26.05.2018.
VELIKI POVRATAK "GOLFA DVOJKE" U SRBIJU! Verovali ili ne, možete ponovo da ga UVEZETE! Pixabay
telegraf.rs/informer.rs | 17.02.2018. | 13:08

VELIKI POVRATAK "GOLFA DVOJKE" U SRBIJU! Verovali ili ne, možete ponovo da ga UVEZETE!

Auto         0

Izmenjena je Uredba o uvozu motornih vozila, a najvažnija novina je to da se svaki automobil stariji od 30 godina sada automatski smatra oldtajmerom i može da se uveze bez obzira na to što ne ispunjava Euro 3 standard

Uredba je, kako piše sajt polovniautomobili, izmenjena tako da je sada omogućen uvoz automobila koji su 1987. godište i stariji, uz uslov da vozila moraju da budu očuvana i u ispravnom stanju. 

Koja su nova ograničenja za uvoz oldtajmera? 

Kada se uvoze polovni automobili, Euro 3 ograničenje ne važi za vozila od istorijskog značaja, kolekcionarske primerke i oldtajmere. 

To su vozila: 

1) koja su proizvedena pre trideset i više godina, 

2) koja su očuvana i održavana u originalnom i ispravnom stanju, i 

3) koja predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa.

ebay.com

Problem br. 1 - uslov "očuvan i u ispravnom stanju" 

Dakle, ne možete da uvezete, na primer, nekog Golfa 2 koji je zarđao, udaren, motor treba da se popravi i slično, pa ste izračunali da možete u Srbiji u svojoj garaži i uz mala ulaganja da ga dovedete u vozno stanje. 

Tu se opet javlja onaj prateći problem, tako karakterističan za Srbiju, a to su propisi koji nisu dovoljno jasni i koji ne sadrže sve neophodne informacije. 

U ovoj Uredbi piše da je dokaz da se radi o: 

a) očuvanom i održavanom u originalnom i ispravnom stanju 

b) vozilu koje predstavlja svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa 

a potrebna je ipotvrda koju izdaje Muzej automobila u Beogradu. 

ENGLEZ ZALJUBLJEN U "JUGIĆE" I "KEČEVE"! Profesor iz Britanije sakuplja "Zastavine" automobile!

Dakle, ovo bi trebalo da bude odgovor svima koji su planirali da postave sledeća pitanja: Ko će i kako odlučivati da li je auto očuvan i održavan u originalnom i ispravnom stanju? Da li će se to obavljati na AMSS ispitivanju koje prolaze svi automobili koji se uvoze? Da li će važiti isti kriterijumi?

Problem br. 2 - gde naći takav auto? 

Ovaj problem je u direktnoj vezi sa problemom br. 1 - nećete moći da uvezete nekog "krša" iz 1987. godine, da ga sredite i vozite kao auto za svaki dan. 

Popravljanje i održavanje automobila u inostranstvu skuplje je nego kod nas, veće su dažbine za registraciju starih vozila koja mnogo zagađuju (osim ako nisu registrovani kao oldtajmeri, ali to je posebna priča), a i cene novijih su osetno niže, plus veće plate i povoljniji krediti... 

Anel Grbović



Zato ideja o pronalasku nekog super-jeftinog i očuvanog tridesetogodišnjaka baš nije tako lako izvodljiva. 

Uostalom, svako može na stranim oglasima da pronađe auto kakav želi i da zatim proveri ispunjava li uslove za uvoz kao oldtajmer.

OPET MUKE S POLOVNJACIMA! Evo zašto sada NE MOGU DA SE REGISTRUJU!

Kako se određuju carina i porez za oldtajmere? 

Pravila su ista kao za sva druga putnička vozila. Carina se ne plaća ukoliko je automobil proizveden na teritoriji Evropske unije, a porez je 20 odsto. 

Kako se određuje cena oldtajmera? 

Kao osnovica za određivanje uvoznih dažbina uzima se cena na kupoprodajnom ugovoru ili fakturi, ali carinici mogu da posumnjaju u realnost navedene cene. 

Tada će na osnovu kataloga ili na drugi način pokušati da procene realnu vrednost vozila, a mogu da zatraže i pomoć Muzeja automobila Beograd. 

Realna vrednost zavisi od brojnih faktora, uključujući i stanje automobila.

Kako je bilo do sada?

Dosadašnja uredba o uvozu motornih vozila dozvoljavala je uvoz vozila od istorijskog značaja i kolekcionarskih primeraka, koji ne ispunjavaju Euro 3 normu. 

Tu su se ubrajala sledeća vozila: 

1) proizvedena do 31. decembra 1970. godine 

2) uvedena u proizvodnju kao model do 31. decembra 1970. godine, bez obzira na stvarnu godinu proizvodnje pojedinog primerka, ili 

3) koja predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa 

IMA SE PARA! PORASLA PRODAJA NOVIH AUTOMOBILA, kupljeno oko 3.000 vozila više nego lane!

Dakle, ako je automobil proizveden pre 31. decembra 1970. godine, mogli ste da budete sigurni da se smatra oldtajmerom, kao i da možete da ga uvezete. Ukoliko je automobil bio mlađi, ali je taj model počeo da se proizvodi pre navedenog datuma, mogli ste takođe da ga uvezete. 

R. Barjaktarević



Čak i u slučaju da vozilo nije ispunjavalo ni jedan od ovih uslova, ali je "predstavljalo svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa", bilo je dozvoljeno vlasniku da ga uveze i registruje u Srbiji. 

U ovu kategoriju spadala su maloserijska vozila, veoma retki primerci određenog modela i slično.

Potvrda pre kupovine 

Da ne biste sebe doveli u situaciju da kupite automobil koji ne možete da uvezete, potvrdu od Muzeja najbolje je nabaviti pre potpisivanja ugovora. 

Naravno, potvrda je neophodna na granici, kada započinjete proceduru uvoza.

OSTAVI KOMENTAR

Ime*

Komentar
Koliko je tri plus pet?
Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]

 Vreme
Beograd 24°  
clear sky
24°C
Beograd
  • Beograd
    24°
    clear sky
  • Novi Sad
    24°
    clear sky
  • Niš
    22°
    clear sky
  • Subotica
    20°
    shower rain
  • Zrenjanin
    24°
    clear sky
  • Klek
    24°
    clear sky
  • Kula
    21°
    clear sky
  • Sombor
    21°
    clear sky
  • Vrbas
    21°
    clear sky
  • Vranje
    21°
    scattered clouds
  • Prokuplje
    22°
    clear sky
  • Leskovac
    22°
    clear sky
  • Arilje
    20°
    light rain
  • Kraljevo
    22°
    few clouds
  • Apatin
    21°
    clear sky
  • Vlasotince
    22°
    clear sky
  • Pirot
    22°
    clear sky
  • Inđija
    24°
    clear sky
  • Loznica
    23°
    few clouds
  • Grocka
    23°
    clear sky
  • Kovin
    23°
    clear sky
  • Ruma
    24°
    clear sky
  • Kladovo
    22°
    scattered clouds
  • Novi Pazar
    15°
    light rain
  • Jagodina
    22°
    few clouds
  • Ivanjica
    20°
    few clouds
  • Titel
    24°
    clear sky
  • Ub
    22°
    clear sky
  • Bor
    21°
    clear sky
  • Nikinci
    24°
    clear sky
  • Batajnica
    24°
    clear sky
  • Surdulica
    17°
    clear sky
  • Ralja
    24°
    clear sky
  • Zlatibor
    18°
    light rain
  • Popinci
    24°
    clear sky
  • Kosjeric
    20°
    light rain

Štampano izdanje