Promo

10:42 Auto 0

Zaštitnik potošača | 19. 06. 2018.

NOVI SKANDAL POTRESA AUTO-INDUSTRIJU: "Kija" povlači 507.000 "AUTOMOBILA SMRTI"!

U četiri modela ovog proizvođača uočen je problem sa vazdušnim jastucima. Zbog toga je već smrtno stradalo četvoro, a šestoro je teško povređeno u saobraćajnim nesrećama

Južnokorejski proizvođač automobila "Kija" povlači 507.000 vozila zbog nekvalitetnih vazdušnih jastuka. To uključuje modele "forte" proizvedene u periodu 2010-2013, "optimu" (2011-2013), "optimu hibrid" (2011-2012) i "sedonu", kod kojih postoji mogućnost kratkog spoja, a koji može da spreči otvaranje vazdušnih jastuka u trenutku sudara.

PADAJU AKCIJE I DIREKTORI Sporni softver ugrađen u dva miliona Audi vozila

Kompanija "Kija" još nema rešenje za taj problem, ali su istakli da na tome intenzivno rade sa svojim dobavljačem za delove i da se nadaju da će rešenje imati do kraja jula.

"Kija" još nema rešenje za problem, ali se nadaju da će ga imati do kraja jula

Sporni modeli

* "Kija forte" proizvedeni 2010-2013.
* "Kija optima" proizvedeni 2011-2013.
* "Kija optima hibrid" proizvedeni 2011-2012.
* "Kija sedona" proizvedeni 2011-2013.

Američka Agencija za bezbednost u saobraćaju je u martu pokrenula istragu nakon izveštaja da se vazdušni jastuci u automobilima "hjundai" i "kija" nisu aktivirali u trenutku sudara. Taj problem bio je uzrok četiri prijavljena smrtna slučaja, a šest osoba je teško povređeno. Problem je lociran na vazdušnim jastucima, kod kojih je primećen kratak spoj u kompjuterima. "Hjundai" je još tada povukao skoro 155.000 automobila, modela "sonata", ali "Kijini" automobili su i dalje ostali na drumovima, iako je uočen ozbiljan problem koji je doveo do smrtnih ishoda.

Promo


Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA) od tada istražuje zašto se vazdušni jastuci nisu otvorili u vozilima. U nesrećama su učestvovala četiri modela "hjundai sonata" iz 2011. godine i dva vozila "kija forte" iz 2012. i 2013. godine.

155 hiljada kola je povukao "Hjundai" zbog istog problema

Kako pretpostavljaju, kontrolna jedinica vazdušnog jastuka može da ima kratak spoj jer može biti podložna električnoj prenapregnutosti, sprečavajući tako pokretanje prednjih vazdušnih jastuka i zatezača sigurnosnih pojaseva, koji čvrsto povlače vozača i suvozača nazad na naslon sedišta.

OVAKO SE "PUMPAJU" CENE REZERVNIH DELOVA! Auto-industrija zarađuje UZ POMOĆ TAJNOG SOFTVERA!

Portparol "Kije" Džejms Bel rekao je da kompanija "pokušava da reši problem do 27. jula, do kada je obavezna da obavesti sve vlasnike spornih i potencijalno opasnih vozila.

- Ako "Kija" do tada ne nađe rešenje da sanira problem na automobilima ili ako se neki kupac oseća nebezbedno u svom vozilu, obezbedićemo zamenski automobil dok se popravka ne završi - rekao je Bel.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]