NIKAD VIŠE JO-JO EFEKAT! 10 pravila da vam se izgubljeni kilogrami ne vrate

Shutterstock

18:23 Ljubav i zdravlje 0

alo.rs/informer.rs | 28. 12. 2019.

NIKAD VIŠE JO-JO EFEKAT! 10 pravila da vam se izgubljeni kilogrami ne vrate

Ako spadate među one koji su isprobali razne dijete koje ne pomažu, otkrivamo vam u čemu je problem...

Veliki problem sa dijetama jeste što se kilogramu uvek vraćaju posle nekog vremena. I zato se uvek nalazimo u začaranom krugu.

To potvrđuju i brojna istraživanja, kao što studija s Medicinskog fakulteta na Harvardu. Naime, ispitanici koji su učestvovali u istraživanju su tokom dijete u proseku izgubili oko 22 kilograma. Nakon tri godine njihova kilaža bila je malo niža od one koju su imali pre dijete.

- Na početku svake dijete izgubimo oko 5 do 10 posto kilaže, ali čini se da većina ljudi s vremenom vraća kilograme - rekla je voditeljica studije Trejsi Men.

SOK OD KROMPIRA! Niste ni svesni šta sve može da uradi za vaše ZDRAVLJE!

Dijete hranu pretvaraju u neprijatelja

Konzumiranje hrane bi trebalo da bude užitak, te ukoliko je smatrate neprijateljem samo ćete poremetiti ishranu. Čak i one dijete koje se opisuju kao potpuno zdrave mogu da uzrokuju razne poremećaje, poput ortoreksije, opsednutosti zdravom hranom. Stoga, kako ne biste narušili vaše celokupno zdravlje jedite umereno.

Shutterstock

Dijete utiču na vašu percepciju gladi

Veći deo vremena koji provedete na dijeti vi ste zapravo orjentisani na ignorisanje gladi. A to s vremenom samo otežava reguliranje kilaže. To povećava i rizik da ćete se suočiti s emocijama ili iz dosade jesti više nego što je vašem organizmu potrebno.

BEZ OVOGA NIKAD NE IDE U KREVET! Džej Lo otkrila tajnu blistave kože!

Zbog dijeta vaš metabolizam usporava

Kako biste smršali potrebno je da budete u kalorijskom deficitu, što znači da vaše telo treba da sagori više kalorija nego što ih unesite. Manje unetih kalorija dovodi do negativnog uticaja na rad vašeg metabolizma.

Istraživanja su pokazala da ljudi na puno nižoj kalorijskoj dijeti zapravo gube manje kilograma od onih koji ih unose više. Dakle, telo usporava metabolizam kako bi najbolje iskoristilo kalorije koje unosite.

NAJJEFTINIJI I NAJZDRAVIJI DORUČAK: Ako ovo budete jeli svakog dana, PRIMETIĆETE ČETIRI NEVEROVATNE PROMENE u organizmu!

Dijeta vas može podstaći na prejedanje

Dijeta nije baš prijatno iskustvo jer ne jedete hranu koju zaista želite. To izaziva stres koji ne ide u korist gubitku kilograma. Pritom se javlja hormon stresa, kortizol, povezan s prejedanjem koji podiže nivo insulina i smanjuje nivo šećera. Zbog toga će vam se "tražiti" masna hrana i slatkiši.

Shutterstock

Umesto borbe s dijetom, da biste smanjili svoju kilažu isprobajte nekoliko zdravih trikova:

Skuvajte svoje obroke

Možda će vam oduzeti više vremena nego da kupite gotova jela, ali priprema svojih obroka ima puno prednosti. Na taj način ćete uštedeti novac i znaćete koje sastojke stavljate u svoje obroke.

VRATITE ENERGIJU POSLE TRENINGA ILI VELIKOG NAPORA! Evo kako se oporavite u sekundi

Jedite savesno

Nemojte da jedete ispred TV-a. Budite prisutni u trenutku u kojem jedete kako biste izbegli prejedanje.

Shutterstock

U ishranu unesite više proteina

Uz više proteina u telu smanjiće se apetit, ubrzaće se sagorevanje masti, a i put do mišića biće lakši.

Užinajte

Cilj je ne fokusirati se isključivo na tri glavna obroka već jesti više puta u toku dana, ali manje. Slana i slatka užina u vidu voća je poželjna, sve dok je u pitanjau zdrav izbor.

NEPRIJATAN ZADAH NESTAJE ODMAH! Ove namirnice eliminišu miris belog luka!

Ne pijte kalorije

Treba da znate su sokovi, instant kafe i alkohol prepuni kalorija koji su neprijatelji dobre linije.

Koristite manje tanjire

Odličan trik koji će vam pomoći da dovedete svoju liniju u normalu jeste da jedete iz manjih tanjira. Na taj način ćete prevariti svoj mozak, a telo će vam samo reći je li ta količina dovoljna ili je ipak potrebno još pola tanjira.

Shutterstock

Hidrirajte svoje telo

Konzumiranje vode jedan je od najvažnijih načina da ostanete zdravi i da podstaknete svoj metabolizam na rad.

(FOTO) BILA JE POPULARNA FOLK PEVAČICA, A ONDA SE POSVETILA VERI! Evo kako danas izgleda!

Naspavajte se

Umor podstiče pojavu gladi i želje za hranom te utiče na nivo hormona koji regulišu sitosti pa na taj način uzrokuje povećanje kilaže.

Shutterstock

Na etiketama tražite sastojke, ne kalorije

Neki proizvod možda ima samo 100 kalorija, ali ako sadrži i desetak grama šećera, uz njega nećete smršati na zdrav način.

KAKO NEGOVATI KOSU TOKOM ZIME - Mali trikovi koji će vam promeniti život!

Budite strpljivi

Salata je lagan obrok koji lako zasiti, te je uvek dobar izbor. Ako je uvrstite u svoju ishranu nećete magičnim putem stesati liniju, ali to i ne treba da bude cilj. Ključ je da neželjene kilograme gubimo polako kako se ne bi javio bumerang efekat.

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.