OTKRIVENA BALON PLANETA! Udalljena je milionima svetlosnih godina, naučnici šokirani!

Pixabay

09:32 Ljubav i zdravlje 2

B92.net/informer.rs | 12. 12. 2018.

Naučnici su duboko u svemiru pronašli jednu veoma čudnu planetu koja izgleda kao veliki balon. Ova, kako Independent navodi, bizarna planeta, ima atmosferu ispunjenu helijumom

Naučnici su otkrili da iz nje izazi gas i da ta planeta zapravo izgleda poput balona koji je napunjen helijumom.

Planeta je 124 svetlosnih godina od Zemlje i otkrivena je od strane međunarodnog tima istraživača koje predvode naučnici s Univerziteta u Ženevi u Švajcarskoj.

- Ovo je zaista uzbudljivo otkriće, pogotovo što je helijum otkriven samo u atmosferi egzooplanete. Nadamo se da možemo da koristimo ovo istraživanje kako bismo saznali koje planete imaju vodonik i helijum i koliko dugo mogu da održavaju gasove u svojoj atosferi - rekla je dr Džesika Spajk sa odseka za fiziku i astronomiju Univerziteta u Eketeru.

DRAMATIČNE PROMENE! 2030. godine Zemlja se vraća u stanje od pre tri miliona godina! STIŽE SUŠA, A MNOGE VRSTE ĆE NESTATI!

Ova planeta, koja je približno iste veličine kao Neptun, nazvana je HAT-P-11b i nalazi se u sazvežđu Cignusa. Kao deo studije, istraživači su koristili spektrograf u Španiji kako bi sagledali koliko ta planeta blokira svetlost od svoje zvezde kada prolazi pored nje.

Instrument je potom razdvojio zvezdanu svetlost u svoje komponentne boje, poput duginih. Kako helijum apsorbuje svetlost određene talasne dužine, istraživači su otkrili veliki oblak gasa koji okružuje planetu i blokira mnogo više svetlosti od same planete.

Kako bi naučnici pratili putanje atoma helijuma koristili su kompjuterske simulacije. Vinsent Bourier, koji je vodio kompjutersku simulaciju, rekao je da je helijum izbačen sa dnevne strane planete na noćnu stranu na više od 10 000 kilometara po satu.

"Zato što je to tako lagan gas, lako izbegava privlačenje drugih planeta i stvara prošireni oblak oko nje."

Upravo taj fenomen, objasnio je, ovoj planeti daje i oblik balona.

Naučnici su utvrdili i da je gornja atmosfera ove novootkrivene planete 20 puta bliža njenoj zvezdi nego Zemlja Suncu.

Romain Alart, student Univerziteta u Ženevi i prvi autor studije, rekao je da su pretpostavili da bi ova blizina sa zvezdom mogla da utiče na atmosferu ove egzoplanete.

Istraživački tim smatra da bi studija mogla da dovede do boljeg razumevanja ekstremnih atmosferskih uslova oko najtoplijih egzoplaneta.

dzony

12.12.2018. 12:06

Pa ovo su velelepne gluposti i lazi.Cime su to videli...hajde vi sto objavljujete ovako nesto,malo razmislite,koliko je to milion svetlosnih godina,koliko je to daleko.ta cifra ,ako zelite da je napisete,ne bi stala u celu vasu redakciju makar koliko sitno pisali.To sluzi samo za obmanjivanje ljudi i kao opravdanje za trosenje enormnih suma novca od strane NASE.