DIJABETIČARI, U OVIM SEMENKAMA JE SPAS! Regulišu nivo glukoze u krvi i pritom ne sadrže GLUTEN!

Pixabay

20:39 Ljubav i zdravlje 0

srbijadanas.rs/informer.rs | 24. 02. 2020.

DIJABETIČARI, U OVIM SEMENKAMA JE SPAS! Regulišu nivo glukoze u krvi i pritom ne sadrže GLUTEN!

Izvor vitamina!

Čia semenke su sitna crna, bela i tamnosmeđa semena i one su jestivi deo biljke čije je poreklo iz Meksika. Ova biljka je iz porodice pitomih nana koja predstavlja veoma bogat izvor hranljivih materija i minerala.

SASTOJCI VAM SE NEĆE SVIDETI, ali kad vidite kako od ovog napitka GUBITE KILOGRAME, pićete ga umesto kafe i ćaja!

Ove semenke sadrže 20% proteina, 20% omega 3 masnih kiselina, 8 vrsta amino kiselina, vitamine A, B, C,E i D, gvožđa, kalijuma, kalcijuma. Ne sadrže gluten i zbog visoke koncentracije vlakana poboljšavaju probavu. Veoma su snažan antioksidant. Odlične su za dijabetičare iz razloga što imaju pozitivan uticaj na nivelisanje glukoze u krvi. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Cia seme. Ova biljka, poslednjih godina je postala veoma popularna zahvaljujući svojim vrednim nutritivnim svojstvima, čime je stekla i status superhrane. Osim što je puna hranljivih sastojaka, ujedno je i pravi (niskokalorični) izvor energije, pa je čest izbor u ishrani onih koji nastoje da regulišu svoju telesnu težinu. Kako su ove semenke vrlo zasitne, idealne su za doručak, a mogu se jesti sirove, kuvane, natopljene u vodi ili mleku, pa čak i mlevene. Možete pronaći bezbroj recepata sa čiom, a evo i nekoliko razloga zašto bi ova supernamirnica trebala da se nađe na vašem svakodnevnom meniju. ▪Usporava starenje kože ▪Čuva dentalno zdravlje ▪Pospesuje probavu ▪Cuva zdravlje srca ▪Jaca kosti i izgradjuje misice ■Kako jesti čiu? S obzirom na to da ove semenke imaju blag okus, mogu se dodati u većinu jela, ali ako ih jedete sirove, u njihovu izvornom obliku, teško ćete apsorbovati sve hranjive materije koje čia sadrži. Najbolji način za pristup njenim vitaminima i mineralima je da natopite semenke. Ukoliko ih ostavite u vodi preko noći one će nabujati i postati želatinaste, pa će biti lakše da ih svarite, a ujedno će vaše telo moći da apsorbuje sve hranjive materije iz njih. Semenke možete staviti u smuti ili napraviti od njih puding. Možete ih kombinovati sa jajima i hlebom ako ga pečete kod kuće, a mlevene semenke možete dodati u gotovo sva kuvana i pečena jela, jer im nećete promeniti ukus. U svakom slučaju, čiu možete dodati u većinu jela, tako da vam ne treba mnogo kreativnosti i vremena da uvrstite ovu namirnicu u vaš svakodnevni jelovnik. #healthyfood #chiaseed #healtyrecipe #organicfood #healtychia #healtybreakfast #healthysnack #zdravahrana #ciaseme #ciasemenke #zdravrecept #zdravacia #zdravdorucak #zdravauzina #foodolino

Објава коју дели Zdrava ishrana (@foodolino) дана 19. Феб 2019. у 1:44 PST

Čia semenke se preporučuju onima koji žele da izgube višak kilograma. Nutricionisti preporučuju otprilike jednu kašiku dnevno, a kada ih koristite pijte dosta vode jer su bogate vlaknima. Odlične su za metabolizam, rast i razvoj mišića i kostiju. Bogate su mineralima kao što su: mangan, fosfor i bakar.

Prema naučnim analizama, 28 grama chia semenki sadrži 138 kalorija, 8 grama masti, 12 grama ugljenih hidrata, 10 grama vlakana i 5 grama proteina. Prema tome, jedna puna kašika dnevno pbezbeđuje, 30% mangana, 27% fosfora, 18% kalcijuma, i nešto manje bakra, cinka i kalijuma.

Pixabay

Ove semenke su neutralnog ukusa, tako da neće uticati na drugu hranu koju jedete istovremeno. Možete ih dodavati u testa, žitarice, salate odnosno možete ih dodati u gotovo svaku hranu koju jedete.

Čia semenke možete naći u prodavnicama zdrave hrane i bio šopovima. 


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]