Pixabay

12:10 Hi-Tech 0

M.J. | 02. 01. 2018.

ŽENE u profesionalnom gejmingu!

Video igre i njihov uticaj na omladinu su oduvek bile izuzetno škakljive teme za diskusiju. Sada, kada smo svedoci očigledne ekspanzije gejming industrije na našim prostorima, moramo da preispitamo svoja razmišljanja I stavove. Kao i svaki drugi trend ili pojava nečeg novog, kako u industriji zabave, tako i u ostalim sferama biznisa, u naš region dolazi sa primetnim zakašnjenjem

U svetu je kompetitivno bavljenje video igrama zvanično priznato kao profesija. Najbolji igrači se nadmeću na mnogobrojnim turnirima gde nagradni fondovi dostižu cifre od po nekoliko miliona evra ili dolara. Esport u Srbiji je naravno, daleko manjih razmera, ali je i te kako prisutan.

Omladinom vlada veliko interesovanje za gejming, što nije ništa novo, ali kompetitivna nota postaje sve više izražena, te prijavne liste za domaće turnire postaju duže i duže. Upravo te spiskove, gotovo većinski, čine muškarci. Prateći našu esport scenu, prisustvovala sam mnogim turnirima i zaista sam imala retku priliku da primetim žensku osobu u borbi za odličje. Daleko od toga da devojčice, devojke i žene nisu bile prisutne, ali u ulozi gledaoca, u ulozi nekoga ko se jednako interesuje za igru, ko moguće poseduje isti nivo veštine kao i onaj mladić koji sedi za računarom i deo je tima. 

Prirodno se postavlja pitanje: zašto je to slučaj? Šta je to što žensku populaciju odvraća od kompetitivnog nivoa igre? Pitanje je izuzetno kompleksno i postoji razni uticaji. Za početak, činjenica je da je baza ženskih igrača manja. Jedan od glavnih razloga jeste pojava da se devojčicama od malih nogu usađuje ideja da su video igre za dečake i nešto što njih ne bi interesovalo. Prosto je nemoguće da od toliko žanrova koji su danas prisutni, ne postoji apsolutno ni jedan naslov koji bi privukao pažnju devojčicama.


One koje se pak upuste u čari gejminga i nakon određenog vremena steknu pristojan nivo kvaliteta igre, susreću se sa velikim problemom u vidu komunikacije sa ostalim igračima. Prodiskutovala sam sa devojkama koje redovno igraju i zaključila da svaka od nas ima slična iskustva. Ukoliko ostatak tima, ili pak neprijatelj, shvati kroz priču da ste žensko, a uz to ste se pokazali kao bolji, sledi gomila svakojakih komentara. Meni lično, uslovno rečeno, omiljeni, jeste kada nadigrate protivnika, a neko iz vašeg tima na zajedničkom chat-u napiše: Haha get wrecked by a girl! (Haha, razbila te devojka!)


Konotacije koje ova rečenica sadrži automatski postavlja ženske igrače za nekoliko klasa niže. Nažalost, objektifikacija žena je takođe prisutna, pogotovo kada govorimo o live streaming platformama. Devojke koje se bave stream-ovanjem često su gledane samo zbog prozora gde se nalazi web-kamera, dok na njen gejmplej obraća pažnju daleko manji broj ljudi. Svakako, postoji i druga strana ove priče. 

Žene su shvatile da na mnogo lakši način mogu da privuku velik broj gledalaca I na taj način dođu do eventualne zarade. Glumeći takozvane "fake gamer/geek girls"; (lažne gejmerke/štreberke) stiču popularnost i upravo su one najgledanije, što dodatno demotiviše one koje su zaista posvećene gejmpleju i kvalitetnom sadržaju stream-a. Ovo je situacija gde žene zapravo same sebe koče. Kako da očekujemo jednakost i poštovanje muškaraca, kada nam gejming zajednicu predstavljaju uglavnom one koje su video igre iskoristile isključivo kao platformu za promovisanje svojih telesnih atributa?


Odavde proizilazi pitanje da li se uopšte realizovanje eventualnih isključivo ženskih turnira i liga smatra produktivnim I legitimnim rešenjem. Organizovanje istih može poslužiti kao okidač, kako bi se zainteresovao što veći broj žena I stvorila okosnica kompetitivnog gejminga. Potrebno je osloboditi žene stigme koja trenutno vlada I pružiti im šansu da se oprobaju na polju profesionalnog igranja. Međutim, kako krajnji cilj jeste polna jednakost, ovo ne predstavlja dugoročno rešenje. Štaviše, ima potencijal da vremenom napravi još veći disparitet.

Uniformna zajednica igrača jeste ono ka čemu bi trebalo da stremimo. Postizanje ovog cilja iziskuje dosta vremena i postepeno rešavanje navedenih problema. Situacija je trenutno takva da ženama jeste teže da se probiju na scenu, ali nije nemoguće. Želja za napretkom I kontinuiran rad na umeću u igri, neke su od najbitnijih stavki. Oslobađanje od pritiska društva jeste vrlo teško, ali žene jednostavno moraju da očvrsnu i nauče da ignorišu komentare. Ne postoje gejmeri i gejmerke, svi smo mi gejmeri, delimo istu strast I u zajedničkom cilju nam je da podignemo esport u Srbiji na zasluženo mesto.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]