNETU: Ukoliko nema ovih pet stvari, bolje ga zaobiđite

Potrošačima se savetuje da izbegavaju kupovinu od neregistrovanih trgovaca, jer ukoliko dođe do bilo kakvog problema, ne postoji nikakva mogućnost institucionalne zaštite

Potrošači koji kupuju robu u onlajn prodavnicama to treba da čine samo od firmi koje su registrovane, jer samo tako mogu da zaštite svoja prava. Ukoliko pazare preko sajtova i društvenih mreža od nepoznatih profila, lako mogu da budu prevareni. U takvim situacijama veoma teško će rešiti bilo koji problem do koga dođe prilikom kupovine.

Šef pravnog tima Nacionalne organizacije potrošača Srbije, Mladen Alfirović, ističe da se najveći deo internet trgovine obavlja u sivoj zoni i upozorava građane da budu obazrivi.

- Savetujemo potrošače da izbegavaju kupovinu od neregistrovanih trgovaca, jer ukoliko dođe do bilo kakvog problema, na primer, da dobiju nešto što nisu naručili, da plate, a da im ne stigne roba, da prodavac odbije da postupi po prigovoru ili reklamaciji, ne postoji nikakva mogućnost institucionalne zaštite - objašnjava Alfirović.

- Tada ne mogu da se obrate inspekciji ili organizacijama potrošača, jer je roba kupljena od nekog fizičkog lica, ili se uopšte ne zna ko stoji iza profila ili sajta preko koga je obavljena trgovina.

Da bi izbegli ovakve situacije, potrošači treba da vode računa da firma od koje kupuju bude registrovana. Propisana je zakonska obaveza, kako ističe naš sagovornik, da svako ko se bavi prodajom putem interneta, mora da ima podatke za identifikaciju.

- Bilo da se radi o prodaji preko sajtova ili "Fejsbuka" i "Instagrama", trgovac mora da istakne identifikaciju koju čine adresa, sedište, broj telefona, PIB i matični broj firme - objašnjava Alfirović.

- To su sve podaci na osnovu kojih je preduzetnik registrovan u APR za obavljanje delatnosti.

Dozvoljeno je da se predomislite

Milan Alfirović iz NOPS ističe da potrošači uglavnom ne znaju da prilikom onlajn kupovine imaju pravo da se u roku od dve nedelje predomisle i proizvod vrate prodavcu bez navođenja bilo kakvog razloga.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

PROČITAJTE JOŠ

KUPILA TV PA NA DOSTAVU ČEKALA MESEC DANA Kada je aparat konačno dostavljen, usledio je novi šok!

OPREZ! ŠOPING PREKO INSTAGRAMA MAČKA U DŽAKU: Za 7. 490 dinara dobili smeće od patika

MOBILNI JE NOVČANIK I PLATNA KARTICA: Umesto brojeva i lozinki prepoznaće vas po otisku prsta i crtama lica



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]