Promo

20:45 Auto 0

informer.rs | 29. 12. 2015.

(FOTO) NAJTRAŽENIJI POLOVNJACI U 2015! Nemci i dalje u vrhu liste!

Najtraženiji polovni automobili u Srbiji su oni sa cenom do 2.000 evra. Tradicionalno, najtraženija marke automobila potiču iz Nemačke: folksvagen, opel, audi i BMW zauzimaju prva četiri mesta. U stopu ih sledi fijat, kojeg prate reno, mercedes i pežo. Ni ford nije daleko, dok je citroen s mukom uspeo da napravi nešto veću prednost u odnosu na alfa romeo. Iza njih su izjednačeni Zastava i Škoda, pokazalo je najnovije istraživanje

Lista koja sledi, napravljena je na osnovu utisaka vozača i statistike koju je sproveo sajt polovniautomobili.com. Pročitajte zbog čega su pojedini modeli bili veoma traženi u 2015. godini:

Fijat punto II (1999-2010)

Prednosti – Jeftin. Majstori i delovi se lako nalaze. Održavanje nije skupo. Mala potrošnja goriva, naročito kod dizelaša. Odličan za grad, pregledan, lak za parkiranje, a ipak ima dovoljno mesta za vozača i suvozača. Odličan odnos uloženo-dobijeno.

Mane – Benzinac od 60 konjsih snaga suviše slab. Problem prave sitnice oko struje, sijalice, elektro-servo, sajla kvačila, podizači, sajle klimatizacije… Neudoban prilikom dužih putovanja, posebno na zadnjoj klupi. Lošija završna obrada u kabini i zvučna izolacija. Slabe kočnice.

Promo

Opel astra G (1998-2009)

Prednosti – najpouzdaniji je benzinac od 1.6 litara, mada ni ostale verzije nisu loše. Dizelaš od 1.7 litara je veoma mali potrošač. Pristupačne cene delova, kako novih, tako i polovnih. Otporna na koroziju. Nudi dovoljno mesta u kabini. Generalno nema probleme sa elektronikom.

Mane – tvrda i neudobna sedišta, što naročito smeta pri dužim putovanjima. Isto važi i za oslanjanje. Osetljiv prednji trap. Benzinac 1.4 suviše slab, a 1.6 troši ulje. Dizelašu 1.7 na većim kilometražama strada upravljačka jedinica pumpe visokog pritiska - popravka je veoma skupa.

Promo

VW Golf IV (1997-2003)

Prednosti – Lako se prodaje i dobro drži cenu. Dizelaši vrlo malo troše, pružaju odlične performanse, izdržljivi su i generalno pouzdani, mada nisu imuni na skupe kvarove. Robustan. Delovi se lako nalaze. Kvalitet materijala, izrada i zvučna izolacija na premijum nivou. 

Mane - Benzinci od 1.4 i 1.6 litara tromi i troše mnogo goriva. “Kvarljivi” podizači stakala, ECU, izduvni sistem, turbina, dizne, protokomer, lambda sonda... Nedovoljno mesta u kabini, naročito na zadnjoj klupi. Održavanje skuplje nego što mnogi misle. Mogući skupi kvarovi kod dizelaša lako pojedu svu uštedu.

Promo

Reno megane II (2002-2009)

Prednosti – Izuzetno udoban. Prostrana kabina, čak i pozadi. Pogodan za duga putovanja. Dizelaš od 1.5 l je veoma mali potrošač, a pruža dobre performanse - vlasnici ga toplo preporučuju. Povoljna cena u odnosu na konkurente sličnog godišta. Dizelaši od 1.9 i 2.0 l takođe za preporuku.

Mane - Mali prtljažnik zbog specifičnog dizajna. Suviše se naginje u krivinama, nedovoljno direktan upravljač, osetljivo oslanjanje, loša preglednost, problematična ključ kartica. Prisutno škripanje plastike i drugi zvuci u kabini.  Dizelaš 1.5 osetljiviji je na loše gorivo od snažnijih 1.9 dCi i 2.0 dCi.

Promo

Fijat stilo (2001-2007)

Prednosti - Motor 1.9 JTD je na veoma dobrom glasu: malo troši, dobro "vuče“, elastičan je i veoma pouzdan. Stillo nudi odličan odnos cene i kvaliteta, pouzdan je, a održavanje nije skupo. Vlasnici hvale i prostranost kabine (čak i na zadnjem sedištu) i prtljažnika. Solidno se ponaša u krivinama.

Mane - Učestale su žalbe na probleme sa elektronikom, posebno kada je u pitanju vazdušni jastuk. Sijalice u farovima ne traju dugo i teško se menjaju. Osetljivo oslanjanje i malo odstojanje od tla; naročito nizak prednji kraj, pa lako dolazi do „kontakta“, kratka i tvrda prednja sedišta.

Promo

Peugeot 307 (2001-2007)

Prednosti - Francuski udoban, sa dovoljno mesta za sve putnike - prostraniji nego što deluje spolja. Odlična sedišta. Sve dizel verzije su za preporuku: imaju dovoljno snage za bezbedno preticanje, uz vrlo pristojnu potrošnju. Održavanje je pristupačno, a delovi lako dostupni.

Mane - Oslanjanje nije naročito izdržljivo, naročito prednje, mada se to može pripisati našim lošim putevima. Lošije performanse i veća potrošnja kod benzinaca. Vlasnici preporučuju da se izbegava verzija sa filterom čestica (FAP). Često stradaju sijalice u farovima. Problemi sa elektronikom.

Promo

Ford fokus (1998-2004)

Prednosti - Ubedljivo najupravljiviji u klasi, mada nema sportski imidž. Delovi i održavanje nisu toliko skupi koliko se generalno misli. Udoban i izuzetno pouzdan. Prostrana kabina. Najviše se preporučuje 1.8 TDDI motor (nema plivajući zamajac), retko pravi probleme i vrlo je ekonomičan.

Mane - Nešto tvrđe oslanjanje. Nepregledan, naročitno pri vožnji unazad. Kod pojedinih dizel verzija mogući skupi kvarovi, pa se treba čuvati lošeg goriva. Pre kupovine ga treba dobro proveriti, pošto troškovi popravke mogu da budu veliki. Nedostatak kvalitetnih servisa. 

Promo

BMW Serije 3 - E46 (1998-2004)

Prednosti - Pouzdan. U stanju je da pređe ozbiljne kilometraže ako je dobro i redovno održavan. Ipak, jeftin primerak u lošem stanju može napraviti dosta problema. Potrošnja za ovu klasu vozila je prihvatljiva. Upravljiv i lepo leži na putu. Udoban.

Mane - Benzinci uvek imaju veću potrošnju, posebno ako se forsira. Održavanje nije jeftino ali je prihvatljivo. Prednji trap brzo strada, tvrđi za naše puteve. U zavisnosti od godišta, problem može da se javi sa separatorom uljnih isparenja i turbo punjačem. Tiptronic menjač jedan od čestih kvarova.

VUČIĆ: Službeni polovnjaci po 40 odsto nižim cenama!



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]