SKAČE VAM PRITISAK? Ove vežbe bi mogle da vam pomognu!

Shutterstock

14:16 Ljubav i zdravlje 0

Herz Heute/informer.rs | 21. 10. 2019.

SKAČE VAM PRITISAK? Ove vežbe bi mogle da vam pomognu!

Upravljanje stresom vrlo je značajno ako imate visok krvni pritisak. Ali nisu sve tehnike koje se preporučuju za opuštanje pogodne za osobe s hipertenzijom, upozoravaju kardiolozi i dodaju da se to odnosi i na neke vrste joge

Vrste joge koje zahtevaju da više vremena ostanete u istom položaju zahtevaju i puno snage, a mogu da podignu krvni pritisak, ističu u časopisu Herz Heute.

Stilovi joge koji uključuju puno kretanja, poput hatha joge ili hasyje, bolji su izbor za osobe s visokim krvnim pritiskom. Za njih su posebno prikladne kontrolisane vežbe disanja i progresivno opuštanje mišića.

Opšte preporuke za osobe s povišenim krvnim pritiskom pri vežbanju joge:

SVAKI DRUGI LEK JE - LAŽAN! Rizična kupovina preko interneta, ovo se najviše falsifikuje!

- ne izvoditi inverzne položaje (obrnuti položaji tela, stojanje na glavi, sveća…)

- duže zadržavati dah samo kod vežbi kod kojih se to napomene, ne zadržavati se predugo u određenom položaju ako je pojačan dotok krvi u glavu

- vežbe izvoditi više dinamično, nego statično, ali polagano osećati reakcije tela (ako se oseti prevelika napetost, napraviti veću pauzu ili prestati s vežbanjem)

Shutterstock

- vežbati u granicama svojih mogućnosti jer vežbanje mora da bude prijatno, uskladiti pokrete i disanje

- pre, između i nakon vežbanja opustiti se psihički i fizički, koncentrirati se na kvalitet u izvođenja vežbi, a ne na kvantitetu, ali svakako uključiti meditaciju, tehnike opuštanja, dubokog disanja i vizualizacije

Najbolja tehnika opuštanja, kažu kardiolozi je svakodnevni aerobni trening u trajanju od oko 30 minuta, bilo da je reč o hodanju, trčanju, vožnji bicikla ili plivanju.

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]