Pixabay

10:02 Hi-Tech 0

Tportal.hr | 29. 05. 2018.

ČUVATE LIČNE PODATKE I LOZINKE? ŠEST GREŠAKA koje ne želite da napravite na službenom kompjuteru!

Većina nas koristi kompjutere na poslu osam ili više sati dnevno. Službene računare nosimo i kući, pa neretko postaju naši primarni uređaji

Ponekad ih koristimo i češće od ličnih računara. Zbog toga bi ove stvari trebalo da izbegavate da radite na poslovnim kompjuterima. 

1. Čuvanje lozinki 

Prema Društvu za upravljanje ljudskim resursima, mnoge kompanije imaju klauzulu u vezi sa računarom i politikom korišćenja interneta, čime se čuvaju lične lozinke. 

WHATSAPP KORISNICI POLUDELI! Blokirani kontakti im i dalje šalju poruke!


Kako tvrde stručnjaci, e-mail i ostala elektronska komunikacija koju prenose, oprema, sistemi i mreže nisu privatni ili poverljivi i vlasništvo su kompanije. Zato, kompanija zadržava pravo ispitivanja, praćenja i regulisanja pošte i ostalih komunikacija, direktorijuma, datoteka i svih ostalih sadržaja, uključujući i korišćenje interneta, koji se prenose ili čuvaju u tehnološkim sistemima, bilo na licu mesta ili izvan njega. 

2. Čuvanje ličnih podataka 

Službeni računar nije vaša imovina i pripada kompaniji, navodi Biznis Insajder. 

Ako se kompaniji nešto dogodi ili prestanete da radite za nju, standardna politika je da odmah morate da napustite svoju kancelariju. Verovatno nećete imati vremena za uklanjanje tih datoteka. Umesto toga, bilo bi bolje da držite USB-a na privesku za čuvanje ličnih podataka. 

Shutterstock


3. Povezivaje na Wi-Fi tokom rada na osetljivom materijalu

 

Mesta koja nude besplatni Wi-Fi kao što su kafići, aerodromi ili hoteli, mogu biti nebezbedna. 

 - Ne otvarajte e-mail nalog, naloge mrežnih banaka ili kreditnih kartica na javnoj Wi-Fi mreži -  kaže stručnjak za prevare Frank Abagnale, "zato što hakeri mogu da postave lažne mreže koje izgledaju kao prave, ali nisu".

4. Radite nešto drugo dok ste u kancelariji 

Mnogi od nas imaju drugi ili treći posao koji rade kao hobi ili da bi zaradili dodatan novac, ali bi granice trebalo da postoje. Sve što radite na svom radnom računaru vaš poslodavac može legalno da zabeleži. Budite oprezni pri korišćenju uređaja kompanije za lično poslovanje. 

5. Razmenjujete poruke lične prirode 

Četovi kao što su Slack, Campfire i Google Hangout postaju sve korisniji za timski rad. Međutim, te poruke su jednako dostupne kao poruke e-pošta. Ne zaboravite da budete vrlo oprezni sa onim što pišete na platformama za čet. 

6. Dozvoljavate prijateljima ili kolegama izvan IT odeljenja da pristupaju vašem kompjuteru daljinskim putem 

Daljinski pristup softverima je lako dostupan, pa im možete pristupiti i izvan kancelarije. Ali, nemojte da radite stvari koje ne biste inače dopustili.  

- Ne biste prijatelju dozvolili da šeta vašom kancelarijom i da seda za vaš računar, a da to prvo ne dogovorite sa šefom. Nemojte da radite istu istu stvar ni virtuelno -  zaključuje Džo Rejeski, izvršni direktor i osnivač Avenue X grupe.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]