21.07.2018.
OVAKO SE "PUMPAJU" CENE REZERVNIH DELOVA! Auto-industrija zarađuje UZ POMOĆ TAJNOG SOFTVERA! Shutterstock
Zaštitnik potošača | 18.06.2018. | 14:29

OVAKO SE "PUMPAJU" CENE REZERVNIH DELOVA! Auto-industrija zarađuje UZ POMOĆ TAJNOG SOFTVERA!

Auto         0

Zahvaljujući kompjuterskom programu za praćenje i određivanje cena rezervnih delova, evropski proizvođači automobila samo u poslednjih deset godina povećali su prihode za milijardu dolara, na štetu kupaca

Softver "Partneo" navodno koriste "Reno", "Jaguar", "Lend rover", "Pežo" i "Sitroen"

Najpoznatiji proizvođači automobila, poput "Renoa", "Jaguara", "Lend rovera", "Pežoa" i "Sitroena", šteluju cene rezervnih delova uz pomoć softvera "Partneo". Zahvaljujući sofisticiranom kompjuterskom programu za praćenje i određivanje cena rezervnih delova, evropski proizvođači automobila samo u poslednjih deset godina povećali su prihode za milijardu dolara. Naravno, na štetu kupaca koji plaćaju ne stvarnu vrednost delova, već onu koja auto-industriji omogućava enormnu zaradu na maržama.

Prema dokumentima do kojih su došli francuski portal Mediapart, Rojters i Evropska mreža istraživačkih novinara, softver kompanije "Asentur" pod nazivom "Partneo" omogućava proizvođačima da identifikuju za koje su rezervne delove kupci voljni da plate više, za koliko te cene treba povećati.

Povlači se čak 60.000 "audija"

Nemačke vlasti su naredile povlačenje iz prodaje 60.000 vozila "audi A6" i "audi A7" pošto je otkriven nelegalan softver. Navodno, softver je sposoban da prikazuje lažne nivoe emisije štetnih gasova, saopštila je nemačka savezna agencija za automobile KBA. Opoziv se u Nemačkoj odnosi na 33.000 vozila s motorom po standardu Euro šest, naveo je portparol KBA. "Audi" je potvrdio da je gotovo 60.000 tih vozila u Evropi i naveo da radi na poboljšanju softvera.

S druge strane, uz pomoć njega oni znaju i koje delove ne treba poskupljavati jer ih nadziru treće strane, poput regulatornih tela ili osiguravajućih kuća. "Partneo" navodno koriste "Reno", "Jaguar", "Lend rover", "Pežo" i "Sitroen". Softver je pre nekoliko godina predstavljen i "Hondi", "Micubišiju", "Volvou" i BMW-u.

U prezentaciji BMW-u 2013. godine, "Asentur" je naveo kako njegov softver omogućava klijentima povećanje cena delova za prosečnih 15 odsto. Međutim, dodali su da poskupljenje zavisi od vrsta delova. U prezentaciji za šest klijenata, uključujući "Hondu", "Volvo" i PSA, kompanija je preporučila da bi cenu većine delova trebalo udvostručiti.

Shutterstock


Na primer, "Micubišiju" su preporučili da cenu metalne pločice sa nazivom modela podigne za 507 posto, sa 14,42 na 87,49 evra. Čelnicima "Volvoa" su kazali kako je korišćenje "Partnea" kod sedam proizvođača automobila i kamiona rezultiralo godišnjim povećanjem prihoda za 415 miliona dolara.

90 odsto je prosečna marža na rezervne delove

U "Volvou" tvrde da nisu koristili softver, dok je "Honda" ostala nedostupna za komentar. U BMW-u takođe tvrde da se nisu odlučili za korišćenje "Partnea".

"Asentur" ističe kako softver nije nepošten prema vlasnicima vozila već je fokus na povećanju efikasnosti klijentovog poslovanja. Podsetimo, proizvođači automobila godinama se kritikuju širom sveta zbog cenovne politike rezervnih delova. U Francuskoj udruženje SRA, iza kog stoje osiguravajuće kuće, prati rast cena delova i javno ih objavljuje kako bi izvršila pritisak na proizvođače. Naime, dok na prodaji celog vozila proizvođači teško mogu da računaju na maržu višu od 10 posto, na rezervnim delovima marže dosežu i do 90 procenata.


OSTAVI KOMENTAR

Ime*

Komentar
Koliko je tri plus pet?
Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]

 Vreme
Beograd 32°  
clear sky
32°C
Beograd
  • Beograd
    32°
    clear sky
  • Novi Sad
    31°
    clear sky
  • Niš
    31°
    clear sky
  • Subotica
    31°
    clear sky
  • Zrenjanin
    31°
    clear sky
  • Klek
    31°
    clear sky
  • Kula
    31°
    clear sky
  • Sombor
    31°
    clear sky
  • Vrbas
    31°
    clear sky
  • Vranje
    31°
    clear sky
  • Prokuplje
    31°
    clear sky
  • Leskovac
    31°
    clear sky
  • Arilje
    28°
    scattered clouds
  • Kraljevo
    31°
    clear sky
  • Apatin
    30°
    clear sky
  • Vlasotince
    30°
    clear sky
  • Pirot
    31°
    clear sky
  • Inđija
    31°
    clear sky
  • Loznica
    32°
    few clouds
  • Grocka
    31°
    clear sky
  • Kovin
    31°
    scattered clouds
  • Ruma
    31°
    clear sky
  • Kladovo
    28°
    clear sky
  • Novi Pazar
    20°
    light rain
  • Jagodina
    31°
    clear sky
  • Ivanjica
    28°
    clear sky
  • Titel
    31°
    clear sky
  • Ub
    29°
    clear sky
  • Bor
    29°
    clear sky
  • Nikinci
    31°
    clear sky
  • Batajnica
    31°
    clear sky
  • Surdulica
    24°
    scattered clouds
  • Ralja
    31°
    clear sky
  • Zlatibor
    26°
    scattered clouds
  • Popinci
    31°
    clear sky
  • Kosjeric
    29°
    scattered clouds

Štampano izdanje